Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Fearnleys: Προβλέπει 800 πλοία LNG παγκοσμίως έως το 2026

Η ζήτηση από νέα project υγροποίησης πρόκειται να αυξήσουν τον παγκόσμιο στόλο πλοίων μεταφοράς LNG πάνω από τα 800 πλοία μέσα στα επόμενα έξι χρόνια, σύμφωνα με τη Fearnleys.

Μιλώντας στο συνέδριο Astrup Fearnley Shipping, Energy & Offshore Conference 2020 στο Λονδίνο, ο αναλυτής Gonzalo de Arteaga επεσήμανε ότι ο σημερινός στόλος των περίπου 500 συμβατικών πλοίων LNG θα αυξηθεί στα 600 έως το 2021, με βάση τις προγραμματισμένες παραδόσεις πλοίων. Ο ίδιος σημείωσε πως πολλά περισσότερα νεότευκτα πλοία LNG θα απαιτηθούν κατά την περίοδο 2023-2027 για να καλύψουν την αύξηση της προσφοράς στον τομέα, που υπολογίζεται στα 134 εκατομμύρια τόνους ετησίως, και έως το 2026 ο παγκόσμιος στόλος θα χρειάζεται περίπου 800 πλοία LNG.

Ο ίδιος προέβλεψε μία «σχετικά ισορροπημένη ναυτιλιακή αγορά» για το 2020, που θα παραμείνει «σταθερή ή ελαφρώς θετική» φέτος, ενώ εκτίμησε πως η ισχυρή αύξηση της προσφοράς LNG που καταγράφηκε το 2019 θα συνεχιστεί και φέτος.

Ωστόσο, όπως ανέφερε ο De Arteaga, οι τιμές στην αγορά spot είναι απογοητευτικές, καθώς υποχώρησαν για όλες τις κατηγορίες πλοίων το 2019, με τα πλοία ME-GI και XDF να κινούνται κατά μέσο όρο στα 81.500 δολάρια ημερησίως (-18% από το 2018), τα ντίζελ-ηλεκτρικά πλοία στα 68.500 δολάρια ημερησίως (-20%) και τα πλοία LNG με τουρμπίνα ατμού στα 47.900 δολάρια ημερησίως (-10%).

Κατά τον ίδιο, η παγκόσμια παραγωγή LNG αυξήθηκε το 2019 στα 361 εκατομμύρια τόνους, ενώ φέτος αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω κατά 20 με 25 εκατομμύρια τόνους, με τον μεγαλύτερο όγκο αύξησης να προβλέπεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με τη Fearnleys, 43 πλοία LNG είναι προγραμματισμένα προς παράδοση φέτος, άλλα 42 για το 2021 και επιπλέον 23 για το 2022. Ο De Arteaga προβλέπει ότι η δραστηριότητα στα νεότευκτα πλοία LNG ενδέχεται να αποδειχθεί αργή στο πρώτο εξάμηνο του έτους, αλλά να επιταχυνθεί στο δεύτερο εξάμηνο.