Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Big Story

Α. Φράγκου: Σε αναχρηματοδότηση του χρέους της προχωρά η Navios Maritime Holdings

Φράγκου Navios ναυτιλία

Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής Navios Group (Φωτογραφία: TradeWinds)

H Navios Maritime Holdings, συμφερόντων της Ελληνίδας εφοπλίστριας Αγγελικής Φράγκου, φαίνεται να είναι σε θέση να αναχρηματοδοτήσει το χρέος της, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε η Clarksons Platou.

Ο οικονομικός αναλυτής Nicholas Gower επικαλέστηκε τα βελτιωμένα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας καθώς και την ευνοϊκότερη εικόνα της αγοράς ξηρού φορτίου για να καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα.

Η Navios Holdings έχει μη εξασφαλισμένα χρεόγραφα αξίας 291 εκατομμυρίων δολαρίων που έχουν χρονικό ορίζοντα λήξης το έτος 2019, καθώς και εξασφαλισμένα χρεόγραφα αξίας 650 εκατομμυρίων δολαρίων που λήγουν το 2022.

Πέρυσι τα χρεόγραφα κατέγραφαν τεράστια βουτιά και διαπραγματεύονταν στα 0,30 δολάρια στις αγορές, εξαιτίας της σφοδρότατης κρίσης που χτύπησε την αγορά ξηρού φορτίου το 2016. Επίσης υπήρχαν έντονες ανησυχίες για το κατά πόσο μπορεί η εταιρεία να διαχειριστεί αποτελεσματικά το χρέος της.

Παρόλο που τα χρεόγραφα έχουν χαρακτηριστεί ως «ευάλωτα» από την Standard & Poor’s και την Moody’s, δέχτηκαν ώθηση και πλέον αυτά του 2019 διαπραγματεύονται περίπου στα 0,90 δολάρια και εκείνα του 2022 στα 0,80 δολάρια.

Αυτή η ανοδική πορεία έρχεται καθώς οι ταμειακές ροές δείχνουν «σημάδια συνεχούς ανάκαμψης τα οποία οδηγούνται σε μεγάλο βαθμό από την πρόοδο της αγοράς του ξηρού φορτίου και ενδεχομένως μπορούν να βοηθήσουν τα οικονομικά στοιχεία να βελτιωθούν, επιστρέφοντας σε διαχειρίσιμα επίπεδα», σύμφωνα με τον Gower.

Σύμφωνα με την έκθεση της Clarksons, ο στόλος της κ. Φράγκου χρησιμοποιείται κατά 98% -ένα εξαιρετικό ποσοστό- αψηφώντας, με τον τρόπο αυτό, την παρατεταμένη ύφεση στον χώρο.

Ο στόλος της Navios αποτελείται από 38 ιδιόκτητα και 26 ναυλωμένα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.  Ο Gower υποστηρίζει πως το μοντέλο που χρησιμοποιείται από τη ναυτιλιακή περιορίζει σημαντικά την ανάγκη για επιπλέον κεφαλαιουχική δαπάνη αλλά «δίνει την δυνατότητα για ανάπτυξη μέσω option αγοράς σε 20 επενδυτικά προϊόντα».

Βέβαια η εταιρική δομή της Navios της παρέχει μία επιπλέον «άνεση», παρά τα προβλήματα που προέκυψαν πέρυσι εξαιτίας  εσωτερικών δανεισμών μεταξύ των εταιρειών. Η Clarksons τονίζει πως οι θυγατρικές εταιρείες παρέχουν «μία εναλλακτική πηγή ρευστότητας την οποία δεν έχουν άλλες, αντίστοιχες εταιρείες».

O Gower τονίζει πως οι επερχόμενες αναχρηματοδοτήσεις θα είναι το «κλειδί» και ειδικά η δυνατότητα αναχρηματοδότησης των χρεογράφων του 2019.

«Με βάση τα δεδομένα που έχουμε μπροστά μας,  η αναχρηματοδότηση των χρεογράφων είναι ολοένα και πιο πιθανή, όπως φαίνεται και από την πρόσφατη -ανοδική- αναθεώρηση του κόστους των χρεογράφων, τη βελτίωση της αγοράς του ξηρού φορτίου αλλά και της αξίας των  μη επιβαρυμένων περιουσιακών στοιχείων» υπογράμμισε η Clarksons.

Η Clarksons ήταν υπεύθυνη για ένα δάνειο ύψους 405 εκατομμυρίων δολαρίων το οποίο πήρε η Navios νωρίτερα το 2017. Επίσης ήταν ανάδοχος για το βιβλίο προσφορών στην ιδιωτική τοποθέτηση μετοχών της Navios Maritime Containers.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Τρίτο ταχύπλοο για τους αδελφούς Στεφάνου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η αισιόδοξη πρόβλεψη του Α. Χατζηγιάννη: Η επόμενη ναυτιλιακή κρίση θα είναι τον 22ο αιώνα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Clarksons: Είναι η καλύτερη ευκαιρία της τελευταίας 30ετίας για επενδύσεις στη ναυτιλία