Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

Βάζουν τα phev στην πρίζα οι χρήστες τους;

Βάζουν τα phev στην πρίζα οι χρήστες τους;

Έρευνα της Ford καταλήγει σε συμπεράσματα που αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας.

Η αγορά των phev (plug in hybrid) ενέχει ένα ρίσκο. Πριμοδοτούνται αδρά από τις περισσότερες κυβερνήσεις (στην Ελλάδα γενναία) καθώς δεν ρυπαίνουν εντός πόλης και ταξιδεύουν χωρίς άγχη αυτονομίας χάρη στο συνδυασμό θερμικού κινητήρα, τεπόζιτου καυσίμου, ηλεκτροκινητήρα και μπαταριών. Πολλοί επωφελούνται από τους μειωμένους φόρους και τα αγοράζουν δεν είναι όμως βέβαιο πως όλοι τους, τα βάζουν κάθε μέρα στην πρίζα.

Το Ford Kuga Plug-In Hybrid ήταν το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις PHEV ανεξαρτήτως κατηγορίας σε όλη την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2021. Η έρευνα της Ford δείχνει ότι οι χρήστες του αξιοποιούν στο μέγιστο βαθμό την ηλεκτρική αυτονομία των 56 km που προσφέρει το αυτοκίνητο, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Το Kuga Plug-In Hybrid κατέγραψε περισσότερες πωλήσεις τον Ιούνιο από οποιονδήποτε προηγούμενο μήνα – πάνω από 6.300 οχήματα – και υπερβαίνει σε πωλήσεις όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις τη οικογένειας Kuga συνολικά.

Τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο, η Ford πούλησε σχεδόν 16.000 Kuga Plug-In Hybrid, ξεπερνώντας για την ίδια χρονική περίοδο τον πλησιέστερο ανταγωνιστή του κατά 33%. Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων εκτινάσσονται σε όλη την Ευρώπη καθώς όλο και περισσότεροι ανακαλύπτουν πώς να διαχειριστούν τις οδηγικές ανάγκες τους άνετα και οικονομικά – κυρίως μέσω οικιακής φόρτισης. Μοντέλα με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελούν το 8,4% των Ευρωπαϊκών πωλήσεων καινούργιων οχημάτων κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου φέτος, επίδοση αυξημένη άνω του 255% συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρσι. 2

Σύμφωνα με δεδομένα που ελήφθησαν από την Ford σε πραγματικές συνθήκες, οι οδηγοί του Kuga Plug-In Hybrid σε όλη την Ευρώπη έχουν καλύψει μέχρι τώρα το 49% της συνολικής χιλιομετρικής απόστασης χρησιμοποιώντας ενέργεια αποκλειστικά από την μπαταρία που φορτίζεται από εξωτερική πηγή.

Η μεγιστοποίηση του χρόνου οδήγησης με ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία μέσω εξωτερικής πηγής μπορεί να προσφέρει στους οδηγούς σημαντικά οικονομικά οφέλη. Βάσει της μέσης τιμής διάθεσης της βενζίνης και του οικιακού ηλεκτρικού ρεύματος, 3 ο οδηγός ενός Kuga Plug-In Hybrid θα πλήρωνε 10,40€ ανά 100 km οδηγώντας μόνο με τη χρήση βενζίνη, με την αντίστοιχη τιμή να διαμορφώνεται στα 5,05€ ανά 100 km με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας προερχόμενης από εξωτερική πηγή.

Για μία ετήσια χιλιομετρική κάλυψη 15.000 km, αυτό μεταφράζεται σε συνολική εξοικονόμηση άνω των 800€ το χρόνο. Χρησιμοποιώντας έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5L που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια και μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh, το Kuga Plug-In Hybrid προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 56 km (WLTP), κατανάλωση από 1,4 l/100 km, βάσει του ίδιου πρωτοκόλλου και εκπομπές CO2 από 32 g/km. Το όχημα μπορεί να φορτίζεται από εξωτερική παροχή μέσω μια τοποθετημένης στο πλάι θύρας φόρτισης στο αριστερό εμπρός φτερό.

Νωρίτερα φέτος, η Ford ανακοίνωσε ότι 100% της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της στην Ευρώπη θα έχει τη δυνατότητα να κινείται με μηδενικές εκπομπές ρύπων – αμιγώς ηλεκτρικά ή PHEV – μέχρι τα μέσα του 2026, ενώ η μετάβαση σε αμιγή ηλεκτροκίνηση θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2030. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η νέα, αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E GT άρχισε να πωλείται για πρώτη φορά στην Ευρώπη, με περισσότερες από 5.300 αντίτυπά της να έχουν παραδοθεί σε πελάτες το δεύτερο τρίμηνο του 2021.