Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Στα μεσαίας και μεγαλύτερης ηλικίας MRs οι αξίες υποχώρησαν.

-Το LR1 Gulf Stream (75,000 DWT, κατασκευής 2005, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 10,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,81 εκατ. δολάρια.

-Τα LR1 Gulf Cobalt και Gulf Crystal (75,000 DWT, κατασκευής 2009, Hyundai Mipo) πουλήθηκαν στην τιμή των 17,8 εκατ. δολαρίων έκαστο. Η αξία του εκτιμάται στα 1,31 εκατ. δολάρια και 17,84 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.

-Τα MR2s Stenaweco Andrea Corrado και Stenaweco Caterina Corrado (50,000 DWT, κατασκευής 2015, Hyundai Mipo) πουλήθηκαν στη Hafnia έναντι 62 εκατ. δολαρίων συνολικά. Η αξία του υπολογίζεται στα 61,43 εκατ. δολάρια.

Bulker

Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες στα φορτηγά πλοία..

-Το Capesize Lowlands Brilliance (169,600 DWT, κατασκευής 2002, Hyundai Samho Heavy Ind) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Νότιο Κορέα στην τιμή των 10,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 9,51 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Boreal (74,200 DWT, κατασκευής 2002, Namura) εξαγοράστηκε από την Bright Navigation έναντι 7,7 εκατ. δολάριων. Η αξία του σύμφωνα με τη VV ανέρχεται στα 7,31 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Little Prince (74,000 DWT, κατασκευής 2001, Namura) πουλήθηκε στη Bright Navigation έναντι 6,7 εκατ. δολαρίων, κοντά στην αξία του που υπολογίζεται στα 6,72 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Ribbon (53,200 DWT, Jun 2005, Imabari) πουλήθηκε στη Μάση Ανατολή στην τιμή των 8,9 εκατ. δολαρίων. Στα 8,86 εκατ. δολάρια υπολογίζεται η αξία του.

-Το Supramax (Open Hatch) Odisseus (51,200 DWT, κατασκευής 2003, New Century) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοράστές έναντι 5,5 εκατ. δολαρίων. Στα 5,4 εκατ. δολάρια υπολογίζεται η αξία του.

-Το Handy Bulker Ocean Exporter (28,500 DWT, κατασκευής 2002, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοράστές στην τιμή των 4,95 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 4,33 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Gazi (23,800 DWT, κατασκευής 1995, Naikai Setoda) πουλήθηκε σε Ιινέζους αγοραστές έναντι 2,7 εκατ. δολαρίων, υψηλότερ από την εκτιμώμενη αξία του (2,03 εκατ. δολάρια).

Container

Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των μοντέρνων panamax.

-Το Post Panamax Pucon (6,541 TEU, κατασκευής 2006, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε έναντι 202,1 εκατ. δολαρίων. Η αξία του διαμορφώνεται στα 18,62 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Debussy (4,563, κατασκευής 2009, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε στην Borealis Finance έναντι 10,75 εκατ. δολάρια. Η αξία του διαμορφώνεται στα 11,67 εκατ. δολάρια.

 

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

 

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.