Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
LIFE&STYLE

Αυτό το απίθανο αυτοκίνητο πρέπει να κάνει την Audi και την Porsche να ανησυχήσουν

Οι Βρετανοί έχουν παράδοση στα σπορ αυτοκίνητα – Triumph, Jaguar, Lotus είναι κάποιες από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις. Σε αυτήν την κατηγορία μπαίνει πλέον δυναμικά και η McLaren με το 570S.

Η McLaren 570S (570 από την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου και S όπως «Sport») προστίθεται στη «συλλογή» της βρετανικής εταιρείας, που μολονότι κατασκευάζει κορυφαία αγωνιστικά αυτοκίνητα από τη δεκαετία του 1960, μόλις πριν από πέντε χρόνια ίδρυσε τη θυγατρική της που κατασκευάζει αυτοκίνητα για τους… (όχι και τόσο) κοινούς θνητούς.

Στα λίγα αυτά χρόνια λειτουργίας της, η McLaren Automotive έχει καταφέρει να είναι κερδοφόρα διαθέτοντας πανάκριβα αυτοκίνητα σε πολύ περιορισμένη παραγωγή. Όμως με τη νέα της σπορ σειρά, η McLaren προσφέρει πλέον μία πιο ευρεία γκάμα επιλογών και σε μεγαλύτερο εύρος τιμών. Χαρακτηριστικό είναι ότι για πρώτη φορά η McLaren θα διαθέσει στις ΗΠΑ μοντέλο της που θα κοστίζει λιγότερα από 200.000 δολάρια (αρχική τιμή 184.900 δολάρια).

H McLaren ελπίζει πως η σπορ σειρά της θα τη μεταμορφώσει εντελώς: η αγγλική αυτοκινητοβιομηχανία προβλέπει ότι οι πωλήσεις της θα υπερδιπλασιαστούν μέσα στα επόμενα χρόνια.

Το Business Insider είχε την τύχη να δει από κοντά ένα 570S Coupe και μας περιγράφει την εμπειρία του:

Όταν πρόκειται για σύγχρονα βρετανικά σπορ αυτοκίνητα, μοντέλα όπως το Lotus Exige… 

…ή το Jaguar F-Type μας έρχονται κατευθείαν στο μυαλό.

Όταν οι περισσότεροι σκέφτονται τη McLaren, φαντάζονται συνήθως εικόνες από τα θρυλικά μονοθέσιά της στη Formula 1, ή…

 …τα οκτώ πρωταθλήματα και τις 182 νίκες της σε grand prix.

 Με το 570S, η McLaren επιχειρεί να κάνει κάτι διαφορετικό.

Το 570S διαθέτει ιπποδύναμη 562 αλόγων με διπλό τουρμποκινητήρα 3.800 κυβικών. Πιάνει τελική 328 χλμ/ώρα και κάνει τα 0-100 σε περίπου 3 δευτερόλεπτα. Πολλές από τις τεχνολογίες που ενσωματώνει προέρχονται από τη Formula 1.

Αν όμως ρωτήσετε τη McLaren, θα σας πουν ότι το 570S δεν είναι supercar. Αν και έχει την ισχύ, την ταχύτητα, την παρουσίαση και τον χαρακτήρα ενός supercar, δεν είναι. Αντίθετα, είναι η ερμηνεία της McLaren για το πώς είναι ένα σύγχρονο σπορ αυτοκίνητο.

Εξαρχής, το 570S διαθέτει το στυλ του design που είδαμε για πρώτη φορά στο hypercar της P1, to 2012.

To 570S διαθέτει τόσο LED φώτα, όσο και κανονικά φώτα.

Στο πλάι ξεχωρίζει το σχήμα «σταγόνας» και το ασυνήθιστα μικρό μέγεθος. Με μήκος 4,42 μέτρων, είναι λίγο μικρότερο από ένα Toyota Prius.

Στο πίσω μέρος κυριαρχούν οι εξατμίσεις και το μεγάλο πίσω spoiler.

Στο εσωτερικό του, το 570S είναι απροσδόκητα ευρύχωρο για ένα όχημα του μεγέθους και της λογικής του. Το εσωτερικό του δοκιμαστικού αυτοκινήτου διέθετε μαύρο αλκάνταρα με κόκκινο δέρμα και στοιχεία ανθρακονήματος.

Τα σπορ καθίσματα είναι σταθερά και υποστηρικτικά, αλλά παραμένουν άνετα ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές.

Αντί για το κλασικό ταμπλό, ο οδηγός βλέπει μπροστά του ένα ψηφιακό ταμπλό με μία κεντρική οθόνη 7 ιντσών, πλαισιωμένη από δύο μικρότερες οθόνες 3 ιντσών.

Η κεντρική οθόνη δείχνει την ταχύτητα, τις στροφές, τη σχέση ταχυτήτων και το όριο ταχύτητας του δρόμου. Στην αριστερή οθόνη παρουσιάζεται το οδόμετρο, ενώ στη δεξιά η θερμοκρασία του κινητήρα και η βενζίνη.

Στο κέντρο μπροστά κυριαρχούν δύο εξαεριστήρες και μία οθόνη αφής 7 ιντσών.

Η οθόνη «τρέχει» την τελευταία έκδοση του συστήματος infotainment IRIS, της McLaren. Αν και προσφέρει βελτιωμένη ταχύτητα και αξιοπιστία σε σχέση με παλιότερα οχήματα της McLaren, το παράξενο layout και το ανορθόδοξο περιβάλλον χρήστη κάνουν δύσκολη τη χρήση του.

Αν και ο χάρτης ήταν ενημερωτικός και ευανάγνωστος, το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου δυσκολευόταν να κατανοήσει τη μορφή της εισόδου στο Lincoln Tunnel της Νέας Υόρκης.

Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί το κουμπί έναρξης, τον επιλογέα ταχύτητας και τον επιλογέα της δυναμικής οδήγησης.

Το ηχοσύστημα του δοκιμαστικού αυτοκινήτου (1.280 watt) περιελάμβανε 12 ηχεία σχεδιασμένα από την Bowers & Wilkins για λογαριασμό της McLaren.

Επιτέλους, η McLaren διόρθωσε ένα μεγάλο πρόβλημα των άλλων οχημάτων της – θέσεις για τον καφέ. Το 570S διαθέτει δύο και είναι πολύ πιο εύκολες στην πρόσβαση απ’ ό,τι στο παρελθόν.

Το 570S θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της σπορ σειράς της McLaren που θα φτάσει στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Αν θέλετε ένα supercar, μετά χαράς η McLaren θα σας πουλήσει ένα 650S. Ή μπορείτε…

… να βρείτε έναν ιδιοκτήτη πρόθυμο να δώσει τo περιορισμένης κυκλοφορίας 675LT, που έχει εξαντληθεί.

Κι έπειτα υπάρχει και το υβριδικό hypercar P1 από την Ultimate Series. Δυστυχώς, όλα τα 375 έχουν πωληθεί. Αλλά αν έχετε μερικά εκατομμύρια για ξόδεμα, μπορείτε να αναζητήσετε ένα σε δημοπρασίες.

Τι είναι λοιπόν αυτό που διαφοροποιεί το 570S από τα supercars της McLaren; «Η ευχρηστία του», λέει στο Business Insider ο επικεφαλής σχεδιαστής της McLaren, Robert Melville.

Φυσικά, το 570S έχει κάποιους πολύ ισχυρούς ανταγωνιστές στην κατηγορία του, όπως…

Το Audi R8…

H Porsche 911 και…

Η Acura NSX.

Όμως το 570S καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές του χάρη στη θέση του στο portfolio της McLaren. Ενώ οι ανταγωνιστές του είναι συνήθως τα κορυφαία μοντέλα των εταιρειών τους, το 570S είναι πρωτότυπο αυτοκίνητο – δηλαδή, δε μοιράζεται εξαρτήματα με κατώτερα μοντέλα, αλλά προέρχεται από αυτοκίνητα που στοιχίζουν ως και το πενταπλάσιο της αξίας του.

Με το 570S η McLaren δεν επιχειρεί να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου, ούτε το πιο ισχυρό. Αντίθετα, η εταιρεία αποφάσισε να μας δώσει τη δική της ερμηνεία για ένα σύγχρονο σπορ αυτοκίνητο που μπορεί κανείς να οδηγεί καθημερινά. Το 570S δεν ανοίγει απλά νέους δρόμους για τη McLaren, αλλά αναπτύσσει ολόκληρο το είδος των σπορ αυτοκινήτων.

Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr: Σκάνδαλο: Δείτε τον Έλληνα σταρ του Hollywood που φωτογραφίζει γυμνή την σύντροφο του