Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Οικονομία & Επιχειρήσεις

Από τα μη εκτελεστικά μέλη του Δ.Σ. μιας εταιρείας ο αντιπρόεδρός της – Όλο το ν/σ για τις αλλαγές στην εταιρική διακυβέρνηση 22 μήνες μετά το σκάνδαλο της Folli Follie

Τα 22 SOS για την επανένταξη στην πάγια ρύθμιση της εφορίας

Χρήστος Σταϊκούρας

Δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση, μία ακόμα μέρα που το ελληνικό χρηματιστήριο καταρρέει, με απώλειες πάνω από 7%, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την εταιρική διακυβέρνηση.

Μεταξύ άλλων, θεσμοθετείται ρόλος αντιπροέδρου στις ανώνυμες εταιρείες, από τα μη εκτελεστικά μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Ταυτόχρονα, αυξάνεται ο αριθμός των ανεξάρτητων μελών ενός διοικητικού συμβουλίου από 2 σε 3 και τα μη εκτελεστικά μέλη θα έχουν ως κύριο σκοπό την επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η διοίκηση μιας εταιρείας.

Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου δομείται σε δύο πυλώνες:

(α) το Μέρος Α΄ (άρθρα 1 έως 24) στοχεύει στην αναμόρφωση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την εταιρική διακυβέρνηση των εισηγμένων σε ρυθμιζόμενη αγορά εταιρειών, το οποίο μέχρι σήμερα διέπεται από τον ν.3016/2002. Η εν λόγω επικαιροποίηση καθίσταται επιτακτική, αν λάβει κανείς υπόψη τόσο την πάροδο σχεδόν δύο δεκαετιών από την εισαγωγή του ισχύοντος πλαισίου, όσο και την πρόσφατη, με τον ν.4548/2018, αναμόρφωση του δικαίου που διέπει τη λειτουργία των ανωνύμων εταιρειών.

(β) το Μέρος Β’ (άρθρα 25 και επόμενα) στοχεύει στην εισαγωγή διατάξεων που συντείνουν στην ανάπτυξη της σύγχρονης αγοράς κεφαλαίου, ορισμένες εκ των οποίων ενσωματώνουν στην ελληνική νομοθεσία διατάξεις του ενωσιακού δικαίου ή θεσπίζουν εφαρμοστικά μέτρα για αυτές.

Ειδικότερα:

Ι. Με τις διατάξεις του Πρώτου Μέρους του σχεδίου νόμου, οι οποίες αφορούν στην εταιρική διακυβέρνηση ανωνύμων εταιρειών, υλοποιούνται τα ακόλουθα:

ΙΙ. Με τις διατάξεις του Δεύτερου Μέρους του σχεδίου νόμου, εισάγονται διατάξεις για τη σύγχρονη αγορά κεφαλαίου. Ειδικότερα, με τις προτεινόμενες διατάξεις: