Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Big Story

Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης: Το μεγάλο στοίχημα με την είσοδο στο ξηρό φορτίο

Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης

Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης

Στην τελική ευθεία μπαίνει το νέο εγχείρημα του Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση, ο οποίος μπαίνει δυναμικά στην αγορά του ξηρού φορτίου για πρώτη φορά, κόντρα στην πολυετή παράδοση μίας από τις ισχυρότερες εφοπλιστικές οικογένειες της Ελλάδας, που έχει συνδεθεί με το υγρό φορτίο.

Όπως γράφαμε στο mononews.gr πριν από δύο εβδομάδες, ο κ. Κασιδόκωστας-Λάτσης επιβεβαίωσε τους ψιθύρους που υπήρχαν στην αγορά εδώ και καιρό, ανακοινώνοντας το νέο του μεγαλόπνοο εγχείρημα που θα «ακούει» στο όνομα «Ivy Shipping». Η Ivy Shipping ξεκινά τις δραστηριότητές της με 4 εξαγορές φορτηγών πλοίων τύπου supramax που έχουν κατασκευαστεί σε ιαπωνικές γιάρδες και αναμένεται να παραδοθούν εντός του μήνα.

Αν και δεν έχει γίνει επισήμως γνωστό ποια είναι αυτά τα πλοία που θα στελεχώσουν τον στόλο της νεοσύστατης εταιρείας, πληροφορίες του TradeWinds αναφέρουν πως τα δύο εξ αυτών είναι τα χωρητικότητας 55.900 dwt Ivy Alliance (πρώην Sky Magnolia) και Ivy Blue (πρώην Jewel of Dubai), αμφότερα κατασκευής 2011.

Έχουν αγοράσει τα καλύτερα, και με τους Λάτσηδες δεν θα περίμενε κανείς τίποτα άλλο”, σχολίασε χαρακτηριστικά στο TradeWinds ένας ναυλομεσίτης μεταχειρισμένων πλοίων.

Στροφή στα μεταχειρισμένα bulkers

Είναι αξιοσημείωτη πάντως η στροφή του κ. Κασιδόκωστα-Λάτση, όχι απλά στο ξηρό φορτίο, αλλά στα μεταχειρισμένα πλοία ξηρού φορτίου, καθώς η οικογένεια Λάτση παραδοσιακά προτιμούσε τα νεότευκτα πλοία.

Δεν πιστεύουμε ότι τα νεότευκτα είναι ο σωστός δρόμος σε αυτή τη διασταύρωση”, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης όταν είχε ανακοινώσει τη σύσταση της εταιρείας.

Πάντως, ο Έλληνας εφοπλιστής φαίνεται πως είναι μεταξύ αυτών που θεωρούν πως η αγορά του ξηρού φορτίου έχει περάσει τον “κάβο” και μετά από μία παρατεταμένη πτωτική περίοδο θα γνωρίσει τώρα μία σταδιακή ανάκαμψη στα προ κρίσης επίπεδα. Αυτός είναι και ο λόγος που η ζήτηση για μεταχειρισμένα bulkers παραμένει εξαιρετικά υψηλή: σύμφωνα με το VesselsValue, το ποσό που έχει δαπανηθεί φέτος για πλοία panamax και supramax ξεπερνά ήδη τα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια, όταν σε όλη τη διάρκεια του περσινού έτους δεν είχε ξεπεράσει τα 2,5 δισ. δολάρια.

Οι εκτιμήσεις των αναλυτών αναφέρουν εξάλλου πως οι τιμές θα κινηθούν ανοδικά του χρόνου και το 2019, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη ζήτηση για μία αγορά η οποία μπορεί να έχει αρχίσει να ανακάμπτει, αλλά ουσιαστικά είναι ακόμα πολύ κοντά στον “πάτο”, και άρα παρουσιάζει πολύ καλές προοπτικές για όσους επιλέγουν να επενδύσουν σήμερα σε αυτήν – όπως είναι ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: «Ψήνεται» μεγάλο deal της Costamare με την Dohle

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πωλητήριο σε ιστιοφόρο 60 μέτρων που φέρει το όνομα του Σταύρου Νιάρχου

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Αποκαλύψεις για την τεράστια ακίνητη περιουσία του από την πρώην σύντροφό του