Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Coca-Cola HBC: Στα €316,9 εκατ. τα καθαρά κέρδη το α’ εξάμηνο

Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC

Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC

Στα 316,9 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη της Coca-Cola HBC, το α’ εξάμηνο του 2022, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, που ανακοίνωσε ο Όμιλος.

Σε ετήσια βάση, ο Όμιλος κατέγραψε άνοδο 34,5%.

Βασικά οικονομικά μεγέθη εξαμήνου

Η υλοποίηση της στρατηγικής μας είχε ως αποτέλεσμα τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη σε οργανική βάση, με ισορροπημένη συμβολή από τον όγκο πωλήσεων και το μείγμα προϊόντων και τιμών.

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη σε οργανική βάση αυξήθηκαν κατά 23,0%, με τα περιθώρια κέρδους να αυξάνονται κατά 30 μονάδες βάσης σε οργανική βάση, φτάνοντας στο 11%, επωφελούμενα από την τιμολογιακή πολιτική, το βελτιωμένο μείγμα και την αποτελεσματική διαχείριση του κόστους.

Συνεχιζόμενες επενδύσεις στις στρατηγικές προτεραιότητες για κερδοφόρα ανάπτυξη

Βελτιωμένες ταμειακές ροές και διατήρηση ισχυρού ισολογισμού

Βασικά στοιχεία ανά αγορά

Σημειώνεται ισχυρή δυναμική στις αναπτυγμένες και στις αναπτυσσόμενες αγορές. Οι αναδυόμενες αγορές επηρεάστηκαν από τις μειώσεις στη Ρωσία.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Πετύχαμε ισχυρή απόδοση στο πρώτο εξάμηνο, καθώς συνεχίσαμε να υλοποιούμε την στρατηγική ανάπτυξής μας με προσήλωση και πειθαρχία, πραγματοποιώντας πρόοδο στις δεσμεύσεις μας για βιωσιμότητα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους ανθρώπους μας για την εξαιρετική συμβολή τους σε καθημερινή βάση. Είμαι επίσης ιδιαίτερα ευγνώμων για την ισχυρή συνεργασία μας με πελάτες και προμηθευτές εν μέσω αυτής της ευμετάβλητης περιόδου.

Η ποιότητα του χαρτοφυλακίου των προϊόντων 24ωρης/7ήμερης κατανάλωσης, οι δυνατότητες διαχείρισης της αύξησης των καθαρών εσόδων και η άριστη υλοποίηση της στρατηγικής ανάπτυξής μας επέτρεψαν να επωφεληθούμε πλήρως από την ανάκαμψη μετά την πανδημία σε όλες τις αγορές μας και να συνεχίσουμε να κερδίζουμε σημαντικό μερίδιο αγοράς. Είμαι ικανοποιημένος που επιτύχαμε ισχυρή οργανική αύξηση, με ισορροπημένη συμβολή από τον όγκο πωλήσεων και τα εσόδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο. Η τιμολογιακή πολιτική, το μείγμα και οι ενέργειες βελτιστοποίησης του κόστους μάς βοήθησαν να αντισταθμίσουμε τις αυξήσεις του κόστους πρώτων υλών, εξασφαλίζοντας την επιτυχή μετατροπή της αύξησης των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε κέρδη και ρευστότητα.

Οι συνεπείς επενδύσεις μας κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών σε ευκαιρίες υψηλής απόδοσης, στις ικανότητες τις οποίες έχουμε θέσει ως προτεραιότητα καθώς και στη δυναμικότητά μας, οδηγούν στην ανάπτυξη σήμερα. Θα συνεχίσουμε τις στοχευμένες επενδύσεις με στόχο την ανάπτυξη.

Είμαστε πεποισμένοι ότι η στενή συνεργασία με τους πελάτες μας, το ισχυρό χαρτοφυλάκιό μας καθώς και οι ικανότητες των ανθρώπων μας, θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία ακόμα και εν μέσω μιας περιόδου μακροοικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας. Επαναφέρουμε τις εκτιμήσεις για το 2022 και αναμένουμε τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη να διαμορφωθούν στο εύρος των €740 με 820 εκατ.».

Α’ Εξάμηνο
2022 2021 % Μεταβολή σε δημοσιευμένη βάση % Μεταβολή σε οργανική βάση1
Όγκος πωλήσεων (εκατ. κιβώτια) 1.330,2 1.126,7 18,1% 4,7%
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (€ εκατ.) 4.209,9 3.247,9 29,6% 19,4%
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (€) 3,16 2,88 9,8% 14,0%
Λειτουργικά κέρδη (€ εκατ.) 275,7 350,1 -21,3%
Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη (€ εκατ.)1 462,5 350,3 32,0% 23,0%
Λειτουργικό περιθώριο κέρδους (%) 6,5 10,8 -420bps
Συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους1 (%) 11,0 10,8 20bps 30bps
Καθαρά κέρδη2 (€ εκατ.) 152,9 233,1 -34,4%
Συγκρίσιμα καθαρά κέρδη 1,2 (€ εκατ.) 316,9 235,6 34,5%
Βασικά κέρδη ανά μετοχή (€ εκατ.) 0,418 0,639 -34,6%
Συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή1 (€ εκατ.) 0,865 0,646 33,9%
Καθαρές ταμειακές ροές1 (€ εκατ.) 332,9 277,5 20,0%

Επιχειρηματικές προοπτικές

Έχοντας πάντα υπόψη τους μακροοικονομικούς και γεωπολιτικούς κινδύνους, έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στο χαρτοφυλάκιό μας, στις δυνατότητές μας ως προς την στρατηγική διανομής στην αγορά, στην εμπορική στρατηγική μας με επίκεντρο τον πελάτη, στη δυναμική των διάφορων αγορών μας και, πάνω από όλα, στις ικανότητες των ανθρώπων μας. Δίνουμε προτεραιότητα στις επενδύσεις στις διάφορες περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε, προκειμένου να ενισχύσουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Ενημέρωση σχετικά με την Ουκρανία και τη Ρωσία

Η ασφάλεια των ανθρώπων μας και των οικογενειών τους που έχουν πληγεί από την ανείπωτη τραγωδία στην Ουκρανία εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητά μας. Στις 24 Φεβρουαρίου 2022 κλείσαμε προσωρινά το εργοστάσιό μας στην Ουκρανία και σταματήσαμε την παραγωγή για λόγους ασφαλείας. Από τον Μάϊο, ξεκινήσαμε εκ νέου σταδιακά την παραγωγή στην Ουκρανία και αυτή τη στιγμή διανέμουμε και πωλούμε αναψυκτικά όπου αυτό είναι ασφαλές. Στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου, οι όγκοι πωλήσεων στην Ουκρανία μειώθηκαν κατά 45%.

Στις 8 Μαρτίου, σταματήσαμε τις παραγγελίες συμπυκνωμένης πρώτης ύλης των προϊόντων με σήμα
Coca-Cola στη Ρωσία και συνεργαστήκαμε στενά με την The Coca-Cola Company για την υλοποίηση της απόφασής της για αναστολή της επιχειρηματικής της δραστηριότητας στην περιοχή.

Σταματήσαμε να επενδύουμε στη Ρωσία και δεν θα διοχετεύσουμε νέα κεφάλαια στην αγορά. Στη Ρωσία, σημειώθηκε πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 46% κατά το δεύτερο τρίμηνο, ενώ αναμένεται περαιτέρω πτώση κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Επιπλέον, αναμένεται να έχουμε σημαντικά μικρότερη παρουσία στη Ρωσία εστιασμένη σε τοπικά σήματα, η οποία θα είναι άμεσα αυτάρκης από λειτουργική και οικονομική άποψη. Έχουμε αναγνωρίσει μη ταμειακές χρεώσεις ύψους €188 εκατ. και ταμειακές χρεώσεις €2 εκατ. Οι εν λόγω χρεώσεις θα αναγνωριστούν ως στοιχεία που επηρεάζουν τη συγκρισιμότητα, και άρα θα επηρεάσουν τα λειτουργικά κέρδη και τα κέρδη ανά μετοχή μόνο σε δημοσιευμένη βάση. Θα ξεκινήσουμε να ενοποιούμε πλήρως τη Multon από τις 11 Αυγούστου.

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό. Ο όγκος πωλήσεων στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκε στο υψηλό επίπεδο του εύρους 15-20%, κατά κύριο λόγο χάρη στην κατηγορία του νερού, η οποία κατέγραψε καλές επιδόσεις καθώς η εκτός σπιτιού κατανάλωση παρουσίασε ανάκαμψη. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας συνέχισαν να καταγράφουν αύξηση κατά διψήφιο ποσοστό.

Διαβάστε επίσης:

Three Cents – Λάμπρος Παπακωνσταντίνου: Όταν η Coca-Cola διεισδύει στα μπαρ και στα premium mixers