Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Δελτία Τύπου

Posidonia Sea Tourism Forum: Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να επενδύσει η Ελλάδα στην κρουαζιέρα

Ελλάδα κρουαζιέρα

Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί κατάλληλα την κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου αρκεί να κάνει τα σωστά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, όπως τόνισε ο Michel Nestour (αντιπρόεδρος ανάπτυξης διεθνών λιμένων και προορισμών της Carnival Corporation & PLC) από το βήμα του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum.

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην εναρκτήρια ημέρα του Forum, ο Nestour κάνοντας αναφορά στην Ελλάδα χρησιμοποίησε δύο εκφράσεις για να εξηγήσει το πώς έχει η κατάσταση στην περιοχή: α) ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο «μάτι του κυκλώνα», εξαιτίας του ότι για 2η συνεχόμενη τουριστική σεζόν η Τουρκία παραμένει εκτός των προγραμματισμένων δρομολογίων πολλών εταιρειών κρουαζιέρας λόγω των τελευταίων τρομοκρατικών επιθέσεων, ενώ και η Αίγυπτος και η Τυνησία απουσιάζουν από τα πακέτα κρουαζιέρας και β) ότι η χώρα μας μπορεί να μετατρέψει αυτή την «τραγωδία» σε «ευκαιρία για μεγαλύτερη ανάπτυξη».

Το μήνυμα των μεγαλύτερων ομίλων κρουαζιέρας, όπως η Royal Caribbean και η MedCruise, ήταν ένα και ξεκάθαρο, ότι τα ελληνικά λιμάνια -ειδικά ο Πειραιάς– πρέπει να προσελκύσουν μεγαλύτερες επενδύσεις, να προσανατολιστούν στη μεγαλύτερη προβολή νέων προορισμών και να διαθέτουν καλύτερες παροχές προς τους επισκέπτες κρουαζιέρας, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις μελλοντικές προκλήσεις και εξελίξεις στην αγορά, να παραμείνουν μέσα στο «παιχνίδι» τις επόμενες χρονιές, αλλά και να κερδίσουν από τις σημαντικές απώλειες σε επιβατική κίνηση που καταγράφουν οι γειτονικοί ανταγωνιστές της Ανατολικής Μεσογείου.

Η μεγαλύτερη πρόκληση, όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι των ομίλων, θα είναι τα νέα κρουαζιερόπλοια, τα οποία ήδη κατασκευάζονται και σταδιακά θα αποτελέσουν το μεγαλύτερο όγκο του στόλου των ομίλων. Συγκεκριμένα, από φέτος μέχρι το 2025 αναμένονται 74 νέα πλοία μεγάλης χωρητικότητας, ενώ σύμφωνα με την Carnival το 2026 το 48% των κρουαζιερόπλοιων συνολικά θα είναι άνω των 4 χιλ. επισκεπτών. Αυτή τη στιγμή τα πλοία που επισκέπτονται τα ελληνικά λιμάνια είναι δυναμικής περίπου 2 χιλ. επιβατών.

Ενδεικτική της νέας στρατηγικής επενδύσεων που χαράζουν οι όμιλοι ήταν η αναφορά της Ana Karina Santini, διευθύντριας δημοσίων σχέσεων και ανάπτυξης λιμένων Ιταλίας και Μεσογείου του ομίλου Royal Caribbean, η οποία είπε πως η απόφαση του ομίλου τα επόμενα χρόνια θα είναι να επενδύει μόνο σε λιμάνια που θα είναι σε θέση να υποδέχονται τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια. Στο ίδιο πλαίσιο ήταν και η ομιλία του προέδρου της Med Cruise Kristijan Pavic, ο οποίος τόνισε το ρόλο των υποδομών στην προσπάθεια για προσέλκυση μεγαλύτερου όγκου επιβατών, με αφορμή άλλωστε και το άνοιγμα που επιχειρεί η Ελλάδα στην αγορά της Κίνας.

Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής πρώτης ημέρας του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum, η Ελλάδα θα πρέπει να αξιοποιήσει άμεσα το πλεονέκτημα της ασφάλειας και της πολιτικής σταθερότητας σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές, ώστε και οι εταιρείες να συνεχίζουν τη δραστηριοποίηση τους στην περιοχή του Αιγαίου. Η επένδυση της Cosco στον ΟΛΠ και δημιουργία συνολικά έξι νέων θέσεων ελλιμενισμού με δυνατότητα υποδοχής των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων είναι προς αυτή την κατεύθυνση, εντούτοις μελλοντικά στο πλάνο θα πρέπει να μπει η ανάπτυξη και άλλων λιμανιών, όπως της Θεσσαλονίκης, της Σαντορίνης και άλλων νησιών.

Η φετινή σεζόν πάντως δεν είναι εύκολη. Τα στοιχεία από τον προγραμματισμό των εταιρειών δείχνουν πτώση της τάξεως του 15% σε σύγκριση με πέρσι, κυρίως λόγω της ακύρωσης συνδυαστικών με την Τουρκία πακέτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΟΛΠ: Έρχονται επενδύσεις 294 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Posidonia Sea Tourism Forum: Ο υπουργός Ναυτιλίας απηύθυνε κάλεσμα συνεργασίας στον κλάδο της κρουαζιέρας 2017