Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Η ελληνική ναυτιλιακή που επεκτείνεται προσεκτικά και αθόρυβα στην αγορά των panamaxes

safe bulkers

Το πλοίο "Venus Heritage" τύπου post-panamax της Safe Bulkers

Τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυσή της, η ναυτιλιακή εταιρεία Axis Bulk Carriers, συμφερόντων της Μαρίας Μαδιά, συνεχίζει τη σταθερή και προσεκτική επέκταση του στόλου της, με την απόκτηση ενός ακόμα πλοίου panamax.

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η εταιρεία απέκτησε το πλοίο Golden Trader II (χωρητικότητας 79.500 dwt, κατασκευής 2012), το οποίο μέχρι πρότινος ήταν υπό τον έλεγχο της ιαπωνικής Nisshin Shipping, και το πλοίο πρόκειται να παραδοθεί σύντομα στους νέους ιδιοκτήτες του. Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστές οι οικονομικές λεπτομέρειες της συμφωνίας, ούτε υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση για το deal, με τις εκτιμήσεις πάντως να φέρνουν το ύψος της εξαγοράς στα 15,5 εκατομμύρια περίπου.

Αν πάντως επιβεβαιωθεί η κίνηση αυτή, δείχνει μία σαφή προτίμηση της εταιρείας στα πλοία που έχουν κατασκευαστεί στα κινεζικά ναυπηγεία Jinhai Intelligent Manufacturing, καθώς δύο αδελφά πλοία του Golden Trader II ανήκουν ήδη στον στόλο της Axis Bulk Carriers. Το πρώτο, το Captain J Neofotistos, αποκτήθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 έναντι περίπου 19-21 εκατ. δολαρίων, ενώ το δεύτερο, το Sea Trellis, αποκτήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο έναντι περίπου 15,5 εκατ. δολαρίων.

Αντίθετα, τον Απρίλιο του 2016 η Axis στράφηκε σε ένα πλοίο ιαπωνικής κατασκευής, το Ocean Wind (χωρητικότητας 76.700 dwt, κατασκευής 2005), που απέκτησε έναντι μόλις 5,75 εκατ. δολαρίων.

Με την παραλαβή του Golden Trader II, ο στόλος της εταιρείας θα ανέλθει στα πέντε πλοία τύπου panamax, με μέση ηλικία τα 9 χρόνια.

Σύμφωνα με πηγές με γνώση των προθέσεων της διοίκησης της Axis που επικαλείται το TradeWinds, η προσεκτική επέκταση της εταιρείας αντανακλά μία πολιτική “φρόνιμης και σταδιακής επέκτασης του αποτυπώματός της στην αγορά, επενδύοντας σε σύγχρονο τονάζ ξηρού φορτίου”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγοράζουν μαζικά «γερμανικά» πλοία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Σουραβλάς: Η Load Line προσθέτει ένα supramax στον στόλο της