Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Mononews TV

Μια βόλτα στο «Gigafactory» της Tesla, τη «μηχανή που κατασκευάζει τις μηχανές»

Ο Elon Musk έχει χαρακτηρίσει το «Gigafactory» της Tesla «μηχανή που κατασκευάζει τις μηχανές».

Το εργοστάσιο των 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που βρίσκεται έξω από το Reno, στη Νεβάδα, είναι το μέρος όπου η Tesla και η Panasonic, κύριος συνεργάτης της, παράγουν μπαταρίες για το Μοντέλο 3 της Tesla μαζί με προϊόντα αποθήκευσης ενέργειας και πολλά άλλα.

“Για να μπορέσουμε να κάνουμε τη μετάβαση στη βιώσιμη ενέργεια, έπρεπε πραγματικά να φτιάξουμε αυτό το μεγάλο εργοστάσιο, να το χτίσουμε με τόλμη και να παράγουμε πραγματικά όσο περισσότερες μπαταρίες μπορούμε για να επιταχύνουμε τη μετάβαση”, δήλωσε ο Chris Lister, αντιπρόεδρος της Tesla.

Το CNBC μπήκε μέσα στο Gigafactory για να δει την παραγωγική διαδικασία και να καταλάβει πώς το πρώτο εργοστάσιο της εταιρείας θα λειτουργήσει ως πρότυπο για την κατασκευή άλλων δώδεκα τεράστιων εργοστασίων της Tesla παγκοσμίως.

Ωστόσο, η συνεργασία Tesla – Panasonic έχει δεχθεί πιέσεις το τελευταίο διάστημα.

Τον περασμένο μήνα, η Tesla διέψευσε δημοσιεύματα που την ήθελαν να έχει βάλει σε αναμονή τα σχέδια επέκτασης του Gigafactory. Εν τω μεταξύ, ο Musk ισχυρίστηκε ότι η Panasonic δεν είναι σε θέση να επιτύχει τους στόχους παραγωγής κυψελών μπαταρίας.

Η εταιρεία, εν τω μεταξύ, δήλωσε ότι οι παραγγελίες στις ΗΠΑ για το Μοντέλο 3 είχαν ξεπεράσει το διαθέσιμο απόθεμά της κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Το Gigafactory, το οποίο είναι ανοιχτό όλο το εικοσιτετράωρο, απασχολεί σήμερα 7.000 υπαλλήλους.

Ωστόσο, οι άνθρωποι ήταν λίγοι και η αυτοματοποίηση ήταν εμφανής κατά  την περιοδεία του CNBC, με ένα τμήμα της εγκατάστασης να διαθέτει 90% αυτοματοποιημένη διαδικασία, σύμφωνα με τον Lister.

Ωστόσο, είπε ότι η εταιρεία έπρεπε να μειώσει την αυτοματοποίηση σε ορισμένες περιπτώσεις, υπέρ της ανθρώπινης εργασίας.

Στο μεταξύ, το Gigafactory της Σαγκάης αξίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ή  Gigafactory 3, το οποίο άνοιξε φέτος, αναμένεται να παράγει το Μοντέλο 3 της Tesla χρησιμοποιώντας μια πλήρη γραμμή παραγωγής οχημάτων πριν από το τέλος του έτους.

Ο Lister είπε ότι η Tesla χρησιμοποιεί αυτό που έχει μάθει από τη μονάδα της Νεβάδα για το επερχόμενο εργοστάσιο της Κίνας και ελπίζει να χρησιμοποιήσει το αρχικό Gigafactory ως επιχειρησιακό μοντέλο για όλες τις μελλοντικές εγκαταστάσεις.