Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
LIFE&STYLE

Πώς άλλαξε η μόδα των εφήβων μέσα σε μία δεκαετία (δείτε φωτογραφίες)

Τα γούστα των εφήβων σε ό,τι αφορά το ντύσιμό τους έχουν αλλάξει πολύ τα τελευταία δέκα χρόνια.

Το 2006 οι έφηβοι λάτρευαν μάρκες όπως οι Abercrombie & Fitch, American Eagle και Aeropostale. Υπήρχε τότε ένα χαρακτηριστικό εφηβικό look, με έμφαση στα λογότυπα και τα γνωστά brands. Σήμερα, αντίθετα, οι έφηβοι προτιμούν ένα πιο απλό look – ή έστω, ένα look που να μπορούν να μοιραστούν με τους ακολούθους τους στο Instagram.

Ας δούμε πώς άλλαξαν τα νεανικά ρούχα τα τελευταία δέκα χρόνια, μέσα από τη ματιά του Business Insider:

Πάμε πρώτα στη δεκαετία του 2000. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τα μοντέλα της Ambercrombie & Fitch χωρίς μπλουζάκια; Παρατηρήστε τη γυναίκα σε μία κάπως εκτεθειμένη στάση, φορώντας χαμηλοκάβαλο τζιν και λευκό τιραντάκι – μία μόδα χωρίς πρόσωπο.

Ήταν 2006 όταν ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Mike Jeffries δήλωσε στο Salon ότι η Abercrombie ήταν προορισμένη για τα «cool» παιδιά. Αυτό, προφανώς, ήταν ένα cool παιδί, φορώντας την απαραίτητη, μοδάτη, σκισμένη τζιν φούστα.

Η Aeropostale ήταν απαραίτητη στα εμπορικά κέντρα, ανακοινώνοντας στον κόσμο πως τα ζευγάρια που ντύνονταν με τον ίδιο τρόπο (με μονόχρωμο ντύσιμο και τζιν) έμεναν μαζί.

Οι έφηβοι λάτρευαν τα λογότυπα.

Μην ξεχνάτε: Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000 το στυλ καθοριζόταν από συγκεκριμένα look. Η Mandy Moore, που εδώ εμφανίζεται στα Fred Segal στην Καλιφόρνια το 2005, φαίνεται πως βρισκόταν στο επίκεντρο πολλών από αυτά.

Εδώ είναι η Taylor Swift το 2006 , φορώντας ένα χαρακτηριστικό φόρεμα του 2006. Ταίριαζε και στην Taylor Swift πριν από δέκα χρόνια.

Εδώ έχουμε άλλο ένα look του 2006, αυτό της Hillary Duff…

…και μην ξεχνάτε κάτι που ελπίζουμε πως είναι πια μία ξεχασμένη ανάμνηση: Παντελόνια cargo (τα φοράει στη φωτογραφία η Ciara).

Η American Eagle διαφήμιζε την αισιοδοξία πριν από δέκα χρόνια…

…και τα χαρακτηριστικά t-shirts.

Η Wet Seal ήταν ακόμη δημοφιλής (όπως και οι μεγάλες ζώνες και οι λευκές δαντελωτές φούστες – απαραίτητες τότε).

Τώρα οι έφηβοι λατρεύουν την Brandy Melville και την απλή της αισθητική.

Η διαβόητη τακτική «ένα μέγεθος για τους περισσότερους» δε φαίνεται να έχει καλή ανταπόκριση στο κίνημα της θετικής εικόνας για το σώμα μας, όμως το μάρκετινγκ της εταιρείας φαίνεται να κάνει «γκελ» στους νέους.

Και έτσι είναι σήμερα η Abercrombie & Fitch – οπωσδήποτε πιο συντηρητική.

 

Μία υπενθύμιση: Ήταν το 2006. Εδώ είναι η Karlie Kloss που ποζάρει για την Abercrombie πριν από δέκα χρόνια. Παρατηρήστε το λογότυπο – ήταν κάτι σαν σύμβολο κύρους τότε.

 

Αν και η Jennifer Lawrence πλάσαρε το look του κοριτσιού της διπλανής πόρτας για την Abercrombie & Fitch το 2006, υποδεικνύοντας μία αναδυόμενη τάση προς την απλότητα.

 

Ο πραγματικός σημερινός νικητής στους εφήβους; Η Nike που σύμφωνα με την Piper Jaffray, έχει ξεπεράσει κλασικές προτιμήσεις των εφήβων όπως η Abercrombie & Fitch τα τελευταία χρόνια.

Η Aeropostale προσπαθεί να κερδίσει τους σημερινούς εφήβους με πιο σύγχρονη μόδα, αλλά σύμφωνα με την Piper Jaffray το 28-32% των έφηβων κοριτσιών από οικογένειες με υψηλά εισοδήματα που ερωτήθηκαν τα προηγούμενα δύο χρόνια δε φορούν πια ρούχα αυτής της μάρκας.

Καθώς η τάση για αθλητικά ρούχα που φοριούνται και εκτός γυμναστηρίου ενισχύεται, τα έφηβα κορίτσια έχουν μία νέα επιλογή: Την Ivivva.

Οι έφηβοι λατρεύουν την Forever 21. Βρίσκεται στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων των εφήβων από οικογένειες με υψηλά εισοδήματα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Piper Jaffray.

Ένας λόγος που οι έφηβοι λατρεύουν τη γρήγορη μόδα είναι ότι τα ρούχα αυτά είναι φθηνά, και οι έφηβοι μπορούν να μοιραστούν πολλά διαφορετικά ντυσίματα στο Instagram.

«Όλη τους η ζωή, αν δεν μπορούν να τη μοιραστούν, δε συνέβη», λέει η Marcie Merriman, ειδική στη «Γενιά Ζ» και στέλεχος της Ernst & Young. «Οι εμπειρίες τους καθορίζουν πολύ περισσότερο από τα προϊόντα που αγοράζουν».

Η American Eagle ήρθε πίσω από τη Forever 21 στην έρευνα μεταξύ εφήβων από οικογένειες με υψηλά εισοδήματα. Η αισθητική της έχει αλλάξει λίγο σε σχέση με πριν από δέκα χρόνια, αν και φαίνεται ακόμα να διατηρεί την αισιοδοξία της.

Η δημοφιλής και ραγδαία αναπτυσσόμενη μάρκα εσωρούχων της American Eagle, Aerie, γεννήθηκε το 2006. Τώρα έχει γίνει διάσημη για την καμπάνια της #AerieREAL, για φωτογραφίες χωρίς Photoshop.

Οι έφηβοι λατρεύουν την ασυνήθιστη, κάπως προκλητική Shop Jeen.

Όμως αν και οι εμφανίσεις των εφήβων έχουν αλλάξει, σίγουρα λατρεύουν τη νοσταλγία…