Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Big Story

Α. Φράγκου: Η παραγγελία στα ναυπηγεία Imabari και οι ελκυστικές τιμές των VLCCs

αγγελικη φραγκου

Αγγελική Φράγκου. Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc

Επιστολή προθέσεων για την παραγγελία δύο νεότευκτων τάνκερ VLCC στα ναυπηγεία Imabari φέρεται να υπέγραψε ο ναυτιλιακός όμιλος Navios της Αγγελικής Φράγκου.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές που επικαλείται το TradeWinds, εφόσον πραγματοποιηθεί η παραγγελία, τα δύο πλοία θα παραδοθούν το 2020, ενώ δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής πληροφορίες για το κόστος της κατασκευής τους.

Αν και καμία από τις δύο εισηγμένες εταιρείες του ομίλου που δραστηριοποιούνται στην αγορά των τάνκερ, Navios Acquisition και Navios Midstream Partners, δεν έχει γνωστοποιήσει πρόσφατα παραγγελίες για πλοία VLCC, είναι γνωστό ότι η Αγγελική Φράγκου επιθυμεί την επέκταση του στόλου της. Κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Navios Midstream Partners τον προηγούμενο μήνα, η Αγγελική Φράγκου αναφέρθηκε στις “ελκυστικές” τιμές των VLCCs και σημείωσε ότι η εταιρεία είναι σε ευνοϊκή θέση για να επεκτείνει τον στόλο της, επισημαίνοντας πως η απουσία σημαντικών αποπληρωμών χρέους μέχρι το 2020 καθιστά ευκολότερο αυτόν τον στόχο.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία πούλησε προς διάλυση φέτος το VLCC Shinyo Kannika (χωρητικότητας 287.200 dwt, κατασκευής 2001), το οποίο αντικατέστησε με το Navw Galactic (χωρητικότητας 297.200 dwt, κατασκευής 2009), που απέκτησε από την Navios Maritime Acquisition. Πιθανολογείται ότι η εταιρεία πιθανόν να πουλήσει δύο ακόμα παλιά της VLCCs, τα χωρητικότητας 298.600 dwt C Dream (κατασκευής 2000) και Shinyo Ocean (κατασκευής 2001).

Ορισμένοι ναυλομεσίτες ήδη αναφέρουν ότι η Navios Midstream Partners έχει ήδη παραγγείλει δύο VLCCs που βρίσκονται υπό κατασκευή στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία DSME, με τη σχετική συμφωνία να έχει υπογραφεί τον περασμένο Μάρτιο, ωστόσο καμία τέτοια παραγγελία δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως.

Η Navios δεν είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία που κινείται δυναμικά στην αγορά των VLCCs, καθώς σε κινήσεις για νεότευκτα ή μεταχειρισμένα πλοία του ίδιου τύπου έχουν κάνει το τελευταίο διάστημα η Kyklades Maritime του Γιάννη Αλαφούζου, η Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη, η Avin International της οικογένειας Βαρδινογιάννη και η Hellenic Tankers.

Ωστόσο, μία νέα παραγγελία εκτιμάται ότι μπορεί να ενισχύσει τις ανησυχίες για τον ολοένα αυξανόμενο αριθμό παραγγελιών για νεότευκτα VLCCs. Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, συνολικά 108 VLCCs είχαν παραγγελθεί έως την 1η Μαΐου, που είναι ο μεγαλύτερος αριθμός από τον Δεκέμβριο του 2016.

Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής Navios Maritime Holdings

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ο Γ. Οικονόμου αυξάνει το ποσοστό του στην DryShips χωρίς να αγοράσει ούτε μία νέα μετοχή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Ένα ακόμα panamax στον στόλο της Navios Partners

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέο χτύπημα για την εφοπλιστική οικογένεια: Πωλήθηκε η πολυτελής Porsche της Αλκμήνης Αγούδημου