• Portraits.gr

    Η Grand Seiko συναντά τη Nissan στο GT-R 50th Anniversary Limited Edition Spring Drive Chronograph GMT


    Η Porsche 904 ήταν μια πραγματική υπερδύναμη στον αγωνιστικό κόσμο στα μέσα της δεκαετίας του ’60. Από το Sebring μέχρι το Nurburgring, αυτό το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο έφερνε τακτικά τους οδηγούς του στο βάθρο το 1964 και το 1965. Αλλά κατά τη διάρκεια του Ιαπωνικού Grand Prix του 1964, στην κατηγορία GT-II, συνέβη κάτι αναπάντεχο. Ο οδηγός Yoshikazu Sunako, πιλοτάροντας ένα Prince Skyline, με ένα αεροδυναμικό προφίλ που δεν ταίριαζε σε μία αγωνιστική σειρά, προσπέρασε την κορυφαία 904 και σχεδόν κέρδισε τον αγώνα. Οι Ιάπωνες μηχανικοί είχαν επινοήσει έναν μεγαλύτερο εξακύλινδρο κινητήρα για το Prince, που ουσιαστικά ήταν ένα πολυτελές αυτοκίνητο, ώστε να παράγει αρκετή ισχύ για να είναι ανταγωνιστικό. Το πείραμα οδήγησε ψηλά στην κατάταξη τα ιαπωνικά sedan, με τα Prince Skyline να κατακτούν τις θέσεις από τη δεύτερη έως την έκτη. Η Porsche 904 του Sokichi Shikiba τερμάτισε βέβαια πρώτη, αλλά στον αγώνα αυτό φάνηκε ότι ο Δαυίδ είχε τελικά πιθανότητες να νικήσει τον Γολιάθ.

    Τρία χρόνια αργότερα και 9.600 μίλια δυτικά, κάτι παρόμοιο συνέβη. Ήταν ο διαγωνισμός χρονομέτρων στο Neuchâtel της Ελβετίας το 1967, και μεταξύ των συμμετεχόντων από την Ιαπωνία ήταν η Suwa-Seikosha και η Daini-Seikosha. Οι δοκιμές των χρονομέτρων ήταν μια ευκαιρία για τους κατασκευαστές να κερδίσουν κύρος και να επιδείξουν τους καλύτερους μηχανισμούς τους. Αφού πέτυχε κορυφαίες επιδόσεις στον εγχώριο ανταγωνισμό, η Seiko πήγε στην Ελβετία για να διαγωνιστεί. Το 1964, την ίδια χρονιά που η Porsche 904 και το Prince Skyline αναμετρήθηκαν στον αγωνιστικό στίβο, η Daini-Seikosha αναμετρήθηκε με Ελβετούς κατασκευαστές και κατετάγη 153η. Στον διαγωνισμό του 1967 μετακινήθηκε στην τέταρτη θέση.

    Τόσο στον τομέα της χρονομέτρησης όσο και σε αυτόν της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι Ιάπωνες κατασκευαστές έβρισκαν τα πατήματά τους σε παγκόσμιο επίπεδο πριν από πενήντα χρόνια. Και από τότε δεν έχουν επιβραδυνθεί ούτε κατ’ ελάχιστον, όπως σημειώνει το Hodinkee.

    Η Nissan ντεμπουτάρει το επετειακό GT-R, πνευματικό διάδοχο του Skyline, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης. Η Grand Seiko αποτίει φόρο τιμής στο GT-R με ένα περιορισμένης έκδοσης Spring Drive Chronograph. Αυτό το ρολόι έχει εξαιρετικά τελειώματα, όπως ό,τι δημιουργεί η Grand Seiko, αλλά αυτό που αντιπροσωπεύει είναι ακόμα μεγαλύτερο. Είναι μια αποτύπωση της προόδου που έχουν κάνει και οι δύο εταιρείες τα τελευταία 50 χρόνια. Υπάρχει μια σημαντική συγγένεια ανάμεσα στις δύο μάρκες.

    Ο Hiroshi Tamura, επικεφαλής ειδικός προϊόντων της Nissan, κατέστησε κάτι πολύ σαφές: το GT-R και το ρολόι Grand Seiko προς τιμήν του δεν έγιναν για να είναι σέξι. Πάνω απ ‘όλα, το GT-R σχεδιάστηκε για τη μέγιστη απόδοση. Η Nissan 370Z είναι το αξιοθέατο στον στόλο της Nissan, αλλά το GT-R σχεδιάστηκε για να κάνει γύρους όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Η έκδοση Nismo του GT-R περιλαμβάνει καινούργια στοιχεία από ανθρακονήματα, βοηθώντας το αυτοκίνητο να είναι ελαφρύτερο, και ο πειραματισμός με τα υλικά είναι κάτι που κάνει και η Grand Seiko.

    Η κάσα του ρολογιού είναι κατασκευασμένη από κεραμικό και τιτάνιο υψηλής έντασης, ενώ η απόχρωση της κάσας είναι εμπνευσμένη από το μπλε χρώμα του αυτοκινήτου. Το συγκεκριμένο χρώμα χρησιμοποιήθηκε στο Skyline R34 που παράχθηκε από το 1999 έως το 2002 και γρήγορα έγινε το απόλυτο χρώμα για ένα GT-R αυτής της εποχής.

    Πέρα από τη γαλάζια κάσα, το Spring Drive Chronograph GMT χρησιμοποιεί το μπλε και για λεπτομέρειες στο καντράν, ενώ κάθε τμήμα του ρολογιού συνδέεται με κάποιο τρόπο με το αυτοκίνητο. Ο μηχανισμός στην «καρδιά» του ρολογιού είναι ο GMT 9R96.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι μέχρι την κυκλοφορία του GT-R, το Skyline δεν κυκλοφορούσε στις ΗΠΑ. Αντίστοιχα, στη μεγαλύτερη διάρκεια της ζωής της, τα ρολόγια της Grand Seiko δεν ήταν διαθέσιμα στις ΗΠΑ. Κάποια ρολόγια άρχισαν να πηγαίνουν στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω της «γκρίζας» αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τώρα όμως τα Grand Seiko πωλούνται στις ΗΠΑ, όπως και τα GT-R, έχοντας δημιουργήσει μία καλή φήμη για την ακρίβεια και τα εξαιρετικά τους τελειώματα. Βίοι παράλληλοι…

    Τα βασικά

    Μάρκα: Grand Seiko
    Μοντέλο: Grand Seiko GT-R 50th Anniversary Limited Edition Spring Drive Chronograph GMT
    Αριθμός αναφοράς: SBGC229
    Διάμετρος: 46,4 mm
    Πάχος: 16,2 mm
    Υλικό κάσαςΚεραμικό και τιτάνιο
    Χρώμα καντράνΛευκό
    Αντοχή στο νερό: 30 μέτρα
    Λουρί/ΜπρασελέΚροκό λουρί

    Ο μηχανισμός

    Καλίμπρα: 9R96
    ΛειτουργίεςΏρες, λεπτά, ημερομηνία, δείκτης GMT, χρονογράφος έως 12 ώρες
    Απόθεμα ενέργειας
    : 72 ώρες
    ΚούρδισμαΑυτόματο

    Τιμή και διαθεσιμότητα

    Τιμή: 21.600 ευρώ
    ΔιαθεσιμότηταΑπό τον Ιούνιο και μετά στα καταστήματα Grand Seiko
    Limited Edition: Περιορισμένη έκδοση 200 κομματιών.



    ΣΧΟΛΙΑ