Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Πότε και ποια κτήρια υποχρεούνται να αποκτήσουν Ηλεκτρονική Ταυτότητα

καιρός

Σταδιακά αρχίζει από την 1η Φεβρουαρίου 2021 η εφαρμογή του θεσμού της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτηρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας (από τις αρχές του έτους ήταν προαιρετική – πιλοτική).

Σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος υποχρέωση για εισαγωγή στον θεσμό έχουν:

(α) Τα νέα κτήρια και διηρημένες ιδιοκτησίες (διαμερίσματα) για τα οποία εκδίδονται νέες οικοδομικές άδειες.

(β) τα παλαιότερα κτήρια κατά τη στιγμή της μεταβίβασής τους.

Για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτηρίου, βάσει του ν.4495/2017, τα κτήρια διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:

Κατηγορία Ι:

α. Κτήρια που ανήκουν στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ και στα ΝΠΔΔ και κτήρια που στεγάζουν υπηρεσίες αυτών.

β. Κτήρια συνάθροισης κοινού (θέατρα, κινηματογράφοι, αίθουσες εκδηλώσεων, συνεδριακά κέντρα, κτίρια εκθέσεων), συμπεριλαμβανομένων βιβλιοθηκών, μουσείων, αθλητικών εγκαταστάσεων, σταθμών μετεπιβίβασης ΜΜΜ.

γ. Πρατήρια υγρών καυσίμων, συνεργεία ή πλυντήρια αυτοκινήτων.

δ. Τουριστικά καταλύματα άνω των 300 τ.μ.

ε. Δημόσια και ιδιωτικά κτήρια προσχολικής, πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

στ. Νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα, κλινικές, κέντρα παροχής υπηρεσιών υγείας και ψυχικής υγείας, βρεφοκομεία, παιδικοί – βρεφονηπιακοί σταθμοί, οικοτροφεία, οίκοι ευγηρίας, ιδρύματα χρονίως πασχόντων, ιδρύματα ατόμων με αναπηρία.

ζ. Καταστήματα κράτησης και ειδικά καταστήματα κράτησης νέων.

Κατηγορία II:

Στην κατηγορία αυτή υπάγονται όλα τα υπόλοιπα κτήρια και οι αυτοτελείς διηρημένες ιδιοκτησίες ανεξαρτήτως χρήσης.

Για τα κτήρια της Κατηγορίας Ι, υπάρχει περιθώριο 5 ετών για την καταχώρηση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας. Για τα κτήρια της Κατηγορίας II, η υποβολή γίνεται κατά τη μεταβίβαση του κτηρίου ή της αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας και η σχετική δήλωση προσαρτάται υποχρεωτικά στο συμβόλαιο.

Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου καθίσταται υποχρεωτική έπειτα από τις 2 Υπουργικές Αποφάσεις που υπέγραψε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς και οι οποίες εκκρεμούσαν. Με αυτές προβλέπεται η έναρξη του Ηλεκτρονικού Μητρώου, καθορίζεται η διαδικασία καταχώρισης των κτηρίων /αυτοτελών διηρημένων ιδιοκτησιών στην ψηφιακή πλατφόρμα της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και ο χρόνος ενημέρωσης των στοιχείων, η μορφή καθώς και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των εντύπων της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας και του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας.

Με την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΤΕΕ, συγκεντρώνονται σε ένα πιστοποιητικό, στο Πιστοποιητικό Πληρότητας, όλα τα απαραίτητα στοιχεία και πληροφορίες ενός ακινήτου.

Διαβάστε επίσης

Υπ. Περιβάλλοντος: Υποχρεωτική από 1η Φεβρουαρίου η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου

Ενεργοποιείται η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου – Τι προβλέπεται και ποια τα πρόστιμα

Ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου: Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων-Οι κυρώσεις και τα πρόστιμα