Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Bloomberg

Ο «γάμος» Volkswagen – Ford δεν ενθουσίασε τους επενδυτές

Η πολυαναμενόμενη ανακοίνωση της συμμαχίας των Volkswagen AG και Ford Motor Co. άφησε τους επενδυτές απογοητευμένους, καθώς στερείται ενός μεγαλεπήβολου σχεδίου για να ενώσουν τις δυνάμεις τους στα ηλεκτρικά οχήματα και στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.

Η Wall Street ήλπιζε σε μια τεράστια συμφωνία, όπως τα δισεκατομμύρια δολάρια που έλαβε η General Motors Co. για τη μονάδα αυτοκινήτων της χωρίς οδηγό από τη Honda και τη SoftBank Vision Fund πέρυσι. Υπήρξε επίσης κάποια πεποίθηση ότι η Ford θα μπορούσε να αξιοποιήσει το μαζικό πρόγραμμα ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων της VW, έτσι ώστε οι εταιρείες να μπορέσουν από κοινού να κοντράρουν την κυριαρχία της Tesla σε αυτόν τον τομέα.

Αντ ‘αυτού, η VW και η Ford απλώς δήλωσαν ότι έχουν δεσμευτεί να διερευνήσουν αυτούς τους τομείς και επισημοποίησαν τη συνεργασία τους στα εμπορικά οχήματα – ένα έργο που οι δύο εταιρείες είχαν ανακοινώσει ότι θα ακολουθήσουν επτά μήνες πριν. Τα κέρδη από την ένωση δυνάμεων για την ανάπτυξη φορτηγών και βαν δεν θα είναι ασήμαντο: Η Ford βλέπει τη συμφωνία να προσθέτει 500 εκατομμύρια δολάρια στα ετήσια προ φόρων κέρδη της. Αλλά αυτό το όφελος δεν θα γίνει αισθητό πριν το 2023.

“Αυτό είναι ένα είδος δοκιμαστικής συμφωνίας”, δήλωσε ο Jeff Schuster, ανώτερος αντιπρόεδρος προβλέψεων για την εταιρεία ερευνών LMC Automotive. “Δεν ήταν πραγματικά μια ανακοίνωση, ειλικρινά. Δεν υπάρχει τίποτα πέρα από αυτό που ήδη αναμενόταν“.

Η μετοχή της Volkswagen έκλεισαν με άνοδο μόλις 0,3% την Τρίτη, ενώ αυτή της Ford υποχώρησε κατά 1,7%. Και οι δύο μπήκαν στο 2019 αναζητώντας μία ώθηση, αφού οι μετοχές τους υποχώρησαν περίπου 17% και 39% πέρυσι, αντίστοιχα.

“Αποσπασματικές πληροφορίες”

Η συμμαχία εμπορικών οχημάτων μπορεί να ευνοήσει περισσότερο την VW από τη Ford, καθώς καλύπτει δύο αδυναμίες στην εμπορική γραμμή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας -pickups και φορτηγά παράδοσης – που είναι ήδη τομείς ισχύος για τη Ford, αναφέρει ο αναλυτής της Jefferies, Philippe Houchois, στους επενδυτές. Η αγορά συνεχίζει να περιμένει περισσότερα από τη Ford ως προς το πώς θα βελτιώσει τη μοίρα της.

“Η Ford συνεχίζει να απογοητεύει τους επενδυτές, παρέχοντας αποσπασματικές πληροφορίες για τα μελλοντικά της σχέδια”, ανέφερε ο Houchois σε σημείωμα. Συνιστά την αγορά των μετοχών και έχει στόχο τιμής στα 11 δολάρια.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Jim Hackett απογοητεύτηκε κι αυτός μαζί με τους επενδυτές της Ford. Από την έκθεση North American International Auto Show στο Ντιτρόιτ, ο Hackett είπε στο Bloomberg Television ότι δεν είναι ευχαριστημένος με το πώς απέδωσε η Ford το 2018.

Η Wall Street θα ήθελε να δει ένα πιο λεπτομερές σχέδιο από τη Ford στο δρόμο της προς το μέλλον, δήλωσε ο David Kudla, ο διευθύνων σύμβουλος της Mainstay Capital Management στο Grand Blanc του Michigan. Η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra, διατυπώνει ένα σαφές όραμα και μια ολοκληρωμένη στρατηγική, “δεν το έχουμε δει αυτό από τον Jim Hackett”, ανέφερε.

Η έκπληξη του Henry

Ο πρόεδρος της Ford, Bill Ford, αναβάθμισε τον 63χρονο Hackett σε διευθύνοντα σύμβουλο τον Μάιο του 2017 και του έδωσε εντολή να επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων. Στη δική του συνέντευξη στο Bloomberg TV, ο δισέγγονος του ιδρυτή Henry Ford εκτιμά ότι η εταιρεία βρίσκεται στη μέση του μετασχηματισμού της για την κατάργηση της μηχανής εσωτερικής καύσης ή του οδηγού στο τιμόνι.

“Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ποτέ τέλος, επειδή αυτή η αγορά συνεχίζει να επανεφευρίσκει τον εαυτό της“, δήλωσε ο Bill Ford τη Δευτέρα.

“Αν ο προπάππους μου εμφανιζόταν ξαφνικά στην αγορά μας πριν από 10 χρόνια, θα τον φαινόταν πολύ οικείο – ακόμα και πριν από πέντε χρόνια», είπε. “Τώρα, εμείς βλέπουμε τα πάντα να διαταράσσονται”.

Ο σχεδιασμός του μέλλοντος αποτελεί πρόκληση, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιχειρούν να ελέγξουν το πεπρωμένο τους ενώ προσπαθούν να μοιραστούν το βάρος του κόστους δεκάδων δισεκατομμυρίων που απαιτείται για την ανάπτυξη αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων και ηλεκτρικών οχημάτων. Η VW έχει δεσμεύσει 50 δισεκατομμύρια δολάρια για το πρόγραμμα ηλεκτρικών οχημάτων της, ενώ η Ford επενδύει συνολικά 15 δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτοκίνητα με μπαταρίες και αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Herbert Diess, δήλωσε στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα ότι η εταιρεία του είναι αποφασισμένη να διατηρήσει τη στοίβα λογισμικού που ελέγχει αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα και ότι σε αυτό το κομμάτι δεν έχει αποφασίσει να ενώσει τις δυνάμεις της με τη Ford.

“Θέλουν να το ελέγξουν”, λέει ο Schuster για την επιθυμία της Diess για τη Volkswagen. “Και αυτό δε δουλεύει καλά σε μια συμμαχία”, προσθέτει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Αυτά είναι τα πιο σεβαστά επαγγέλματα του κόσμου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: UBS προς επενδυτές: Αποφύγετε τη Βρετανία

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Με ήπια κέρδη οι ευρωαγορές, παρά την αβεβαιότητα για το Brexit