Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
What's happening

Με μειωμένες τιμές το γιορτινό τραπέζι λόγω προσφορών στα σουπερμάρκετ

χριστουγεννιάτικο τραπέζι με προσφορές από σούπερ μάρκετ φέτος

Παρά την αύξηση του ΦΠΑ, οι τιμές των προϊόντων για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ καταγράφονται ως ελαφρώς μειωμένες για το Δεκέμβριο του 2016.

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), προχώρησε σε έρευνα για τις τιμές των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα, με τα αποτελέσματα να έχουν ως εξής:

Η έρευνα αφορά 21 τυπικές κατηγορίες προϊόντων, που συνήθως περιλαμβάνονται στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι (όπως κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες*).

Το Ινστιτούτο υπογραμμίζει ότι, λόγω της έντονης οικονομικής κρίσης, τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί σημαντικά οι προσφορές και οι ευκαιρίες που μπορεί να εκμεταλλευτεί ο καταναλωτής σε μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Μπορεί έτσι να εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 12% της αξίας των αγορών του.

Σύμφωνα με την έκθεση του ΙΕΛΚΑ, η μείωση αυτή οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή προμηθευτών και λιανεμπόρων στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές.

Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει, επίσης, ότι σημειώνεται μεγαλύτερη μείωση τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ συγκριτικά με τα μικρά σημεία πώλησης, κάτι που οφείλεται κατά μεγάλο βαθμό στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνουν οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου.

Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι οι μεγαλύτερες μεταβολές παρατηρούνται στα γλυκά μελομακάρονα-κουραμπιέδες. Οι τιμές των κρεάτων, οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες, εκτιμάται ότι, ύστερα από τον έντονο ανταγωνισμό των προηγούμενων ετών, θα παρουσιάσουν μεικτή εικόνα, με μείωση στις τιμές γαλοπούλας και αρνιού και μικρή αύξηση στην τιμή του χοιρινού. Οι αυξήσεις που παρατηρούνται σε συγκεκριμένα οπωροκηπευτικά εκτιμάται ότι οφείλονται στις καιρικές συνθήκες του εφετινού Φθινοπώρου.

Επίσης, το ΙΕΛΚΑ αναφέρει ότι, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35% της αξίας τους. «Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές. Συνολικά, εκτιμάται ότι τα εφετινά Χριστούγεννα σχεδόν 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια» καταλήγει το Ινστιτούτο.

*Το δείγμα προϊόντων που εξετάζονται, στο πλαίσιο της μελέτης, ανανεώθηκαν, το 2014-2015 και περιλαμβάνουν: Γαλοπούλα Νωπή (κιλό), Γαλοπούλα Κατεψυγμένη (κιλό), Χοιρινό χωρίς κόκκαλο (κιλό), Αρνί (κιλό), Μελομακάρονα (κιλό), Κουραμπιέδες (κιλό), Βασιλόπιτα (κιλό), Βούτυρο (500 γρ.), Αυγά L (6 τμχ), Πατάτες (5 κιλά), Τομάτες (κιλό), Μαρούλι (1 τμχ), Αλεύρι για όλες τις χρήσεις (κιλό), Ρύζι καρολίνα (500 γρ.), Φέτα βαρέλι (κιλό), Καρύδια (500 γρ.), Κάστανα (500 γρ.), Ζάχαρη άχνη (κιλό), Φύλλο κρούστας (500 γρ.), Κρασί Μοσχοφίλερο Λευκό (750 ML), Γάλα νωπό πλήρες (1 λίτρο), Αναψυκτικό τύπου Cola (1,5 λίτρο).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Όμιλος Quest: Απέσπασε τέσσερα βραβεία στα e-volution Awards 2017

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ραγδαίες εξελίξεις στην Πειραιώς – Ο Α. Θωμόπουλος στο Λονδίνο και ο Χ. Παπαδόπουλος στο Ντουμπάι

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πρόστιμο 166 εκ.ευρώ σε Sony, Panasonic, Sanyo από Κομισιόν