Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business Of Fashion

Gucci: Αποχαιρετά την «ξεπερασμένη» Εβδομάδα Μόδας και περνά σε νέα εποχή

Σε ριζικές αλλαγές προχωράει ο οίκος μόδας Gucci, αποχαιρετώντας την καθιερωμένη Εβδομάδα Μόδας, την οποία ο creative director, Alessandro Michele χαρακτηρίζει πλέον ως ένα «ξεπερασμένο τελετουργικό».

Ένα νέο κεφάλαιο φαίνεται πως ανοίγεται, καθώς με αφορμή την κρίση της πανδημίας, που δεν έχει αφήσει αλώβητη ούτε τη βιομηχανία της μόδας, μεγάλοι οίκοι αναζητούν νέες οδούς, λιγότερο δαπανηρές και παράλληλα πιο φιλικές προς το περιβάλλον.

Έτσι, μετά την αποχώρηση του γαλλικού οίκου Saint Laurent από την Εβδομάδα Μόδας, σειρά έχει ο Gucci. Με ανακοίνωσή του, ο Alessandro Michele γνωστοποίησε ότι τα ρούχα του οίκου Gucci θα είναι seasonless και θα παρουσιάζονται δύο φορές τον χρόνο, από πέντε όπως συνηθιζόταν μέχρι πρότινος.

«Εγκαταλείπω το ξεπερασμένο τελετουργικό της εποχικότητας και των επιδείξεων μόδας και σκοπεύω να ακολουθήσω έναν νέο ρυθμό που θα είναι πιο κοντά στον τρόπο έκφρασής μου.

Θα συναντιόμαστε μόνο δυο φορές το χρόνο για να αποκαλύπτουμε νέα κεφάλαια μιας νέας ιστορίας. Ακανόνιστα, χαρούμενα και εντελώς δωρεάν κεφάλαια, τα οποία θα γράφονται αναμειγνύοντας κανόνες και είδη, αντλώντας από νέους χώρους, γλωσσικούς κώδικες και πλατφόρμες επικοινωνίας», ανακοίνωσε ο creative director του Gucci, μέσω ανάρτησής του στο Instagram.

Συνεπώς, δεν θα ακολουθεί το μοτίβο άνοιξη/καλοκαίρι, φθινόπωρο/χειμώνας, cruise και pre-fall.

«Πρόκειται για λέξεις μπαγιάτικες… Τα ρούχα θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη ζωή από εκείνη που τους αποδίδεται μέσω των συγκεκριμένων λέξεων», σχολίασε ο ίδιος, σημειώνοντας πως θα προχωρήσει με συλλογές «χωρίς εποχή» και επιδείξεις μόνο δύο φορές το χρόνο «μακριά από τις προθεσμίες που παγίωσε η βιομηχανία».

Επίσης ανακοίνωσε πως δεν υπάρχουν σχέδια για σόου το φθινόπωρο, όταν η συλλογή Gucci παρουσιαζόταν συνήθως ως βασικό κομμάτι της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου.

Ο Alessandro Michele προχώρησε σε μια σειρά από προσωπικές αναρτήσεις στον λογαριασμό του, οι οποίες αναδημοσιεύτηκαν επίσης στο Instagram του διάσημου οίκου μόδας, μέσα από τις οποίες τόνισε τη σημασία του σεβασμού προς το περιβάλλον.

«Πάνω από όλα, καταλαβαίνουμε πως το παρακάναμε. Οι απερίσκεπτες πράξεις μας έκαψαν στο σπίτι που μένουμε. Θεωρήσαμε τους εαυτούς μας ανεξάρτητους από την φύση, νιώσαμε έξυπνοι και παντοδύναμοι. Υφαρπάξαμε την φύση, κυριαρχήσαμε πάνω της και την πληγώσαμε.

Προκαλέσαμε τον Προμηθέα και θάψαμε τον Πάνα. Η τόση υπεροψία μάς έκανε να χάσουμε την αδελφοσύνη μας με τις πεταλούδες, τα λουλούδια, τα δέντρα και τις ρίζες. Η τόσο εξωφρενική απληστία μάς έκανε να χάσουμε την αρμονία και την φροντίδα, την αίσθηση της σύνδεσης και του να ανήκουμε κάπου», έγραψε ο ίδιος.

Η ανακοίνωση του οίκου Gucci είναι ιδιαιτέρως σημαντική επειδή πρόκειται μακράν για το ισχυρότερο brand που αποφασίζει να κινηθεί προς ένα πιο λιτό και λιγότερο «ανούσιο» σύστημα παραγωγής και παρουσίασης των συλλογών στην βιομηχανία της μόδας.

Alessandro Michele, creative director Gucci