Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business Of Fashion

Ο πέλεκυς πάνω από τη Nike εκτοξεύει τη μετοχή της Asics

Ο Motoi Oyama, διευθύνων σύμβουλος της Asics

Σημαντικά κέρδη κατέγραψε την Πέμπτη η μετοχή της ιαπωνικής εταιρείας αθλητικών υποδημάτων Asics, υποστηριζόμενη από δημοσιεύματα που θέλουν τη βασική ανταγωνιστική της, τη Nike, να αντιμετωπίζει πρόβλημα με ένα μοντέλο της επειδή θεωρείται ότι δίνει στους αθλητές άδικο πλεονέκτημα.

Τα παπούτσια Vaporfly Next% για μεγάλες αποστάσεις της Nike -τα οποία φόρεσε η Κενυάτισσα μαραθωνοδρόμος Μπρίγκιντ Κοσγκέι όταν κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ στον μαραθώνιο γυναικών πέρυσι- κινδυνεύει να μπει στη «μαύρη λίστα» από τη διεθνή ομοσπονδία World Athletics όταν θα ανακοινώσει τους νέους κανονισμούς για τα παπούτσια τρεξίματος, σύμφωνα με δημοσίευμα του Runners World.

Η μετοχή της Asics έφτασε να ενισχύεται έως 7% στο Τόκιο -καταγράφοντας τα μεγαλύτερα ενδοσυνεδριακά κέρδη της από τον Αύγουστο- για να «μαζέψει» στη συνέχεια κοντά στο +2%.

«Δεν έχουμε επιβεβαιώσει το κατά πόσον ισχύει το δημοσίευμα, αλλά αν είναι αλήθεια θεωρούμε ότι μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν θετική είδηση για την Asics, καθώς αν απαγορευτούν τα παπούτσια μιας ανταγωνιστικής εταιρείας, θα είναι πιο εύκολο για την ίδια να ξαναπάρει μερίδιο αγοράς στα προϊόντα που απευθύνονται σε κορυφαίους δρομείς», ανέφερε ο Kosuke Narikiyo, αναλυτής της Nomura.

Η διεθνής ομοσπονδία φέρεται να καταρτίζει νέους κανονισμούς που θα απαγορεύουν τη χρήση υποδημάτων με εξαιρετικά χοντρές ενδιάμεσες σόλες με πλάκες από ανθρακονήματα που λειτουργούν σαν ελατήρια και ενδέχεται να παρέχουν στους αθλητές άδικο πλεονέκτημα. Αν αποφασιστεί κάτι τέτοιο, θα απαγορευτεί η χρήση των Vaporfly Next% σε αθλητικές διοργανώσεις.

Τυχόν απαγόρευση των παπουτσιών της Nike θα έδινε ανάσα στην Asics και στην επίσης ιαπωνική Mizuno, οι οποίες δέχονται αυξανόμενη πίεση από τη Nike και άλλες εταιρείες, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται αρνητικά και οι μετοχές τους.

Η Asics έχει χάσει έδαφος έναντι της Nike, καθώς δεν κατάφερε να προβλέψει τις τάσεις στον χώρο του fitness στις ΗΠΑ και τη στροφή των πελατών προς τις αποστάσεις των 5 και 10 χιλιομέτρων και την πιο μαλακή σόλα.

Όπως είχε πει πέρυσι στους FT ο Motoi Oyama, διευθύνων σύμβουλος της Asics, η εταιρεία του δεν κατάφερε να ανταποκριθεί αρκετά γρήγορα στην αλλαγή των προτιμήσεων των καταναλωτών, κάτι που θα έπρεπε να διορθώσει άμεσα.

Το επίμαχο μοντέλο της Nike

Copyright The Financial Times Limited 2020

© 2020 The Financial Times Ltd. All rights reserved.