• Business

    Online delivery: «Φουντώνει» η μάχη για την πίτα των 500 εκατ. – Το «αντίπαλον δέος» του efood και οι «τσουχτερές» προμήθειες

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    «Φωτιά» στην αγορά του online delivery φαγητού βάζει η απορρόφηση του Skroutz Food από την BOX. Οι δυναμικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η πλατφόρμα online αγορών της Cosmote έρχονται να δυναμιτίσουν τον ανταγωνισμό και να δώσουν νέα διάσταση στη μάχη για την «πίτα» των 500 εκατ. ευρώ.

    Τόσο υπολογίζεται πως είναι σήμερα η αξία της κατ’ οίκον διανομής φαγητού μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες. Όλα δείχνουν πως η Cosmote μέσω της BOX θα επιδιώξει να παίξει κεντρικό ρόλο, διεκδικώντας διακριτή θέση και στη συγκεκριμένη κατηγορία. Εξάλλου, πρόκειται για έναν τεράστιο όμιλο με δυνατότητες και πόρους να αντιμετωπίσει οποιονδήποτε αντίπαλο.

    Κάποιοι μάλιστα θεωρούν πως η «συμμαχία» με την Skroutz θα βοηθήσει την BOX να αποτελέσει το «αντίπαλον δέος» του efood.gr, το οποίο κυριαρχεί στο συγκεκριμένο χώρο εδώ και χρόνια. Με περισσότερους από 2 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, συνεργάζεται με πάνω από 9.000 καταστήματα σε περισσότερες από 90 πόλεις, η γερμανικών συμφερόντων πλατφόρμα λέγεται πως «παίζει σχεδόν μόνη της»...

    Δεν είναι τυχαίο λένε πως η box.gr ξεκίνησε συνεργασία με τις αλυσίδες «Μασούτης» και «Κρητικός» για τη διανομή ειδών σούπερ μάρκετ, ακολουθώντας στον δρόμο που χάραξαν πρώτοι η Σκλαβενίτης με την efood.gr την περίοδο του lockdown. «Οι κινήσεις που κάνει δείχνουν ξεκάθαρα πως δεν θέλει απλά να εκμεταλλευθεί μια τάση, αλλά να διαμορφώσει καταστάσεις…», υποστηρίζουν άνθρωποι της αγοράς.

    Οι ίδιοι εκτιμούν πως εκτός από την έντονη επικοινωνία και προβολή της πλατφόρμας, η οποία θεωρείται δεδομένη, θα επιχειρήσει να προσελκύσει νέες επιχειρήσεις στο χαρτοφυλάκιό της, με «αιχμή του δόρατος» τις ανταγωνιστικές προμήθειες ανά παραγγελία. Ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στις διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες, καθώς σχετίζεται άμεσα με την κερδοφορία τους. Κάποιες από αυτές μάλιστα δεν κρύβουν τη δυσαρέσκειά τους για τα υψηλά επίπεδα των προμηθειών, τα οποία μπορεί να υπερβαίνουν ακόμη και το 10%, λέγοντας πως πιέζουν σημαντικά την κερδοφορία τους.

    Με την ένταξη του Skroutz Food, η BOX αποκτά επιπλέον 40.000 χρήστες (αφού το domain θα παραμείνει ενεργό) και παράλληλα ενισχύει αισθητά το δίκτυο στην Αττική, με περίπου 700 νέα καταστήματα. Συνολικά σήμερα, διαθέτει περισσότερα από 5.000 καταστήματα σε 33 πόλεις της Ελλάδας. Ανάλογη και ίσως μεγαλύτερη πίεση αναμένεται να ασκηθεί στους υπόλοιπους «παίκτες» του χώρου, μεταξύ των οποίων η φινλανδική wolt (ήρθε στην Ελλάδα το 2018), ο deliveras.gr (ανήκει στον ίδιο όμιλο με το efood) και η delivery.gr (ανήκει στον όμιλο Μούχαλη –Kioskys).

    Έπεσαν μέχρι και παραδοσιακά «κάστρα»

    Το σίγουρο είναι πως η αγορά του online delivery φαγητού έχει τεράστιες προοπτικές ενώ απέκτησε νέα δυναμική μέσα την πανδημία, με εξαίρεση την περίοδο του Lockdown που παρατηρήθηκε σημαντική πτώση εξαιτίας της ανησυχίας για την μετάδοση του θανατηφόρου ιού. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως θα αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο στα επόμενα χρόνια, κάνοντας ακόμη περισσότερες εταιρείες να ενταχθούν σε διαδικτυακές πλατφόρμες που εξειδικεύονται στις ηλεκτρονικές παραγγελίες.

    Δεν είναι τυχαίο που οι επιχειρήσεις – κολοσσοί όπως η McDonalds και τα Starbucks, οι οποίες επέμεναν πεισματικά να παραμένουν εκτός του διαδικτυακού χώρου υπέκυψαν στη «γοητεία» τους, διαβλέποντας τα περιθώρια και τις ευκαιρίες που ανοίγονται. Στροφή στο delivery έκαναν και πολυτελή εστιατόρια, την ώρα που τα φυσικά καταστήματα εστίασης δοκιμάζονται σφόδρα από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ