Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

F1 Βραζιλία: Τα μυστικά της στρατηγικής

F1 Βραζιλία: Τα μυστικά της στρατηγικής

Υπήρξαν μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία κατά τη διάρκεια του αγώνα που καθόρισαν το τελικό αποτέλεσμα.

Οι έντονες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, η ελεύθερη επιλογή γομών στην εκκίνηση του αγώνα και η σκληρή γόμα (C2) έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα του αγώνα. Αρκετοί απόρησαν ακούγοντας το Βάλτερι Μπότας μετά τη 2η αλλαγή να λέει: «Πετάξαμε ένα εύκολο 1-2». Ο Φινλανδός οδηγός θεωρούσε πως θα μπορούσαν με το πρώτο σετ σκληρής γόμας που είχαν βάλει πριν τον 30στο γύρο να πάνε ως το τέλος χωρίς άλλη αλλαγή. Δεδομένης της υπεροχής σε τελική ταχύτητα που είχαν οι Mercedes ακόμη κι αν τους έφτανε ο Φερστάπεν θα δυσκολεύονταν να τους περάσει. Ίσως ο Φινλανδός να έχει δίκιο σ’ αυτό, η αλήθεια είναι πως στη Mercedes δεν γνώριζαν πόσους γύρους μπορούσαν να βγάλουν με τη σκληρή γόμα γιατί δεν την είχαν δοκιμάσει.

Στη Red Bull από την αγωνία τους να μην τους κάνει παράκαμψη ο Χάμιλτον «πέταξαν» το πρώτο σετ σκληρής γόμας μετά από 13 γύρους! Κομβικό ρόλο στις αποφάσεις έπαιξε η θερμοκρασία οδοστρώματος που έφτασε στους 50 βαθμούς Κελσίου.

Ας δούμε τις στρατηγικές υπό το πρίσμα των ελαστικών:

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

MARIO ISOLA – επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

«Η στρατηγική έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο σ’ αυτό το εξαίσια ισορροπημένο grand prix. Οι πρωτοπόροι είχαν παρόμοια απόδοση και αξιοποιήθηκε μια ποικιλία θεωρητικά παραπλήσιων στρατηγικών.

Την μεγαλύτερη επιρροή είχε η θερμοκρασία οδοστρώματος, καθώς ήταν 20 βαθμούς υψηλότερη από τον κατατακτήριο αγώνα. Αυτό έγειρε την πλάστιγγα προς τις πιο σκληρές γόμες. Η σκληρή γόμα ήταν το κύριο ελαστικό του αγώνα και απέδωσε πολύ καλά, επετεύχθησαν μερικοί εντυπωσιακοί χρόνοι, σ’ αυτές τις απαιτητικές συνθήκες.

Το πρώτο μέρος του αγώνα τράβηξε λίγο περισσότερο λόγω της παρουσίας του αυτοκινήτου ασφαλείας, οπότε οι οδηγοί είχαν μεγαλύτερη ευελιξία στο δεύτερο μέρος.

Υπήρξε μια μάχη τακτικής για το ποιος θα μπει πρώτος στα πιτ να κάνει την παράκαμψη (undercut) ειδικά ανάμεσα στους πρωτοπόρους. Αυτός ήταν και ο λόγος που κάποιοι από τους κορυφαίους οδηγούς χρησιμοποίησαν τόσο λίγο το σκληρό σετ ελαστικών στο μεσαίο μέρος του αγώνα.

Ο Χάμιλτον έκανε σπουδαία δουλειά το Σαββατοκύριακο: Από τελευταίος στον κατατακτήριο αγώνα κατάφερε να βρεθεί στο μεσαίο σκαλί του βάθρου.»

Διαβάστε επίσης:

F1 Βραζιλία: Ο πρωταθλητής είναι εδώ!

F1 Βραζιλία: «Άστους ν’ αγωνιστούν»!

Μένουν λίγες βδομάδες για την έναρξη του Ράλι Ντακάρ