Είτε διαβαστεί ως ιδότυπη συλλογική έκφραση είτε ως πρόταση για μία διαφορετική ανάγνωση της σύγχρονης καλλιτεχνικής παραγωγής, πάντως η έκθεση με τον εύγλωττο τίτλο Peeingwhilestanding E.T. στο P.E.T projects (του Άγγελου Πλέσσα) σε επιμέλεια Πέγκυς Ζάλη, οπωσδήποτε ξεφεύγει από τα καθιερωμένα.
Πρώην πρωταθλητές bodybuilding, τατουαζέρ, δάσκαλοι, γκραφιτάδες, ζωγράφοι και αρχιτέκτονες οι οποίοι κατοικούν σε μια σταθερή κατάσταση συνάφειας με το Άλλο. Αλάνια που συναντήθηκαν στους αθηναϊκούς δρόμους και ζουν σε queer τοπία, στις ρωγμές της νομιμότητας και σε μια συλλογική κατάσταση ακαθόριστων και ακανόνιστων δράσεων.
Τα στοιχεία αυτά δημιουργήθηκαν με συλλογικό τρόπο στο πλαίσιο της ηθικής και των πρακτικών της υποκουλτούρας. Το writer’s bench (πάγκος εργασίας ή γραφιστικό τραπέζι) έχει κατασκευαστεί από ξύλα που συλλέχθηκαν από τη γειτονιά της Κυψέλης (όπου βρίσκεται ο εκθεσιακός χώρος) ενώ το γλυπτικό στοιχείο λειτουργεί ως εκθετήριο των εργαλείων που χρησιμοποιούνται για την τήρηση των συλλογικών συνηθειών τους -συνήθειες οι οποίες τους συνόδευσαν στην εκτέλεση της τοιχογραφίας κατά την περίοδο του τελευταίου μήνα.
Για το ραπ κομμάτι, ο Νεκτάριος Λιανός, βασισμένος στις τελευταίες ακαδημαϊκές εξελίξεις στο Machine Learning και στο Natural Language Understanding, εκπαίδευσε ένα μοντέλο παραγωγής στίχων αφού το τροφοδότησε με κομμάτια από γυναίκες της ραπ σκηνής που πρότεινε ο Κώστας Τερερές. Τέλος, η δημιουργική επιμέλεια των στίχων πραγματοποιήθηκε από τον Συράκο Ιωάννη Κέσεν, η μουσική επένδυσή τους από τον Benjamin Seror και η εκτέλεσή τους από τον τρισδιάστατο holographic rapper.
Η Peeingwhilestanding E.T προτείνει τη δημιουργία διαλόγου ο οποίος αναδύεται από τη λογική των συναισθημάτων και την ποίηση του αποκλεισμού.
Η έκθεση αποφεύγει τις ορθολογιστικές δομές των υψηλών πολιτιστικών κατασκευών οι οποίες και δομούν τον κυρίαρχο λόγο για το φύλο, την εργασία, την φύση, την τεχνολογία μεταξύ άλλων. Έτσι, αρνείται ταυτόχρονα να αναγνωριστεί ως αντι-ηγεμονική χειρονομία στην επιθυμία της να προσπεράσει τις δομές που δημιουργούν και συντηρούν τέτοιου είδους διχοτομήσεις.
Η συνεργασία των συμμετεχόντων αποκρύπτεται ενώ αφήνει εφήμερα ίχνη. Δημιουργεί μορφές μέσω άτυπων τακτικών και «ακατάλληλων» διαδικασιών στην «περιφέρεια του συστήματος της τέχνης».
Ο Άγγελος Πλέσσας έχει εκθέσει σε μουσεία, ιδρύματα και γκαλερί, στη Ντοκούμεντα 14, στο μουσείο Jeu de Paume στο Παρίσι, στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Berkeley Art Museum, στο Ίδρυμα Δέστε (από όπου και έχει βραβευτεί), στη Μπιενάλε Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Βαλένθια, μεταξύ πολλών άλλων. To 2008 απέκτησε το βραβείο για την υποτροφία Rhizome του New Museum της Νέας Υόρκης και είναι υπότροφος Fulbight.
Από το 2012 επιμελείται και οργανώνει την Αιώνια Ιντερνετική Αδελφότητα ετησίως σε διάφορα μέρη του κόσμου (Ελλάδα, Μεξικό, Ισραήλ/Παλαιστίνη, Σρι Λάνκα και το 2017 έξω από το Κάσελ της Γερμανίας).
Ο ανεξάρτητος χώρος ή εργαστήριο P.E.T. Projects που ίδρυσε το 2019, λειτουργεί ουσιαστικά και αυτός ως αδελφότητα μέσα στον φολκλόρ πολυτισμικό πλούτο της Κυψέλης.
Πληροφορίες:
Διάρκεια έκθεσης μέχρι τις 10/06/2020.
Στο κλείσιμο έκθεσης, πρώτη προβολή του video clip @ P.E.T και after party
P.E.T. Projects, Κέρκυρας 87, Κυψέλη, Αθήνα. Www.PetProjects.studio