Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Στα 10 δισ. δολ. ανήλθαν οι νέες παραγγελίες πλοίων κατά το α’ τρίμηνο του 2018

ναυλαγορά ναυτιλία

Ο ενθουσιασμός για νέες παραγγελίες στους περισσότερους κλάδους της ναυτιλίας άρχισε να περιορίζεται, μετά από τις συμβάσεις άνω των 10 δισ. δολ. που έχουν υπογραφεί για νεότευκτα κατά το πρώτο τρίμηνο 2018, αναφέρει σε ανάλυση της η VesselsValue.

Έτσι, στην παρούσα φάση οι δεσμεύσεις για νεότευκτα έχουν υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές του 2016. Η τάση για παραγγελίες στο ξεκίνημα του 2018 ήταν μεγαλύτερη για τους κλάδους που είχαν τις καλύτερες αποδόσεις. Σε αυτούς περιλαμβάνονται ο κλάδος ξηρού φορτίου και μεταφοράς LNG, ενώ το ενδιαφέρον για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, με τις χαμηλότερες αποδόσεις, ήταν πιο περιορισμένο.

Κατά μία έννοια, αυτό υπογραμμίζει τη βραχυπρόθεσμη άποψη που έχουν ορισμένοι επενδυτές για την αγορά. Εξακολουθεί να είναι ευκολότερο να εξασφαλίσει κάποιος χρηματοδότηση για την απόκτηση πλοίου σε μία ισχυρή αγορά, σε αντίθεση με τις αγορές που εμφανίζουν επιβράδυνση.

Παράλληλα, η αύξηση των τιμών που ζητούν πλέον τα ναυπηγεία για την κατασκευή νέων πλοίων αποτελεί έναν από τους λόγους της μείωσης του ενδιαφέροντος για τις νέες πατραγγελίες. Οι υψηλότερες τιμές χάλυβα, το περιορισμένο εργατικό δυναμικό και η μικρότερη προθυμία των πιστωτών να δεχθούν τα χαμηλά περιθώρια συμβάλλουν στη μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος.

Από την άλλη πλευρά, η επιβράδυνση που παρατηρείται στις νέες παραγγελίες αποτελεί ενθαρρυντικό σημάδι ότι τελικά ο υπερβολικός αριθμός νεότευκτων πλοίων δεν θα αποτελέσει σημαντικό ζήτημα για τις αγορές. Για ορισμένους κλάδους, το βιβλίο εκκρεμών παραγγελιών είναι μεγάλο, ωστόσο σε αυτές τις περιπτώσεις ο μεγάλος αριθμός νεότευκτων αντισταθμίζεται από ίδιο αριθμό πλοίων που βρίσκονται στο νερό αλλά έχουν χαμηλά αξία και οδεύουν προς ανακύκλωση. Εάν οι παραγγελίες παραμείνουν στα επίπεδα των 4 έως 8 δισ. δολ. μέχρι το τέλος του έτους, θα στηριχθούν αντίστοιχα και οι αξίες των νεότερων πλοίων.

Την ίδια ώρα, οι προκλήσεις του παγκόσμιου εμπορίου ενδέχεται να “παγώσουν” τα σχέδια αναδιάρθρωσης που έχουν ορισμένοι εφοπλιστές για το στόλο τους, κυρίως στους κλάδους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου, οι οποίοι θα επηρεαστούν άμεσα από τις υψηλότερες τιμές καταναλωτικών αγαθών που μπορεί να προκύψουν. Ωστόσο, οι περισσότερες ναυτιλιακές αγορές φαίνεται να βρίσκονται στο κατώτατο επίπεδό τους ή να βελτιώνονται, γεγονός που θα τονώσει περισσότερο το επενδυτικό ενδιαφέρον για νεότευκτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Χατζηπατέρας: Επανέρχεται με βελτιωμένη πρόταση για την Dorian η BW LPG

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Σ. Τσαντάνης: Πώς θα αναχρηματοδοτήσει δύο capesizes η Seanergy

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε ελληνική ναυτιλιακή το… περιζήτητο capesize της NS United