Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Big Story

Παρασκήνιο στη ναυτιλία: Θα ενώσουν τις δυνάμεις τους Γεωργιόπουλος-Fredriksen;

Γεωργιόπουλος Fredriksen

Από αριστερά: Πήτερ Γεωργιόπουλος (Gener8 Maritime), John Fredriksen (Frontline)

Έρχονται νέες εξελίξεις στο «μέτωπο» των μεγάλων αγοραπωλησιών, καθώς οι αναλυτές εκφράζουν την άποψη ότι η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, θα βγει κατά πολύ κερδισμένη αν στρέψει ξανά την προσοχή της στη Gener8 Maritime, της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την πρόσφατη ανάλυση της επενδυτικής τράπεζας Seaport Global, το ενδεχόμενο η διοίκηση της Frontline να θέσει ξανά στο στόχαστρο τη Gener8 έρχεται για άλλη μια φορά στο προσκήνιο, καθώς η πιθανότητα ενσωμάτωσης της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακής DHT Holdings – η οποία, όπως έγραψε το mononews.gr, ανακοίνωσε την εξαγορά ολόκληρου του στόλου VLCC του ομίλου BW Group – φαίνεται να εξασθενεί ολοένα και περισσότερο.

Μάλιστα, ο αναλυτής Magnus Fyhr βασίζει αυτή τη «στροφή» στην εταιρεία που ελέγχει ο κ. Γεωργιόπουλος στο γεγονός ότι, στην περίπτωση που μια εξαγορά λάβει χώρα τη δεδομένη χρονική στιγμή, τότε ο Fredriksen θα βγει κερδισμένος και με το παραπάνω. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο αναλυτής της Seaport, «Η μετοχή της Gener8 (την οποία έχει βάλει «στο μάτι» και η Quantum Pacific του Idan Ofer από το Ισραήλ) διαπραγματεύεται την τρέχουσα περίοδο σε ποσοστό 24% κάτω του NAV (Net Asset Value-Καθαρή Αξία Ενεργητικού). Με δεδομένο αυτό, εκτιμούμε ότι μια προσφορά εξαγοράς της από τη Frontline στο 100% του NAV θα είναι αρκετά πιο επικερδής από την αντίστοιχη για την DHT, η οποία διαπραγματεύεται σε ποσοστό 3% κάτω του NAV».

Πάντως, όπως έχει δηλώσει στο TradeWinds ο Robert Hvide Macleod, ο διευθύνων σύμβουλος της Frontline, η ναυτιλιακή επεξεργάζεται μεγαλόπνοα σχέδια επέκτασης. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «Ο δρόμος είναι ένας, αυτός που ήταν πάντα: Νεότευκτα πλοία, εξαγορές μεταχειρισμένων και… εταιρειών!».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί ανεβαίνουν οι τιμές των νεότευκτων bulkers

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σε συζητήσεις για την κατασκευή τριών νέων VLCCs ο Γιάννης Αγγελικούσης

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Βαφειάς: Συμφωνίες ναύλωσης για 15 πλοία της ανακοίνωσε η Stealth Maritime