Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Αττική Οδός: Σήμερα οι φάκελοι για τον διαγωνισμό – Με ποιους ξένους μιλούν οι ελληνικοί Όμιλοι

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Ευθύμιος Μπουλούτας (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Κοπελούζος (Κοπελουζος Group)

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Ευθύμιος Μπουλούτας (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Κοπελούζος (Κοπελουζος Group)

Ξεκινά σήμερα η μητέρα των μαχών για τις παραχωρήσεις, δηλαδή για τη συντήρηση και τη λειτουργία της Αττικής Οδού ύστερα από την παράταση που δόθηκε στις αρχές του περασμένου μήνα.

Πρόκειται για τον διαγωνισμό που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ από τα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου και έχει προσελκύσει τους Έλληνες κατασκευαστές και τον Όμιλο Κοπελούζου, ενώ την είσοδο τους διεκδικούν εταιρείες και Funds από τη Γαλλία και την Αυστραλία.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά τη χώρα μας οι Όμιλοι που θα «κτυπήσουν» το έργο είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, ο ΑΒΑΞ, η Intrakat, η Mytilineos και η Copelouzos Group. Σχετικά τους μνηστήρες από τη Γαλλία αυτοί είναι η Vinci και το Fund Ardian, ενώ από την Αυστραλία το έργο διεκδικεί το Fund Macquarie και το First Sentier.

Αναλυτικότερα:

Η πορεία της Αττικής Οδού το 2021

Βάσει των στοιχείων της κίνησης στον οδικό άξονα της Αττικής Οδού προκύπτει πως η κυκλοφορία επανέρχεται σε προ πανδημίας επίπεδα. Αυτό συμβαίνει καθώς στο β΄εξάμηνο του 2021 η κυκλοφορία κινούταν οριακά αυξημένη κατά 1%. Ειδικότερα η μέση ημερήσια κίνηση στην Αττική Οδό ανήλθε τουλάχιστον στις 241 χιλιάδες οχήματα.

Όσον αφορά, δε, τον κύκλο εργασιών της Αττικής Οδού αυτός αυξήθηκε κατά 16% σε σχέση με το 2020, καθώς ανήλθε στα 176 εκατ. ευρώ  από τα 151,5 εκατ. ευρώ. Τα μετά φόρων κέρδη ανήλθαν τουλάχιστον στα 56,5 εκατ. ευρώ για το 2021 καταγράφοντας αύξηση κατά 17,7% συγκριτικά με το 2020 (48,3 εκατ.) ευρώ. Επιπλέον, το μέρισμα που θα δοθεί  για το 2021 εκτιμάται στα 69,7 εκατ. ευρώ.

Το τίμημα ρεκόρ

Ο Διευθύνοντας Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτριος Πολίτη  σε παλαιότερες δηλώσεις του στο mononews.gr δεν έχει κρύψει τις βλέψεις του για ένα τίμημα που θα «σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ».

Λαμβάνοντας υπόψη την εξέλιξη των πρόσφατων διαγωνισμών για την Εγνατία Οδό και το ΔΕΔΔΗΕ εκτιμά πως το ύψος της προσφοράς για την Αττική Οδό μπορεί να αγγίξει και τα δυόμιση δισεκατομμύρια ευρώ.

Δομικό, δε, στοιχείο του διαγωνισμού για την Αττική Οδό είναι η έλλειψη κατασκευαστικού αντικειμένου, το οποίο «ανοίγει» την πόρτα και στα διεθνή Funds. Μάλιστα, το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά πως όσα περισσότερα Funds εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το τίμημα για την παραχώρηση.

Επίσης, τα οικονομικά κριτήρια που έχει θέσει το ΤΑΙΠΕΔ για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό, οδηγεί τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες στην αναζήτηση επενδυτών με γερά πορτοφόλια από το εξωτερικό.

Tι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός

Η  υπό δημοπράτηση παραχώρηση θα έχει διάρκεια 25 ετών.  Ο διαγωνισμός έχει  εκπονηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και αφορά τη συντήρηση και τη λειτουργία του οδικού άξονα. Σε αυτό δεν περιλαμβάνεται το κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή οι τρεις επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα και Ελληνικό, που θα τρέξουν ως διαφορετικοί διαγωνισμοί από το Υπουργείο Υποδομών.

Συγκεκριμένα, ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο από τον Οκτώβριο του 2024, καλείται να ανταπεξέλθει στη λειτουργία, τη συντήρηση, τη βελτίωση και την εμπορική εκμετάλλευση του οδικού άξονα.

Επίσης, στην παραχώρηση περιλαμβάνονται επενδύσεις «πράσινου» και «τεχνολογικού» χαρακτήρα. Σε αυτές εντάσσονται η συντήρηση και η βελτίωση της Αττικής Οδού, αλλά όχι οι επεκτάσεις της.

Διαβάστε επίσης

Ελλάκτωρ: Με συμμαχίες στα μεγάλα projects, Αττική Οδός, Γούρνες, Smart Park και πλωτά αιολικά – Τι θα γίνει με νέα αύξηση κεφαλαίου και ομολογιακό

Αττική Οδός: Παράταση δύο εβδομάδων για το διαγωνισμό της μέγα παραχώρησης των 2,5 δισ. ευρώ

Αττική Οδός: Με ποιους μιλάει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Τι συμβαίνει με Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Mytilineos, Intrakat, Κοπελούζο