Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Αύξηση πωλήσεων 4% για τα σουπερμάρκετ στο πρώτο τρίμηνο

σουπερ μαρκετ

Άνοδο 4% όσον αφορά την αξία πωλήσεων και 2,9% ως προς τον όγκο κατέγραψαν τα σουπερμάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas για την εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς (Ιανουάριος-Μάρτιος).

Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί πως τον Μάρτιο η άνοδος της αξίας πωλήσεων ήταν οριακή (0,9%), ενώ ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε μικρή κάμψη (-0,8%).

Mε δυναμική από τις πολύ καλές επιδόσεις του Ιανουαρίου (στον οποίο συμπεριλήφθηκε και η τελευταία ημέρα του 2018) στο πρώτο τρίμηνο του 2019, όλες οι μεγάλες κατηγορίες (gigacategories) κινήθηκαν για ακόμη μια φορά ανοδικά, με τα τρόφιμα να επιδεικνύουν τη σημαντικότερη ανάπτυξη (+4,7% σε αξία πωλήσεων και +3,5% σε όγκο πωλήσεων).

Τα είδη προσωπικής φροντίδας (ΗΒΑ) κατέγραψαν άνοδο 1,1% σε αξία και 1,2% σε όγκο, ενώ στα είδη νοικοκυριού (Ηousehold) σημειώθηκε άνοδος 1,4% σε αξία αλλά κάμψη -0,8% όγκο. Επίσης, όλες οι επιμέρους βασικές 11 υποκατηγορίες που καταγράφει η εταιρεία, κινήθηκαν ανοδικά εκτός από τα «Είδη μαγειρικής» (Cooking aids, ingredients & condiments), που υποχώρησαν κατά -0,8% σε αξία και κατά 0,4% σε όγκο πωλήσεων.

Η σημαντικότερη άνοδος καταγράφηκε στα Αλκοολούχα Ποτά (+11 σε αξία πωλήσεων και +8,1% σε όγκο) καθώς και στα Snacks (+7% σε αξία πωλήσεων και +7,4% σε όγκο).

Ακόμη, θα πρέπει να αναφερθεί πως στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, η ιδιωτική ετικέτα, σύμφωνα με την ΙRI, κατέγραψε άνοδο 2%, με το μερίδιο αγοράς της να ανέρχεται στο 16% πλέον.

Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι πιο μικρός σε σχέση με εκείνον της συνολικής αγοράς, αλλά δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως το 2018 έκλεισε με κάμψη 1,3% για τα προϊόντα PL. Βέβαια, το μερίδιο αγοράς τους κυμαίνεται πλέον στα επίπεδα του 2011 (16,1%).

Τέλος, σε επίπεδο format, αξίζει να σημειωθεί πως τα hypermarkets συνεχίζουν να καταγράφουν τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης (+8%), ωστόσο έχουν τη μικρότερη συνεισφορά στη συνολική πίτα, με μερίδιο 12,2% όσον αφορά την αξία πωλήσεων.