Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

Capesize bulker

Capesize bulker

Μικρές μεταβολές και μικτές τάσεις παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 11-15 Μαρτίου 2019, με εξαίρεση την κατηγορία  των Capes όπου οι ναύλοι ενισχύθηκαν. 

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ανοδικές τάσεις παρουσίασε η ναυλαγορά στα πλοία τύπου CAPESIZE με την μεγαλύτερη κινητικότητα να παρουσιάζει η διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα όπου και οι ναύλοι σε πλοία με ημερομηνίες άφιξης Μαρτίου ενισχύθηκαν στα $5.95 ανά τόνο.

Αντίθετα, η κινητικότητα της αγοράς στην Βραζιλία παρέμεινε περιορισμένη καθώς η Vale, η μεγαλύτερη εταιρεία ανθρακωρύχων της Βραζιλίας, παρέμεινε ανενεργή. Παρόλα αυτά, άλλοι ναυλωτές όπως για παράδειγμα οι Trafigura και CSN ήταν πιο δραστήριοι και έτσι μερικά πλοία ναυλώθηκαν.

Παράλληλα ο αριθμός εκείνων με έρμα προς την περιοχή μειώθηκε σημαντικά ειδικά σε ημερομηνίες άφιξης αρχές Απριλίου. Ως εκ τούτου, ο δείκτης C5  από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα την Παρασκευή 15/3/2019  διαμορφώθηκε στα $ 6.19 ανά τόνο με άνοδο της τάξεως των $ 1.33 ανά τόνο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ ο C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα από $ 11.60 ανά τόνο που είχε κλείσει την προηγούμενη εβδομάδα ενισχύθηκε στα $ 11.95 ανά τόνο.

Ο δείκτης BCI  διαμορφώθηκε στις 520 μονάδες με συνολική εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως των 285 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στις $ 6,387 ημερησίως με εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $ 2,151.

PANAMAXES/KAMSARMAXES 

Στον Bόρειο Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε κάπως απογοητευτικά λόγω της έλλειψης φορτίων από την Βαλτική με αποτέλεσμα αρκετοί πλοιοκτήτες να αναγκαστούν να στείλουν τα πλοία τους με έρμα σε άλλες κατευθύνσεις προκειμένου να βρουν νέα απασχόληση.

Αντίθετα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρουσίασε περαιτέρω βελτίωση αφού ήταν και ο κεντρικός μοχλός της αγοράς. Ενδεικτικά, στα kamsarmaxes οι ναυλώσεις σε fronthaul ταξίδια κινήθηκαν μέχρι και τα $14.5Κ ημερησίως + $450Κ (bb) ενώ κάποιοι ναυλωτές ενδιαφέρθηκαν και σε πλοία διαθέσιμα στην Ινδία και την Σιγκαπούρη.

Έλλη Πατέρα

Σε υπερατλαντικά ταξίδια προς την περιοχή του Γιβραλτάρ-Skaw ενισχύθηκαν στα επίπεδα των $13Κ ημερησίως. Από την άλλη, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής συνέχισε να επηρεάζεται από την παλίρροια στον ποταμό του Μισισίπι όπου έχουν δημιουργηθεί σημαντικές καθυστερήσεις σε εισερχόμενα πλοία  καθώς και σε εξερχόμενα.

Στον Ειρηνικό, οι τάσεις της αγοράς ήταν μικτές καθώς παρά τον αξιοπρεπή αριθμό νέων  φορτίων που μπήκαν στην αγορά κυρίως από την περιοχή του Βόρειου Ειρηνικού και της Ινδονησίας, δεν ήταν επαρκής έτσι ώστε να κινηθεί ανοδικά.

Παρόλα αυτά, κατά την διάρκεια της εβδομάδας τα επίπεδα των ναύλων στην νοτιοανατολική Ασία βελτιώθηκαν αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα περιορίστηκε και έτσι ενδεικτικά, σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα σε panamaxes διαθέσιμα στην Νότιο Κίνα κυμάνθηκαν περίπου στα $7Κ ημερησίως και στα kamsarmaxes περίπου στα $8Κ ημερησίως.

Επίσης, περιορισμένη ζήτηση παρατηρήθηκε στα post-panamaxes με αποτέλεσμα τα επίπεδα των ναυλώσεων να μη βελτιωθούν. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 15/3/2019 έκλεισε ανοδικά στις 883 μονάδες.

SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

Στον Ατλαντικό η αγορά της Ευρώπης παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη αν και η διαθέσιμη χωρητικότητα άρχισε προς το τέλος της εβδομάδας κάπως να περιορίζεται. Από την άλλη, η αγορά της Μαύρης Θάλασσας κατά την διάρκεια της εβδομάδας παρουσίασε ύφεση ειδικά σε fronthaul ταξίδια και ενδεικτικά, οι ναύλοι σε ultramaxes από το Τσανακαλέ προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν περίπου στα $15Κ ημερησίως και σε μεγάλης χωρητικότητας  supramaxes περίπου στα $13.5Κ ημερησίως.

Παράλληλα, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής σε υπερατλαντικά ταξίδια παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα ενώ αντίθετα προς το τέλος της εβδομάδας οι ναύλοι σε fronthaul ταξίδια άρχισαν να βελτιώνονται αν και η αγορά συνέχισε να επηρεάζεται από την παλίρροια στον ποταμό του Μισισίπι.

Από την άλλη, η αγορά της Nοτίου Αμερικής κατά την διάρκεια της εβδομάδας ενισχύθηκε με ενδεικτική την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 58,000 dwt σε ταξίδι προς τον Περσικό κόλπο στα $14Κ ημερησίως + $400Κ (bb). Επίσης, βελτίωση παρουσίασαν οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια και ενδεικτικά σε μικρής χωρητικότητας ultramaxes διαθέσιμα στην Βραζιλία  κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $13Κ ημερησίως.

Αντίθετα, υποτονικά κινήθηκε η αγορά των δυτικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ύστερα από την αυξημένη κινητικότητα της προηγούμενης εβδομάδας αν και οι ναύλοι παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα λόγω της έλλειψης μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίων.

Η αγορά της Νοτίου Αφρικής, παρόλο που το prompt διαθέσιμο τονάζ άρχισε να περιορίζεται, σε σύγκριση με το προηγούμενο διάστημα κινήθηκε σε ηπιότερους ρυθμούς. Στην περιοχή του Βόρειου Ειρηνικού, οι ναύλοι παρουσίασαν ύφεση καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων ακόμη και σε ημερομηνίες αρχές Απριλίου, με αποτέλεσμα σε ultramaxes διαθέσιμα για παράδειγμα στην Κορέα να ναυλώνονται στα $10Κ ημερησίως και σε πλοία χωρητικότητας 58,000 dwt, σε παρόμοιο ταξίδι, στα $8Κ ημερησίως. Επίσης, στην Νοτιοανατολική Ασία οι λίγες ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες ενώ γενικά η αγορά παρουσίασε σημάδια επιβράδυνσης. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 15/3/2019 έκλεισε αμετάβλητος στις 786  μονάδες.

HANDYSIZE

Στον Ατλαντικό η εικόνα της αγοράς από άποψη κινητικότητας και αριθμού ναυλώσεων παρουσίασε μικτές τάσεις καθώς αναφέρθηκαν αρκετές συμφωνίες σε υπερατλαντικά ταξίδια από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να βελτιωθούν.

Αντίθετα στην περιοχή της Μεσογείου παρουσίασαν πτώση με την spot διαθέσιμη χωρητικότητα να έχει αυξηθεί σημαντικά και τους πλοιοκτήτες να προτίθενται να μειώσουν τις οικονομικές απαιτήσεις τους προκειμένου να ναυλώσουν τα πλοία τους. Στην περιοχή του Ειρηνικού, γενικά σε σχεδόν όλες τις διαδρομές οι ναύλοι βελτιώθηκαν αν και τα επίπεδα της Νοτιοανατολικής Ασίας ήταν καλύτερα από εκείνα του Βόρειου Ειρηνικού αφού η κινητικότητα παρέμεινε πιο περιορισμένη. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 15/3/2019 έκλεισε ανοδικά στις 437 μονάδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Στ. Τσαντάνης: Αισιοδοξία για την αγορά των capesizes, παρά τις αναποδιές

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Petrofin: Πόσο μεγάλωσε ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών – Τι γίνεται με τις μικρές ναυτιλιακές

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Νέα παραγγελία τάνκερ από τον όμιλο Λιβανού