Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Top Stories

Κεραμέως: Καμία κατεύθυνση στα θέματα Πανελληνίων- Το χρονοδιάγραμμα για σχολεία, εξετάσεις, πανεπιστήμια

Νίκη Κεραμέως

Νίκη Κεραμέως, υπουργός Παιδείας

Διευκρινίσεις σχετικά με την διεξαγωγή των φετινών Πανελληνίων εξετάσεων έδωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως

Όπως ξεκαθάρισε η υπουργός, η επιλογή των θεμάτων των Πανελληνίων εξετάσεων είναι αρμοδιότητα ανεξάρτητης επιτροπής και γίνεται με όρους απόλυτης εχεμύθειας.

«Δεν δίνεται οιαδήποτε κατεύθυνση», τόνισε η κ. Κεραμέως, απαντώντας στις ανησυχίες που εκφράζονται πως τα θέματα φέτος θα είναι πολύ εύκολα και μπορεί να ευτελιστεί η διαδικασία.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100,3 και στον Άρη Πορτοσάλτε, η κ. Κεραμέως ανέφερε, επιπροσθέτως, ότι το υπουργείο μείωσε την εξεταστική ύλη και οι υποψήφιοι θα εξεταστούν με βάση την ύλη που έχουν διδαχθεί μέσα στις σχολικές τάξεις. «Αφουγκραστήκαμε τη μεγάλη αγωνία και αναστάτωση όλων των υποψηφίων μαθητών», είχε δηλώσει προηγουμένως η κ. Κεραμέως στην ΕΡΤ.

Παράλληλα, η υπουργός ξεκαθάρισε ότι στόχος του υπουργείου είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στον Ιούλιο, ιδανικά μέχρι τις 15 του μήνα.

Αναφερόμενη στα σενάρια σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων, η υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «συνομιλώ καθημερινά με τον κ. Τσιόδρα για το θέμα των εκπαιδευτικών δομών. Τα μηνύματα που λαμβάνω από τον κ. Τσιόδρα είναι αισιόδοξα».

Γνωστοποίησε, παράλληλα, ότι σήμερα, Παρασκευή, «θα συνεδριάσει η Επιτροπή και θα εξετάσει το θέμα της αναστολής εκπαιδευτικών δομών. Προφανώς θα υπάρξει παράταση. Ελπίζουμε ότι, αν ο Απρίλιος κυλήσει καλά, να γυρίσουμε άμεσα σε μια σταδιακή κανονικότητα».

Η κ. Κεραμέως διευκρίνισε, επιπλέον, ότι το ενδεχόμενο μικρής παράτασης της σχολικής χρονιάς δεν έχει φύγει από το τραπέζι, συμπληρώνοντας ότι ενδέχεται «να επιβάλλουμε μικρότερης διάρκειας διδακτέας ώρας, να πάμε στα 35′ και να γίνει το μάθημα πιο εντατικό».

Η υπουργός εξήγησε τους τρεις άξονες, πάνω στους οποίους στηρίζεται ο σχεδιασμός του υπουργείου για τα σχολεία:

1. Σύγχρονη τηλεδιδασκαλία: H παράδοση των μαθημάτων τελείται κανονικά. Η ίδια διαδικασία μπορεί, μάλιστα, να συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, με εξαίρεση από τη Μεγάλη Τετάρτη έως και την Τρίτη του Πάσχα. «Όλες τις λοιπές ημέρες μπορούν όλοι οι εκπαιδευτικοί να συνεχίσουν την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση», σημείωσε η κ. Κεραμέως.

2. Ασύγχρονη διδασκαλία: Ετεροχρονισμένα αποστέλλεται διδακτική ύλη μέσα από τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες. «Υπήρξαν δυσκολίες, αλλά εξελισσόμαστε συνεχώς», ανέφερε η υπουργός.

3. Εκπαιδευτική τηλεόραση: Αφορά κυρίως σε μαθητές δημοτικού. Τη διαδικασία αυτή παρακολουθούν πάνω από 100.000 μαθητές. Η υπουργός απηύθυνε, αναφορικά με την εκπαιδευτική τηλεόραση ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εθελοντές εκπαιδευτικούς που παραδίδουν τα μαθήματα.

Επιπροσθέτως, η υπουργός τοποθετήθηκε αναφορικά και με τις εκτιμήσεις που υποστηρίζουν ότι τα ιδιωτικά σχολεία προχωρούν γρηγορότερα την ύλη στους μαθητές τους σε σχέση με τα δημόσια. Ως προς το ζήτημα αυτό, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι η ίδια δεν έχει τέτοια εικόνα, προσθέτοντας πως κανείς δεν μπορεί να γενικεύει.

Σχολίασε, μάλιστα, ότι οι εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων έχουν αγκαλιάσει το εγχείρημα και τους ευχαρίστησε που επιτρέπουν στους μαθητές που είναι σπίτι να διατηρήσουν μια στενή επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στα Πανεπιστήμια, η υπουργός τόνισε ότι προχωρούν εξαιρετικά τα εξ’ αποστάσεως μαθήματα, φτάνοντας το 96,5%, πως η ύλη καλύπτεται και πως η εξεταστική θα καθοριστεί με βάση τις συστάσεις των ειδικών.