Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Top Stories

Αντίστροφη μέτρηση για την Black Friday 2019: Οι καλύτερες προσφορές και όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Black Friday

Αντίστροφη μέτρηση για το εκπτωτικό γεγονός του Νοεμβρίου, στο οποίο συμμετέχουν εκατοντάδες επιχειρήσεις

Πλησιάζουμε στα μέσα του Νοέμβρη και έχει ήδη αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για το μεγάλο εκπτωτικό event του φθινοπώρου, την Black Friday, όπου πλήθος κόσμου εκμεταλλεύεται τις ειδικές προσφορές της ημέρας, με στόχο να αγοράσει προϊόντα που, συνήθως, έχουν αυξημένο κόστος. Η φετινή «Μαύρη Παρασκευή» πέφτει στις 29 Νοεμβρίου, με μια μεγάλη ομάδα από επιχειρήσεις να συμμετέχει στην ημέρα προσφορών.

Φέτος, μάλιστα, στους συμμετέχοντες έχουμε και δύο νέες εισαγωγές, αφού προστίθενται ο Σκλαβενίτης και ο ΑΒ Βασιλόπουλος.

Όπως εκτιμάται, στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών, που πρωταγωνιστεί την Black Friday, ο ανταγωνισμός φαίνεται θα είναι ιδιαίτερα αυξημένος, καθώς πολλές αλυσίδες ηλεκτρονικών προϊόντων έχουν σχεδιάσει να έχουν ειδικά banner στα online καταστήματά τους. Εκεί, οι καταναλωτές θα κληθούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους και να επιλέξουν τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν, ώστε να ενημερωθούν με newsletter λίγες ημέρες πριν για τις σχετικές προσφορές.

Με τον τρόπο αυτό, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών επιθυμούν να εντάξουν στο παιχνίδι του ανταγωνισμού και τις online πλατφόρμες τους, που αποτελεί ένα κομμάτι που «ανεβαίνει» σταδιακά, ενισχύοντας τις πωλήσεις. Ταυτόχρονα, μέσω της πρακτικής αυτής, κάθε brand θα προσπαθήσει να «προλάβει» τον ανταγωνισμό, ενημερώνοντας πρώτος τον καταναλωτή για τις προσφορές, ώστε να εξασφαλίσει την πελατεία του.

Στην φετινή Black Friday συμμετέχουν, φυσικά, σχεδόν όλες οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών.

Φέτος, η Black Friday φιλοξενείται σε μια ιδιαίτερη περίσταση, καθώς στον κλάδο της αγοράς ηλεκτρονικών ειδών έχουν συντελεστεί σημαντικές αλλαγές. Ειδικότερα, λίγο καιρό νωρίτερα, το Πλαίσιο ανακοίνωσε την είσοδό του στην αγορά λευκών συσκευών, ενώ μόλις χθες εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού το mega deal μεταξύ Media Markt και Public.

Οι υπόλοιποι «παίκτες» του κλάδου, όπως ο Κωτσόβολος, αλλά και άλλοι, έχουν ετοιμάσει, από την πλευρά τους, τις δικές τους, δελεαστικές προσφορές.

Σε ό,τι αφορά στις νέες εισαγωγές, η AB Βασιλόπουλος ανακοίνωσε ότι προσφέρει έξτρα πόντους για την κάρτα AB Plus στις 100 πρώτες παραγγελίες που θα γίνουν online στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας, ενώ από την πλευρά της, η Σκλαβενίτης ανακοίνωσε εκπτώσεις 20% σε είδη σπιτιού και εποχικά είδη για τη Black Friday και το Σάββατο.

Υπενθυμίζεται ότι το άνοιγμα του Σκλαβενίτη στα είδη σπιτιού είναι σχετικά καινούριο και έχει αναπτυχθεί κυρίως σε καταστήματα της πρώην Carrefour, που εντάχθηκαν στο δίκτυο της μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος.

Μεγάλες αλλαγές αναμένεται να φέρει η είσοδος στην Black Friday της μεγάλης εμπορικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας Skroutz.gr. Η διάσημη πλατφόρμα έχει ήδη διαμορφώσει ειδική σελίδα για τις 29 Νοεμβρίου, στην οποία θα φιλοξενήσει προσφορές για εκείνη την ημέρα από πολλά καταστήματα. Μάλιστα, το skroutz.gr προχωρά ένα βήμα πιο πέρα, αφού ήδη εμφανίζει προσφορές στην εν λόγω σελίδα.

Ακολουθεί μια λίστα με τα καταστήματα που θα συμμετέχουν με προσφορές στα προϊόντα τους στην φετινή Black Friday, που θα διεξαχθεί την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, από όσα έχουν γίνει γνωστά έως τώρα:

Public, Electrostore24, E-lenovo, E-shop, Media Markt, SpotMechanic, Volton, Ήρων, Energy-market, Δίκτυο καθηγητών, Δάσκαλοι, NN Direct, Mandellos sport
Intersport, Zackret, Tsakiris Mallas, Triumph, spartoo, myshoe, KOOLPFLY, mat, J.A.B.A., Funky Buddha, Factory Outlet, Delikaris Sport, Cosmos Sport, Celestino, BrandGalaxy, Be casual, alter shop, Vagrancy Lifestyle, deVIL perfume, notos, Attica, Κωτσόβολος

Σημειώνεται ότι, εντός των επόμενων ημερών, αναμένεται να ανακοινωθούν και άλλα ονόματα καταστημάτων, που θα συμμετέχουν στην Black Friday.

Οι εκπτώσεις δεν σταματούν στην Black Friday

Αξίζει, επίσης να σημειωθεί ότι αμέσως μόλις ολοκληρωθούν οι ειδικές προσφορές της Black Friday, ακολουθεί, την Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, ένας άλλος εκπτωτικός θεσμός, η επίσης δημοφιλής Cyber Monday. Πρόκειται για μια ακόμη ημέρα προσφορών, για την οποία τα ηλεκτρονικά καταστήματα ετοιμάζονται πυρετωδώς, προκειμένου να είναι έτοιμα να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό στις νέες προσφορές που θα παρουσιάσουν την ημέρα εκείνη.

Στη διάρκεια της εν λόγω ημέρας – που ξεκίνησε στις ΗΠΑ αλλά γρήγορα εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο, οι εταιρείες πραγματοποιούν μεγάλες εκπτώσεις σε προϊόντα που είναι σε στοκ.

Πώς δημιουργήθηκε η Black Friday

Αναφορικά με την ιστορία της Black Friday, που ορίζεται συνήθως την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, ακολουθώντας πάντοτε την ημέρα των Ευχαριστιών (28/11), αυτή ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες τη δεκαετία του ’60. Τότε, τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν χειρόγραφα σημειωμένα με μελάνι και οι ημέρες με αρνητικούς ισολογισμούς στις πωλήσεις σημειώνονταν με κόκκινο χρώμα, ενώ οι ημέρες με θετικό αποτύπωμα σημειώνονταν με μαύρο.

Έτσι, λοιπόν, καθιερώθηκε η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη να θεωρείται ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ’ ου και η ονομασία Black Friday.

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής όταν πραγματοποιεί online αγορές

Κάθε καταναλωτής οφείλει να κάνει μια έρευνα, προτού προβεί σε μια αγορά από ένα κατάστημα το οποίο δεν γνωρίζει. Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα οφείλει να αναγράφει σε εμφανές σημείο το είδος και το όνομα της επιχείρησης, την έδρα της και τα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας με αυτή. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η επιλογή ενός προϊόντος που διατίθεται ηλεκτρονικά ενέχει κινδύνους, καθώς οι φωτογραφίες του προϊόντος, στις οποίες συνήθως βασίζεται και η επιλογή αγοράς του, είναι πιθανό να αποκλίνουν από την πραγματικότητα.

Παράλληλα, πριν ο καταναλωτής προβεί σε αγορά, θα πρέπει να ενημερωθεί για τους όρους χρήσης και αγοράς κάθε ηλεκτρονικού καταστήματος, ώστε να πληροφορηθεί για το πότε θα λάβει το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του ανάλογα και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης και άλλα.

Αναφορικά με τις πληρωμές, ο καταναλωτής οφείλει να βεβαιωθεί ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει τεχνολογία κρυπτογράφησης SSL (Secure Sockets Layer). Όταν φτάσει η στιγμή της πληρωμής, η διεύθυνση της ιστοσελίδας πρέπει να ξεκινά με https:// και όχι απλά με http://.

Επίσης, στο κάτω δεξί μέρος του περιηγητή http://www.saferinternet.gr θα πρέπει να υπάρχει ένα λουκετάκι.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να παρέχει στον καταναλωτή πληροφορίες σχετικά με την πολιτική του για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων και συγκεκριμένα ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς αυτές χρησιμοποιούνται. Είναι πιθανό το κατάστημα να διατηρεί το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι ενημερώνει σχετικά τον καταναλωτή και το δηλώνει ξεκάθαρα στους όρους του.

Παράλληλα, το κατάστημα οφείλει να παρέχει σε όλους τους καταναλωτές το δικαίωμα να διακόπτουν κάθε τέτοια χρήση των στοιχείων τους ανά πάσα στιγμή.

Με την ολοκλήρωση της αγοράς, ο καταναλωτής θα πρέπει να λαμβάνει επιβεβαίωση της παραγγελίας του από το ηλεκτρονικό κατάστημα, η οποία συνήθως αποστέλλεται μέσω e-mail. Στο συγκεκριμένο μήνυμα αναγράφονται τα σημαντικά στοιχεία της συναλλαγής, όπως ο αριθμός παραγγελίας, περιγραφή του προϊόντος, καθώς και ο χρόνος και ο τρόπος παράδοσης.

Εάν ο καταναλωτής δεν λάβει κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, τότε καλό θα είναι να έρθει σε επικοινωνία με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησε την παραγγελία, για να επιβεβαιώσει ότι δεν έχει παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα. Επιπλέον, εάν έχει παρέλθει ο προκαθορισμένος χρόνος παράδοσης του προϊόντος και ο καταναλωτής δεν το έχει παραλάβει, τότε θα πρέπει και πάλι να επικοινωνήσει με το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Κατά την παραλαβή του προϊόντος, ο καταναλωτής οφείλει να ελέγξει προσεκτικά το προϊόν, ώστε να βεβαιωθεί ότι έχει παραλάβει ακριβώς αυτό που παρήγγειλε, καθώς και ότι αυτό είναι σε άριστη κατάσταση και δεν παρουσιάζει κάποιο ελάττωμα. Τέλος, μαζί με το προϊόν, θα πρέπει να υπάρχει το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος.