Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Γ. Καραμπέτσος (ΟΠΤΙΜΑ): Οι ευοίωνες προοπτικές για το κατίκι Δομοκού και το στοίχημα των εξαγωγών

Γ. Καραμπέτσος, Γενικός Διευθυντής ΟΠΤΙΜΑ

Ιδιαίτερα θετικές προδιαγράφονται οι προοπτικές για το κατίκι Δομοκού «Ορεινές Πλαγιές» που εμπορεύεται η ΟΠΤΙΜΑ, με την εταιρεία να βάζει ψηλά τον πήχη για το συγκεκριμένο προϊόν, στοχεύοντας σε διπλασιασμό των πωλήσεων μέσα στην επόμενο διετία, μέσα από ένα δυναμικό επενδυτικό πλάνο ανάπτυξης.

Όπως ανέφερε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, Γιώργος Καραμπέτσος, στόχος είναι να αξιοποιηθεί στο μέγιστο δυνατόν η δυναμική που έχει το κατίκι Δομοκού, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, δεδομένου ότι η δυναμική αυτή δεν έχει αξιοποιηθεί κατάλληλα μέχρι στιγμής, παρότι πρόκειται για ένα προϊόν που ανήκει στην κατηγορία των ΠΟΠ. Για τον λόγο αυτό, δρομολογούνται διάφορες κινήσεις, όπως η δημιουργία καινοτόμων προϊόντων που θα εμπεριέχουν το κατίκι Δομοκού, νέες μεγαλύτερες συσκευασίες για την κατηγορία του HORECA καθώς επίσης και ένα ισχυρό πλάνο προώθησης (προσφορές, διαφήμιση κ.ά).

Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα είναι, άλλωστε, ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, αφού, σύμφωνα με τον κ. Καραμπέτσο, στον ένα χρόνο που το προϊόν βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο της ΟΠΤΙΜΑ, μετά την εξαγορά της ΔΟΜΟΚΟΣ ΑΕ από την εταιρεία Νίκας, τα σημεία πώλησης  αυξήθηκαν κατά 30% και οι πωλήσεις σε όγκο κατά 10%, ενώ αύξησε το μερίδιο αγοράς του στα αλειφόμενα τυριά κατά 1,3% φτάνοντας στο 15,5%.

Στο ίδιο διάστημα, η εταιρεία ΟΠΤΙΜΑ επένδυσε στο εργοστάσιο της ΔΟΜΟΚΟΣ 2,5 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της παραγωγικής δυναμικότητας, νέες συσκευασίες και την ανάπτυξη υποκατηγοριών του προϊόντος. Οι επενδύσεις αυτές, όπως διευκρίνισε ο κ. Καραμπέτσος, έγιναν με ίδια κεφάλαια καθώς όπως είπε δεν πήρε καμία επιδότηση.

Η στρατηγική αυτή απέδωσε καρπούς και σε οικονομικό επίπεδο καθώς οδήγησε την ΔΟΜΟΚΟΣ ΑΕ σε θετικό EBITDA 450.000 ευρώ έναντι αρνητικού EBITDA 160.000 ευρώ.

Στους στόχους της εταιρείας είναι και η ανάπτυξη των εξαγωγών, οι οποίες αποτελούν και το μεγάλο στοίχημα.

Σήμερα, το κατίκι Δομοκού «Ορεινές Πλαγιές» εξάγεται μόνο στην Αγγλία, μέσω της «αδελφής» εταιρείας της ΟΠΤΙΜΑ, Epiros UK, αλλά μεσοπρόθεσμα η εταιρεία επιδιώκει να επεκταθεί και σε άλλες αγορές (Ευρώπη, Αμερική).

Παράλληλα, μελετάται και η επέκταση ζωής του προϊόντος.

«Θέλουμε να εξασφαλίσουμε για το κατίκι σταθερότητα της δομής του σε μεγαλύτερο χρόνο διάρκειας ζωής. Η παραγωγική επένδυση που κάναμε θα μας επιτρέψει η διάρκεια ζωής του προϊόντος να επιμηκυνθεί και αυτό θα μας ανοίξει την πόρτα για περισσότερες χώρες στο εξωτερικό. Αυτή τη στιγμή η διάρκεια ζωής του είναι δύο μήνες», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Καραμπέτσος.

Ερωτηθείς για την ΟΠΤΙΜΑ και πιθανές νέες εξαγορές, ο κ. Καραμπέτσος ανέφερε ότι προτεραιότητα της εταιρείας είναι η οργανική ανάπτυξη.

«Έχουμε στα χέρια μας δυνατές μάρκες, έχουμε κάνει επενδύσεις με στόχο την οργανική μας ανάπτυξη. Αν υπάρχουν εξαγορές που θα προσθέσουν αξία στο σχήμα μας είμαστε ανοικτοί αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο», είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο κ. Καραμπέτσος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην φέτα ΗΠΕΙΡΟΣ. Όπως είπε, με βάση τα στοιχεία του τελευταίου τριμήνου του 2018, η ΗΠΕΙΡΟΣ είναι η «No 1» μάρκα φέτας για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, με μερίδιο αγοράς 14,8% σε όγκο και 16% σε αξία.