Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Αττική Οδός: Πότε κληρώνει για τους μνηστήρες της παραχώρησης – Τι θα αποφασίσει το ΤΑΙΠΕΔ

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Κοπελούζος (Όμιλος Κοπελούζου)

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Κοπελούζος (Όμιλος Κοπελούζου)

Κρίσιμες είναι οι επόμενες ημέρες  για τον διαγωνισμό της παραχώρησης της Αττικής Οδού, καθώς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα δώσει το πράσινο φως για τη συμμετοχή των σχημάτων που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους.

Πηγές του ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνουν στο mononews πως γίνεται κάθε προσπάθεια για να περάσουν και τα οκτώ σχήματα που είχαν υποβάλει τους φακέλους τους τον περασμένο Μάιο. Σημειώνεται πως πρόκειται για ένα διαγωνισμό, ο οποίος έχει προσελκύσει τους μεγαλύτερους ελληνικούς Ομίλους, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Mytilineos και Κοπελούζος, καθώς και ξένα Fund με «βαθιές τσέπες».

Επίσης, δεν αποκλείεται να δούμε και τη συμμετοχή άλλων εταιρειών στα σχήματα που θα έχουν περάσει στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως η Intrakat, που επισημαίνει την επιθυμία της για συμμετοχή στο διαγωνισμό σε δεύτερο χρόνο, θα μπορεί να «κουμπώσει» πάνω σε ένα από τα υφιστάμενα σχήματα.

Μένει, βέβαια, να φανεί το πως και κατά πόσο οι αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας αλλά και τη διοίκησή της θα αλλάξουν τη στρατηγική με την οποία θα χτυπήσει το υπό δημοπράτηση asset.

Καμία ανησυχία για το χρονοδιάγραμμα και το τίμημα

Επιπλέον, όσον αφορά το ΤΑΙΠΕΔ δεν υπάρχει καμία ανησυχία για καθυστέρηση της διαγωνιστικής διαδικασίας λόγω του ενδεχόμενου προκήρυξης πρόωρων εκλογών, καθώς το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού τηρείται χωρίς καθυστερήσεις.

Ένα ακόμα ζήτημα είναι το ύψος του τιμήματος για την επικράτηση στο διαγωνισμό, καθώς γίνεται λόγος για προσφορές που θα ξεπεράσουν τα 2 δισ. Ευρώ. Ωστόσο, η αύξηση του κόστους του χρήματος λόγω της κρίσης και της αύξησης των επιτοκίων είναι πιθανό να έχει δημιουργήσει κάποιες δεύτερες σκέψεις στους ενδιαφερόμενους σχετικά με το ύψος των προσφορών.

Εν τούτοις, όπως έχει ήδη γράψει το mononews ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, που αποτελεί ίσως το σημαντικότερο παίκτη στα οδικά έργα και τις παραχωρήσεις στη χώρα μας είχε δηλώσει κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του Ομίλου πως η επικρατούσα κατάσταση δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό και το ύψος της προσφοράς.

Ο ισχυρός άντρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε χαρακτηρίσει, επίσης, την Αττική Οδό ως ένα σημαντικό έργο και τόνισε πως το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα δείξει την αγοραία αξία του έργου.

Οι μνηστήρες του έργου

Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, έχει ανοίξει την όρεξη των κορυφαίων Ελληνικών Ομίλων, αλλά και Funds που έχουν την έδρα τους στη Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία και την Αυστραλία.

Όσον αφορά τα ξένα funds, πρόκειται για «γερά πορτοφόλια» και αρκετά εξ αυτών έχουν γνώση των διαγωνιστικών διαδικασιών στη χώρα μας, καθώς έχουν συμμετάσχει σε project παραχωρήσεων και ιδιωτικοποιήσεων.

Οι πιο γνώριμοι ξένοι παίκτες έχουν δημιουργήσει συμμαχίες με τους ισχυρούς ελληνικούς Ομίλους, ενώ υπάρχουν και funds που διεκδικούν μόνα τους την παραχώρηση ή εχουν δημιουργήσει κοινοπραξίες χωρίς Έλληνες εταίρους.

Αναλυτικότερα:

Διαβάστε επίσης

Αττική Οδός: Αντίστροφη μέτρηση για τους μνηστήρες θα πάρουν το πράσινο φως από το ΤΑΙΠΕΔ

Αττική Οδός: Τι φέρνει η είσοδος των Γάλλων στις παραχωρήσεις