Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

F1 Μπαχρέιν: Τα όρια της πίστας και της λογικής!

Χτες είδαμε ένα συγκλονιστικό αγώνα στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος και αυτό θα συνεχιστεί στα επόμενα GP.

Η F1 άλλαξε μορφή και αυτό οφείλετε σε δυο λόγους:

Στις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών που περιόρισαν τους διαχύτες στο πίσω μέρος των μονοθεσίων και κατ’ επέκταση τους στροβιλισμούς που αποσταθεροποιούσαν τα μονοθέσια όταν πλησίαζαν για να προσπεράσουν. Αυτό μειώθηκε και γι’ αυτό είδαμε τόσες μάχες χτες. Στα νέα πιο ανθεκτικά ελαστικά της Pirelli, που αντέχουν στις επαφές και διατηρούν σταθερή την απόδοσή τους για περισσότερους γύρους, οπότε οι οδηγοί μπορούν να πιέζουν πολύ στις μάχες για θέση.

Από το χθεσινό αγώνα υπάρχουν δυο θέματα που συζητιούνται έντονα:

Η στρατηγική της Mercedes: Ο Χάμιλτον μπήκε πιο νωρίς από το Φερστάπεν και στις δυο αλλαγές, πήρε κεφάλι και το διατήρησε αμυνόμενος, παρότι ο Ολλανδός με την σαφώς ταχύτερη Red Bull, τον πίεσε ασφυκτικά έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά (κατά 11 γύρους) στο φινάλε.  Χάρη και στη βοήθεια του Μπότας που καιροφυλακτούσε οι Γερμανοί κατάφεραν να στριμώξουν τον Ταύρο (αν ο Πέρεζ ήταν εκεί, όλα άλλαζαν) και να πάρουν τη νίκη παρότι υστερούσαν σε απόλυτη ταχύτητα. Αποθέωση της στρατηγικής ελαστικών και της απόλυτης οδήγησης στο όριο, στο δραματικό φινάλε. Ο Χάμιλτον έκανε ένα λάθος υπό πίεση μπλοκάροντας τους τροχούς στην στροφή 10, το οποίο ευτυχώς γι’ αυτόν, δεν το πλήρωσε.

Το δεύτερο θέμα είναι το λάθος του Φερστάπεν: Ο Ολλανδός είχε σημαντική υπεροχή σε ρυθμό. Αυτό φάνηκε ακόμη και από το τέλος του δεύτερου μέρους όπου μείωσε πολύ τη διαφορά του. Τέσσερις γύρους πριν το φινάλε ο Χάμιλτον με αφορμή την παρουσία μιας Alfa Romeo που ήταν ένα γύρο πίσω, έκανε μια ιδιοφυή προσποίηση στην στροφή 2. Έκοψε στιγμιαία, ανοίγοντας μια πόρτα στο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός όρμησε ως Ταύρος, βρέθηκε να πατά εκτός πίστας στην στροφή 4, απέκτησε προβάδισμα, το οποίο όφειλε να δώσει πίσω, όπως και έκανε αμέσως. Έχασε όμως το momentum. Με την ύστερη γνώση αν έκανε υπομονή με το DRS στο τέλος της ευθείας θα περνούσε καθαρά. Την πάτησε προσπαθώντας να αδράξει την ευκαιρία που τον «έστησε;» πανέξυπνα ο Βρετανός. Διευκρινίζω ότι άλλο «πάτησα στιγμιαία εκτός πίστας, για να πάω γρήγορα» και άλλο «κέρδισα θέση, πατώντας εκτός πίστας». Το πρώτο επισύρει παρατήρηση, το δεύτερο ποινή 5 ή 10 sec.

Η μάχη των δυο οδηγών για την πρώτη θέση και των υπολοίπων πιο πίσω για την δεκάδα ήταν συναρπαστική. Το θέαμα εξαιρετικά αναβαθμισμένο άφησε πολλές υποσχέσεις για τη συνέχεια.

 

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT, BAHRAIN – MARCH 28: Sir Lewis Hamilton, Mercedes, 1st position, with his trophy during the Bahrain GP at Bahrain International Circuit on Sunday March 28, 2021 in Sakhir, Bahrain. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε:

 “Η στρατηγική ελαστικών ήταν το καθοριστικό σημείο αυτού του συναρπαστικού αγώνα. Ο Χάμιλτον με τη Mercedes και τις δυο φορές σταμάτησε νωρίτερα από το Φερστάπεν με τη Red Bull. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Χάμιλτον να υποχρεωθεί σε μεγαλύτερο τελευταίο μέρος, το οποίο διαχειρίστηκε περίφημα. Οι τρεις γόμες συμπεριφέρθηκαν δυνατά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Φερστάπεν επίσης είχε ένα δυνατό δεύτερο μέρος με τη μέση γόμα. Είδαμε αρκετές διαφορετικές στρατηγικές, πέντε από τους οδηγούς που τερμάτισαν χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες. Επίσης στην πρώτη πεντάδα υπήρξαν δυο οδηγοί που έκαναν τρεις αλλαγές.  Οι στρατηγικές επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τα σετ ελαστικών που είχε ο κάθε οδηγός διαθέσιμα για τον αγώνα. Μια παρόμοια ιστορία είδαμε και στην Formula 2, με το νέο πρόγραμμα αγώνων, να δίνει έμφαση στη στρατηγική ελαστικών. Ήταν ένα σπουδαίο Σαββατοκύριακο αγώνων, στο Μπαχρέιν, σε όλες τις κατηγορίες».

Επόμενος αγώνας στις 18/4 στην Ίμολα.

Διαβάστε επίσης:

F1 Μπαχρέιν: Επική μάχη, νίκη Χάμιλτον!