Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

Οδηγούμε το νέο Skoda Fabia!

Το Skoda Fabia στην 4η γενιά του πήρε βραβείο σχεδίασης Red DOT και στην έκδοση δοκιμής μας 1.0lt/110PS με κόστος 17.5χ είναι τίμια πρόταση.

«Ποιος χρειάζεται το Golf;» ήταν το ερώτημα που κυριαρχούσε στο μυαλό μου, τις μέρες δοκιμής του νέου Skoda Fabia. Με μήκος 4.1m και διαστάσεις που επαρκούν με το παραπάνω για να καλύψουν τις ανάγκες μιας νέας οικογένειας και τιμή σημαντικά φθηνότερη (1.200 ευρώ) το Fabia που παρουσιάστηκε φέτος αποτελεί μια δελεαστική πρόταση.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι εκλέκτορες του ΑτΧ για την Ελλάδα, του έδωσαν μια θέση στη 10αδα των φετινών μοντέλων.

Το Fabia εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά εδώ μπορείτε να διαβάσετε την περιγραφή του μοντέλου όπως το γνωρίσαμε στην ελληνική παρουσίαση τον Απρίλιο.

Εμείς είχαμε στα χέρια την έκδοση με τον 3κυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt/110PS που συνδυάζονταν για την περίσταση με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Το πρώτο που κλέβει τις εντυπώσεις είναι το σχήμα του αυτοκινήτου.

Στην 4η του γενιά το Fabia φαίνεται ώριμο και ελκυστικό σε κερδίζει με την πρώτη ματιά.

Διαθέτει αρμονικά χαρακτηριστικά, ιδιαίτερα εμπρός, με τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που δίνουν προσωπικότητα και δυναμισμό. Οι αναλογίες στα πλάγια είναι ισορροπημένες ενώ το πίσω τμήμα είναι περισσότερο ήπιο με τα φωτιστικά σώματα, αλλά και τις ακμές να κυριαρχούν.

Το αποτέλεσμα είναι θετικό και στην αεροδυναμική (συντελεστής Cx 0,28), αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό στον αυτοκινητόδρομο όπου το Fabia ταξιδεύει σύννομα (120 -130km/h) με πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου.

Με αυτές τις ταχύτητες η κατανάλωση είναι οριακά μεν, κάτω δε από τα 6lt/100km.

Συνολικά η κατανάλωση είναι χαμηλή (6.3lt/100km) και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διαθέσιμη ροπή από χαμηλές στροφές και την σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος. Αυτά τα στοιχεία επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέγει 6η στα 70km/h.

Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι εύχρηστο και σε καθημερινή χρήση, δεν προβληματίζει. Δεν του αρέσουν ιδιαίτερα βέβαια οι γρήγορες αλλαγές, ειδικά στο κατέβασμα από 3η σε 2α έχει μια ασάφεια αν αδημονείς.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ποιοτικό και ευχάριστο. Με μεταξόνιο 2,56m οι χώροι επαρκούν για μια 4μελή οικογένεια χωρίς συμβιβασμούς.

Στα θετικά η λωρίδα από ραμμένο ύφασμα και το χρωματιστό πλαστικό που εκτείνεται στη μέση του ταμπλό και «σπάει» την μονοτονία. Λεπτομέρειες όπως οι ποτηροθήκες διαφορετικών μεγεθών, αλλά οι αποθηκευτικοί χώροι (συνολικά 15),καθιστούν πιο πρακτική τη ζωή των επιβατών.

Στην ίδιο λογική και το πορτμπαγκάζ με 380lt που με τα καθίσματα πεσμένα φτάνει τα 1.190lt. Η οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι η κορυφαία 9,2 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων είναι ευδιάκριτο, γρήγορο με Ελληνικό μενού και εύκολο στη χρήση.

Οδηγώντας το Fabia έχεις την αίσθηση μιας ποιοτικής κατασκευής επιπέδου Octavia.

Η συναρμογή των πλαστικών στο εσωτερικό θυμίζει Audi και η άνεση/ενδοτικότητα της ανάρτησης είναι πολύ καλή. Η αίσθηση του τιμονιού είναι γραμμική (σ.σ: θα προτιμούσαμε λίγο πιο παχιά τη στεφάνη, ώστε να ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης) και η κατευθυντικότητα άριστη. Το Fabia είναι καλοζυγισμένο και μπορείς να κινηθείς σβέλτα – με ασφάλεια.

Πιέζοντάς το εκδηλώνονται υποστροφικές τάσεις ήπιες και εύκολα ελεγχόμενες. Σε καμία περίπτωση δε σε αιφνιδιάζει με τη συμπεριφορά του, η ενδοτικότητα και τα μεγάλα περιθώρια είναι το δυνατό του κομμάτι. Στο ίδιο μήκος κύματος και η απόκριση των φρένων γραμμική και αγχολυτική.

Συνολικά ο οδηγός έχει την αίσθηση πως οδηγεί αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Στο ταξίδι τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, η καλή ηχομόνωση και το ηχητικό σύστημα με Bluetooth για το τηλέφωνο συντελούν στην άνεση των επιβατών.

Το Skoda Fabia παίρνει άριστα στη σχέση αξίας/τιμής, στους χώρους στην ποιότητα κατασκευής, στην εμφάνιση.

Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι πολύ έντονος: Toyota Yaris, Opel Corsa, Hyundai i20, Renault Clio, Nissan Micra. Το Fabia υπερέχει σε χώρους, η τελική απόφαση είναι δική σας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Skoda Fabia 1.0lt

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 110 PS /5.500 rpm
Ροπή: 200 Nm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 6.3 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 113 gr/km
Βάρος: 1.165 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.108 x 1.780 x 1.459 mm
Μεταξόνιο: 2.564 mm
Χώρος αποσκευών: 380lt
Τιμή: 17.500 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Ιδού το καινούργιο Skoda Fabia RS Rally2!