Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

VesselValue

Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tankers

Οι τιμές στα δεξαμενόπλοια υποχώρησα ελαφρώς σε όλους τους τύπους πλοίων, κυρίως σε αυτά παλαιότερης κατασκευής. 

Το πλοίο τύπου Chem/Product MR2 Seaways Alcmar (χωρητικότητας 46,200 DWT, που κατασκευάστηκε το 2004, στα ναυπηγεία STX Offshore) πουλήθηκε στην τιμή των 10,7 εκατ. δολ. έναντι 10,67 εκατ. δολ. που είναι η εκτιμώμενη τιμή από τη VV. 

VesselsValue

Bulkers

Σταθερές παρέμειναν οι τιμές στα φορτηγά πλοία, ενώ οριακή υποχώρηση σημείωσαν αυτές των παλαιότερων capesizes.

Το capesize  Aquabeauty (χωρητικότητας 171,000 DWT, που κατασκευάστηκε το 2003, στα ναυπηγεία Sasebo) πουλήθηκε στην Bright Navigation στην τιμή των 15 εκατ. δολ., υψηλότερα από τα 13,6 εκατ. δολ. που ήταν η εκτιμώμενη από τη VV τιμή. 

Το capesize Certoux (χωρητικότητας 169,100 DWT, που κατασκευάστηκε το 2000, στα ναυπηγεία Hyundai Samho) πουλήθηκε στην Cyprus Sea Lines έναντι 11 εκατ. δολ. , ενώ η VV τοποθετούσε την τιμή του στα 9,89 εκατ. δολ. 

Το πλοίο panamax  Julian (χωρητικότητας 74,000 DWT, που κατασκευάστηκε το 2003, στα ναυπηγεία Jiangnan Shanghai Changxing) πουλήθηκε στην τιμή των 9,3 εκατ. δολ. , κοντά στην αξία που έδινε η VV, τα 9,49 εκατ. δολ. 

Το handy Long Hua (χωρητικότητας 34,800 DWT, που κατασκευάστηκε το 2010, στα ναυπηγεία Yangzhou Longchuan) πουλήθηκε στα 8,3 εκατ. δολ. , με την εκτιμώμενη από τη VV τιμή να διαμορφώνεται στα 7,98 εκατ. δολ. 

Το open hatch Handy Ikan jebuh (xωρητικότητας 33,100 DWT, που κατασκευάστηκε το 2011, στα ναυπηγεία Kanda) πουλήθηκε στην τιμή των 12,5 εκατ. δολ. , στα ίδια επίπεδα με αυτά που είχε προσδιορίσει την αξία του η VV.  

Containers

Oριακά υψηλότερα κινήθηκαν οι τιμές στα μοντέρνα πλοία τύπου Panamax και Feedermax, καθώς και στα παλαιότερης κατασκευής Handy. Oι μεταβολές αποδίδονται στην βελτίωση της ψυχολογίας στην αγορά.

Το πλοίο IS China (χωρητικότητας 1,708 TEU, που κατασκευάστηκε το 2008, στα ναυπηγεία Imabari) πουλήθηκε έναντι 10,5 εκατ. δολ. έναντι 8,54 εκατ. δολ. που ήταν η εκτιμώμενη από τη VV τιμή.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Τσάκος: Nέα παραγγελία της Tsakos Shipping στην αγορά ξηρού φορτίου;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Richard Rivlin (VesselsValue): Οι κλάδοι της ναυτιλίας που θα πρωταγωνιστήσουν το 2018

 ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο νέος παίκτης στην ελληνική αγορά του dry bulk που πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα