Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

Γιώργος Βασιλάκης (πρόεδρος ΣΕΑΑ): Καλύτερο απ’ ότι περιμέναμε, το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση!

Γιώργος Βασιλάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης μας μιλά για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Τα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση την Παρασκευή στοχεύουν στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας και κυρίως στη διάδοσή της στα μεγάλα αστικά κέντρα. Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε σχετικά με τον πρόεδρο του ΣΕΑΑ, Γιώργο Βασιλάκη στο πλαίσιο της ραδιοφωνικής μας εκπομπής Αlpha Speed, στον Α989.

Πώς βλέπετε ως ΣΕΑΑ, την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, είναι αρκετή, ικανή;

Ναι είναι αρκετή, είναι καλύτερη από αυτή που περιμέναμε και αποδεικνύει για 2η φορά – είχαμε δει για πρώτη φορά στο Νιάρχος, το Νοέμβριο του 2018 στην παρουσίαση που είχε κάνει τότε ο πρωθυπουργός – την αφοσίωσή του στις καθαρές μετακινήσεις, στην ηλεκτροκίνηση και στην επόμενη μέρα της αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι τα αθόρυβα αυτοκίνητα, τα οποία δε ρυπαίνουν.

Πιστεύετε ότι τα οικονομικά κίνητρα επαρκούν για ν’ αλλάξουν την κουλτούρα του Έλληνα και να τον στρέψουν στην ηλεκτροκίνηση;

Σαφώς και το πιστεύω για τον Έλληνα που έχει την οικονομική δυνατότητα να φτάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παρά τα μεγάλα κίνητρα, τα ηλεκτρικά δεν είναι τα φθηνότερα αυτοκίνητα. Όμως με τα κίνητρα που ανακοινώθηκαν αρκετός κόσμος αφού πρώτα ή παράλληλα γίνουν οι υποδομές δηλαδή να υπάρχουν σημεία όπου μπορεί να φορτίσει ταξιδεύοντας, θα στραφεί σε αυτά σε πολύ μεγάλο βαθμό, είμαι βέβαιος.

Υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Υπάρχει υποδομή σε συνεργεία και εκπαιδευμένο προσωπικό για τη συντήρησή τους;

Σαφώς. Τα επίσημα συνεργεία των μελών μας είναι 612. Έχουμε δεσμευτεί ότι 430 από αυτά θα είναι εξοπλισμένα για να κάνουν service σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του έτους. Είναι το 70% των επίσημων συνεργείων στην Ελλάδα. Ο εξοπλισμός για το service των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακριβός.

Ο Γιώργος Βασιλάκης ως πρόεδρος του ΣΕΑΑ(σ.σ: δεύτερος αριστερά από τον πρωθυπουργό) ήταν ένας από τους 20 που υπέγραψαν την προηγούμενη Παρασκευή στο Γκάζι, την χάρτα προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

Σε πόσο χρονικό διάστημα θα μπορεί ο πολίτης να ταξιδεύει στην Ελλάδα, βρίσκοντας παντού φορτιστές;

Αυτή είναι μια ερώτηση για την κ. Σδούκου (γ.γ Υπουργείου Ενέργειας). Γνωρίζω ότι υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον από ιδιώτες για επενδύσεις, όπως γνωρίζω και τις μεθοδεύσεις του Υπουργείου για να αναπτυχθεί πολύ γρήγορα η υποδομή.

Έχετε δοκιμάσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα; Γιατί θα προτείνατε σε κάποιον να πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Για κάποιον που κάνει πολλά km εντός πόλης μιλάμε για ως και 10 φορές λιγότερο κόστος καυσίμου. Το κόστος του ρεύματος δηλαδή που καταναλώνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να αποβεί 5 έως 10 φορές λιγότερο απ’ ότι η αντίστοιχη κατανάλωση ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Ως εκ τούτου αυτοί οι οποίοι κάνουν τα πολλά km, οι ταξιτζήδες, τα επαγγελματικά αυτοκίνητα, τα mini van τα οποία κάνουνε παραδόσεις έχουν άμεσο συμφέρον. Αν τώρα προσθέσουμε και τα φορολογικά κίνητρα αλλά και τα κυκλοφοριακά που ευελπιστώ να υπάρξουν στο μέλλον, τότε πραγματικά αξίζει πάρα πολύ η απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Στη Δυτική Ευρώπη τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούνται κυρίως στις πόλεις και επιδοτούνται όπως και στην Ελλάδα πλέον, με μεγάλα ποσά, άρα είναι συμφέρουσα η αγορά και η κυκλοφορία διότι κυκλοφορούν ελεύθερα στα κέντρα των πόλεων τη στιγμή που άλλα οχήματα, ιδίως αν είναι παλιά, απαγορεύονται ή επιβαρύνονται πολύ με τέλη κυκλοφορίας για να κινούνται στα κέντρα των πόλεων. Από κει και πέρα τα οφέλη στην κοινωνία είναι τεράστια γιατί μιλάμε για αυτοκίνητα τα οποία δεν ρυπαίνουν και δεν κάνουν θόρυβο.

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πιο ασφαλές, πιο σίγουρο, πιο σταθερό; Ειδικά για νεαρά παιδιά;

Δεν έχει καμία διαφοροποίηση στην ασφάλεια. Ούτε πιο σταθερό, ούτε κάποια διαφοροποίηση στην παθητική ασφάλεια. Αυτό που είναι πιο ασφαλές είναι ένα καινούργιο αυτοκίνητο σε σχέση μ’ ένα παλιό. Δεν ανησυχώ καθόλου για το ενδιαφέρον των νέων ανθρώπων όσον αφορά στο επόμενο βήμα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Εκεί που ανησυχώ και θεωρώ πως χρειάζεται εκπαίδευση είναι για τους παλαιότερους. Εκεί θεωρώ ότι δεν υπάρχει στο βαθμό που θα έπρεπε, ενδιαφέρον για το περιβάλλον.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερέχουν εντός πόλης;

Πράγματι είναι εξαιρετικά ευχάριστα στη χρήση τους μέσα στην πόλη γιατί δεν κάνουν καθόλου θόρυβο, δεν έχουν κραδασμούς, η επιτάχυνσή τους είναι εξωπραγματική, όποιος δοκιμάσει και οδηγήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα το ερωτευτεί.

Εδώ μπορείτε αν θέλετε ν’ ακούσετε όλη τη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ.