Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Ντ. Οικονόμου: Επαναφορά για την Omicron με αγορές μεταχειρισμένων

ναυτιλία ναυλαγορά εφοπλιστές

Η ναυτιλιακή Omicron Ship Management, της οποίας ηγείται ο Ντίνος Οικονόμου, προχώρησε σε νέα εξαγορά ενός φορτηγού πλοίου, στα πλαίσια της διαδικασίας ανανέωσης του στόλου της, την οποία έχει ξεκινήσει από το 2013.

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή προχώρησε στην εξαγορά του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Medi Venezia (χωρητικότητας 76.602-dwt και κατασκευής 2005) το οποίο και έχει διαθέσει προς πώληση η ιταλικών συμφερόντων ναυτιλιακή d’Amico Dry. Σύμφωνα με τους brokers, η τιμή πώλησης του συγκεκριμένου πλοίου έχει διαμορφωθεί στα 7,5 εκατ. δολάρια, όμως πηγές από την εταιρεία αναφέρουν ότι η τιμή αυτή δεν είναι η σωστή, παρότι η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue εκτιμά την αξία του στο ποσό αυτό ακριβώς.

Από την άλλη, πηγές της αγοράς στην Ιταλία εκτιμούν ότι η συναλλαγή θα γίνει στα 8 εκατ. δολάρια, με τη συμφωνία να οριστικοποιείται μέσα στις επόμενες ημέρες.

Ο κ. Οικονόμου, που είναι ο επικεφαλής της Omicron, ξεκίνησε να ανανεώνει το στόλο της εταιρείας εφαρμόζοντας ένα στρατηγικό πλάνο αναδιάρθρωσης, φτάνοντας το 2017 να έχει δημιουργήσει – μέσω αγοραπωλησιών και με εμφανή προτίμηση στα ιαπωνικής κατασκευής πλοία – έναν στόλο που αποτελείται από 5 συνολικά πλοία ξηρού χύδην τύπου handysize έως και panamax, με τα 4 από αυτά να έχουν κατασκευαστεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία.

Συγκεκριμένα, το 2009 ήταν η τελευταία φορά που η Omicron είχε προχωρήσει στην πώληση του – τότε – τελευταίου της φορτηγού πλοίου, του Starlight (χωρητικότητας 28.400-dwt και κατασκευής 1984) για το ποσό των 5,1 εκατ. δολαρίων.

Ωστόσο, πριν από λίγες μέρες, η διοίκηση της ναυτιλιακής αποφάσισε να προχωρήσει στην πώληση του ηλικίας 16 ετών φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Omicron Pride (χωρητικότητας 51.029-dwt και κατασκευής 2001) σε μια εταιρεία από την Ασία – της οποίας η ταυτότητα δεν έχει γίνει γνωστή – για το ποσό των 5,4 εκατ. δολαρίων.

Μια τιμή που δεν απέχει κατά πολύ από εκείνη που θέτει για το πλοίο η VesselsValue και ανέρχεται στα 4,68 εκατ. δολάρια. Είναι όμως πολύ χαμηλότερη από το ποσό των 14,7 εκατ. δολαρίων που είχε καταβάλλει η Omicron στη Lomar Shipping, συμφερόντων του Γιώργου Λογοθέτη, για να το εξαγοράσει το 2014.

Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείου ότι η πιο πρόσφατη εξαγορά της Omicron – πριν από το Medi Venezia – ήταν εκείνη του Omicron Sky (πρώην “Rondeau”, χωρητικότητας 77031-dwt και κατασκευής 2006) για την απόκτηση του οποίου είχε καταβάλλει το 2015 το ποσό των 13,8 εκατ. δολαρίων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Οριστικοποιήθηκε η είσοδος της DryShips στις μεταφορές υγραερίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ξεφορτώνει ελληνικά ναυτιλιακά δάνεια στην ιαπωνική Orix η RBS

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δουλειά είχε ο Em. Grimaldi στην Αθήνα. Όλο το παρασκήνιο