Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

GP Εμίλια Ρομάνα: «Made In Italy»

Περήφανοι για τον τόπο τους οι Ιταλοί αξιοποιούν τον αγώνα για να προβάλλουν τα προϊόντα τους και να προάγουν το θεματικό τουρισμό.

Αρκεί να διαβάσει κανείς τον τίτλο του GP: «Formula 1 Pirelli Gran Premio Del Made in Ιtaly e Dell’Emilia Romagna 2021» για να κατανοήσει πόσα ποντάρουν οι Ιταλοί σ’ αυτόν τον αγώνα και στην προβολή του “Made in Italy” του Ιταλικού προϊόντος. Η περιοχή Εμίλια Ρομάνα έχει 5 πιστοποιημένες πίστες για μονοθέσια F1: Την Ίμολα που φέρει το όνομα «Enzo e Dino Ferrari», το Μιζάνο που φέρει το όνομα του αδικοχαμένου Μάρκο Σιμοντσέλι, το Βαράνο του Αντρέα ντε Άνταμιτς που χρησιμοποιείται κυρίως για δοκιμές και μαθήματα ασφαλούς οδήγησης, την πίστα της Μόντενα και την πίστα του Φιοράνο. Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι η οικονομία της περιοχής σε ένα βαθμό στηρίζεται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Για τη F1 σίγουρα η πίστα της Ίμολα όπου έχουν διοργανωθεί 28 GP, θα είναι για πάντα συνυφασμένη με τον αδόκητο χαμό του Άιρτον Σένα την Πρωτομαγιά του 1994. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως και πριν 6 μήνες που έγινε εκεί το περσινό GP οι περισσότεροι οδηγοί απέτιναν φόρο τιμής στο μνημείο, που βρίσκεται στην στροφή Ταμπουρέλο. Στη σημερινή χάραξη της πίστας δεν υπάρχει πια αυτή η πολύ γρήγορη καμπή. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της διαδρομής είναι το μικρό πλάτος, οι ανομοιομορφίες και τα ψηλά κερμπ. Υπάρχει μια ζώνη DRS στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, αλλά γενικά τα προσπεράσματα είναι δύσκολα, καμία σχέση με το Μπαχρέιν. Τούτου δοθέντος δεν περιμένουμε να δούμε τόσο κλειστές μάχες όσο στον πρώτο αγώνα της χρονιάς παρότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει: Πρώτον γιατί έχουν μειωθεί οι στροβιλισμοί πίσω από τα μονοθέσια, διευκολύνοντας τις μάχες πτέρυγα με πτέρυγα και δεύτερον γιατί οι σκελετοί των ελαστικών είναι πιο ανθεκτικοί επιτρέποντας στους οδηγούς να πιέζουν συνεχώς, ενώ αντέχουν περισσότερα και στα χτυπήματα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε πόσο πιο αργοί θα είναι με τα φετινά δεδομένα οι χρόνοι, πέρυσι ο Μπότας πήρε την pole με 1:13.6. Εκτιμώ ότι φέτος δε θα δούμε χρόνο κάτω από 1:15. Νικητής ήταν ο Χάμιλτον και οι ασημί πανηγύρισαν το πρωτάθλημα κατασκευαστών καθώς οι Mercedes έκαναν το νταμπλ. Εκτός του Χάμιλτον απ’ όσους θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή στις 16:00 ώρα Ελλάδος, στην Ίμολα έχει κερδίσει και ο Αλόνσο το 2005 με Renault.

Από τα 28GP τα 18 έχουν κερδηθεί από την 1η σειρά της εκκίνησης. Σίγουρα ο Μικ Σουμάχερ που κάνει ντεμπούτο στη F1, έχει στο μυαλό του, πως ο πατέρας του Μίκαελ είναι ο πολυνίκης: (1994, 1999,2000, 2002, 2003, 2004, 2006). Ο Μικ Σουμάχερ γνωρίζει καλά την πίστα καθώς έχει κερδίσει εδώ αγώνα της Ιταλικής F4, ενώ στην ίδια κατηγορία έχει ξεκινήσει δυο φορές από την pole. Θυμίζουμε πως φέτος στην Ιταλική F4, αγωνίζεται και ένας Έλληνας, ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης.

Αξίζει να τονιστεί πως η F1 άλλαξε το πρόγραμμα των κατατακτήριων δοκιμών που θα διεξαχθούν στις 15:00 ώρα Ελλάδος, 60 λεπτά νωρίτερα για να μην πέσει η απευθείας μετάδοση τους πάνω στην κηδεία του πρίγκιπα Φίλιππου. Προφανώς αυτό άλλαξε αντίστοιχα την διεξαγωγή το χρόνο διεξαγωγής των ελεύθερων δοκιμών. Φέτος θα έχουμε 3 ωριαίες περιόδους ελεύθερων δοκιμών δυο την Παρασκευή και μια το Σάββατο, ενώ πέρυσι είχαμε μόνο 90 λεπτά.  Σίγουρα οι Ιταλοί θα ήθελαν να δουν εδώ μια νίκη της Ferrari, ή έστω την Alpha Tauri (πρώην Minardi) με τον Γκασλί στο βάθρο όμως δύσκολα θα ξεφύγουμε υπό κανονικές συνθήκες από το τρίπτυχο δυο Mercedes, μια Red Bull.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών:

Χαρακτηριστικά πίστας

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκίνητου της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε:

 “Μετά το συναρπαστικό ξεκίνημα της F1 στο Μπαχρέιν, κάναμε ακριβώς την ίδια επιλογή ελαστικών για την Ίμολα: Μια πίστα με τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά στην οποία είμαστε περήφανοι και ως χορηγοί ονόματος. Συμβάλλουμε έτσι στην προώθηση της αξίας του ‘Made in Italy’ σε όλο τον κόσμο. Μολονότι ο τελευταίος αγώνας στην Ίμολα έγινε έξι μήνες πριν, οι συνθήκες τώρα τον Απρίλιο θα είναι πιθανόν διαφορετικές σε σχέση με τον Νοέμβριο. Επίσης έχει αλλάξει ο σκελετός των ελαστικών. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος περιμένουμε από τις ομάδες να υιοθετήσουν στρατηγική μιας αλλαγής καθώς χάνεις πολύ χρόνο στα πιτ και τα προσπεράσματα είναι σχετικά δύσκολα. Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, έκανε τη διαφορά πέρυσι, οπότε υπάρχουν πολλά ερωτήματα καθώς οδεύουμε στο Σαββατοκύριακο, που μας ξαναφέρνει στην Ευρώπη».

Απόψε στις 21:00 θα πούμε περισσότερα στο Instagram Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη. Για να το παρακολουθήσετε αρκεί να συνδεθείτε σε μια από τις δυο διευθύνσεις: @pournarakis, @seitanf1. Σας περιμένουμε!