Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Γιατί κάνει ράλι η μετοχή της Intrakat

Η κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα μειοδότησε για το έργο της κατασκευής “τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος ΣΣ. Αθηνών – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων” προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία προσέφερε έκπτωση 45,71% για το έργο του οποίου τμήμα της χρηματοδότησης θα προέλθει από τον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό “Συνδέοντας την Ευρώπη” (Connection Europe Facility). Μετά τις εξελίξεις αυτές η τιμή της μετοχής της Ιντρακατ (Ιntrakat) στο Ελληνικό χρηματιστήριο ισχυροποιείται κατά 6%  και τώρα βρίσκεται στα 1,13 ευρώ.  Όσον αφορά τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου, η ΕΡΓΟΣΕ υπολογίζει σε περίπου 94 εκατ. ευρώ τη δαπάνη των εργασιών, σε 19,9 εκατ. ευρώ τα γενικά έξοδα και το όφελος του εργολάβου, σε 9,9 εκατ. ευρώ τα απρόβλεπτα έξοδα , σε 903 χιλιάδες ευρώ τις απολογιστικές εργασίες, ενώ έχουν προϋπολογιστεί 1,2 εκατ. ευρώ ως αναθεώρηση στις τιμές.

Τι περιλαμβάνει το έργο της Intrakat  

Η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά – πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός. Συνοπτικά στο αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου συμπεριλαμβάνονται:

• Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος).

• Tα προσωρινά υδραυλικά έργα

• Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)

• Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.

• Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).

• Η κατασκευή των δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.

• Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.

• Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.

• Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου

Η συνολική προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου, ήτοι των κατασκευών της περιόδου “Ερευνών – Μελετών – Κατασκευών” (Τ1) και παράδοσης αυτού στην ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. ορίζεται, από την Υπηρεσία, ίση με πενήντα δύο (52) ημερολογιακούς μήνες, με αφετηρία την ημέρα, που θα υπογραφεί η Σύμβαση.

Πέτρος Σουρέτης. Διευθύνων Σύμβουλος Intrakat