• Ποιος εφοπλιστής κινδυνεύει να συνδεθεί με ιρανικό πετρέλαιο, ποιος μεγαλοφοροφυγάς της νύχτας πήρε επιστρεπτέες προκαταβολές, ο διαγωνισμός με τα χαλασμένα κινεζικά λεωφορεία και ποιος έγινε CEO για λίγες ώρες

    Δεν λέω καλή και χρήσιμη η καμπάνια του ΕΟΤ για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό , όταν όμως αποσπάς τέτοιες κριτικές από μεγαλόσχημους ξένους, είναι σαν να τρέχουν δέκα καμπάνιες τουτόχρονα…

    image

    Αλλάζουν χέρια τα ακίνητα του Λουκά Ελληνα 

    Το Πρωτοδικείο της Αθήνας αποφασίζει αύριο, Πέμπτη, το ποιος θα πάρει τα ακίνητα του Λουκά Ελληνα που βρίσκονται στο Μαρούσι και έχουν δρομολογηθεί  να αλλάξουν χέρια με τη διαδικασία της ελεύθερης εκποίησης.

    Στο δικαστήριο θα εκπροσωπηθεί η doValue,  διαχειριστής των «κόκκινων» δανείων του Λ. Ελληνα που έχουν ως εμπράγματες εξασφαλίσεις τα τρία κτίρια στο Μαρούσι, ο δανειολήπτης που είναι ο κ. Ελληνας και θα κατατεθούν οι κλειστές προσφορές των ενδιαφερόμενων επενδυτών.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, προσφορές έχουν καταθέσει τα ΕΛΠΕ και η Fourlis, προκειμένου να αποκτήσουν τα κτίρια στα οποία στεγάζονται, και μεγάλοι παίκτες του real estate όπως Prodea, Dromeas, Trastor, Brook Lane.

    Ο δικαστής θα «κλειδώσει» τις τιμές  με βάση τις προσφορές των επενδυτών και τα κτίρια θα αποκτήσουν νέους ιδιοκτήτες.

    Σε περίπτωση τώρα που η διαδικασία αυτή δεν τελεσφορήσει η doValue έχει έτοιμο το plan b που είναι η εκποίηση των ακινήτων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικών πλειστηριασμών e-auction.

    Ο πλειστηριασμός για τα τρία ακίνητα έχει προγραμματιστεί για τις 30 Ιουνίου, με την τιμή πρώτης προσφοράς στα 88 εκατ. ευρώ.

    Όπως έχει γράψει το mononews.gr, μέσω της ελεύθερης εκποίησης το ελάχιστο τίμημα για τα 3 ακίνητα είναι  93 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί υψηλότερα.

     

    Ενισχύει τον εσωτερικό έλεγχο ο Δημητριάδης

    Σε φάση προετοιμασίας βρίσκεται η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), το γνωστό Υπερταμείο, ώστε να εναρμονισθεί πλήρως με τις διατάξεις του νόμου 4706/2020 για την Εταιρική Διακυβέρνηση.

    H προσοχή του επικεφαλής του Υπερταμείου, Γρηγόρη Δημητριάδη, βρίσκεται ειδικά στην ενδυνάμωση των τμημάτων των μονάδων εσωτερικού ελέγχου των θυγατρικών του Υπερταμείου.

    Ο νόμος προβλέπει πως ο αριθμός των εσωτερικών ελεγκτών της μονάδας εσωτερικού ελέγχου κάθε οντότητας πρέπει να είναι ανάλογος με το μέγεθος της εταιρείας, τον αριθμό των υπαλλήλων της, τα γεωγραφικά σημεία όπου δραστηριοποιείται, τον αριθμό των λειτουργικών και των επιτελικών μονάδων, κ.α..

    Αυτό αυτόματα σημαίνει πως σε θυγατρικές όπως η ΕΤΑΔ, το ΤΧΣ και το ΤΑΙΠΕΔ ο εσωτερικός έλεγχος θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο.

     

    H “κληρονομιά” του Κουρμούση

    Λίγο πριν αποχωρήσει από τη Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους ο Φώτης Κουρμούσης (αναλαμβάνει αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας) αφήνει μία “καλή κληρονομιά» στην αντικαταστάτρια του την Μαριαλένα Αθανασοπούλου.

    Πρόκειται για ένα ακόμη σημαντικό όπλο στην καθημερινή μάχη προκειμένου να προχωρήσουν οι ρυθμίσεις των χρεών και να περιοριστούν τα «κόκκινα δάνεια».

    Έως το τέλος του μήνα απ΄ότι μαθαίνω πρόκειται να λειτουργήσει  ένα νέο  τηλεφωνικό help desk.

    Η διαχείριση του θα γίνεται από κοινού μεταξύ των και της Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

    Η γραμμή βοήθειας θα βρίσκεται δίπλα σε όσους  συναντούν δυσκολία η προβλήματα στην υποβολή των  αιτήσεων τους (επιχειρήσεις, ιδιώτες, δικηγόρους, λογιστές κ.α.).

    Το νέο τηλεφωνικό help desk θα παρέχει βοήθεια στους δανειολήπτες και τους εν γένει ενδιαφερόμενους σε κάθε βήμα για τη συμπλήρωση της αίτησης για εξωδικαστική ρύθμιση.

    Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι θα επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των αιτήσεων και οι οφειλέτες θα  παραινεθούν στην αναγκαία άρση του τραπεζικού απορρήτου.

     

    Έχει  «στοιχειώσει»  ο διαγωνισμός για τα πράσινα λεωφορεία

    Την προσεχή Παρασκευή αναμένεται ο «λευκός καπνός» για τον διαγωνισμό αξίας 383 εκατ. ευρώ, για την ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ με 770 πράσινα λεωφορεία , ο οποίος «σέρνεται» από τον περασμένο Οκτώβριο.

    Στον διαγωνισμό έχουν κατέβει Ευρωπαίοι αλλά και Κινέζοι «παίκτες» αλλά ο «αγώνας» φαίνεται ότι μάλλον θα κριθεί …  στα  πέναλτι.

    Τούτο συμβαίνει διότι η παρελκυστική πολιτική και τα δικανικά τερτίπια που μετέρχονται οι ενδιαφερόμενες εταιρείες είχαν ως αποτέλεσμα να έχει πάρει  ήδη τέσσερεις φορές παράταση.

    Θυμίζουμε ότι προσφυγές  στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) είχαν υποβάλει οι  Solaris, Mercedes Benz και Yutong.

    Οι μνηστήρες του διαγωνισμού, όπως ακούγεται, εκτός από τις παραπάνω εταιρείες, είναι οι Heuliez Bus,  Volvo και  Build Your Dreams (BYD).

    Η τελευταία έχει προκαλέσει μεγάλο θόρυβο, αντίστοιχο με εκείνον που βγάζουν  τα  ….  ελαττωματικά λεωφορεία όταν χαλάνε της κινεζικής εταιρείας τα οποία έχει προμηθεύσει την Ολλανδία.

    Το mononews με συνεχόμενα ρεπορτάζ έχει αναδείξει το πρόβλημα των κινέζικων λεωφορείων που έχουν αγοραστεί από Ολλανδική πολυεθνική.

     

    Διευθύνων σύμβουλος για… λίγες ώρες

    Στην «καρέκλα του διευθύνοντος συμβούλου» της «κάθισε» από… κάποιο λάθος για λίγες μόνο ώρες ο Σοφοκλής Γαννακού, ο οποίος είναι πρόεδρος της ίδιας εταιρείας.

    Ο «δαίμων όμως» του ΓΕΜΗ τον έχρισε και διευθύνοντα σύμβουλο, στη  θέση από την οποία αποχώρησε πρόσφατα ο Βασίλης Σταύρου.

    Εκ παραδρομής, λοιπόν , στη σχετική ανακοίνωση που αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ, αποδόθηκε λανθασμένα και ο τίτλος του CEO.

    Για να μην υπάρχουν παρερμηνείες η εταιρεία έσπευσε να αποκαταστήσει την ορθή τάξη των πραγμάτων ανακοινώνοντας ότι καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου ασκεί προσωρινά όπως έχει επισημανθεί από την μητρική Ahold Delhaize- ο Jesper Lauridsen.

     

    Τσακαλώτος ο «ντιλάκιας»

    Με τόσα που γράφτηκαν τις τελευταίες δύο ημέρες για τον Ευκλείδη Τσακαλώτο δεν μπορώ να το κρατήσω άλλο.

    Όμως επειδή η συζήτηση ήταν εμπιστευτική, την εποχή που Τσακαλώτος ήταν υπουργός Οικονομικών, οι αρχές μου δεν μου επιτρέπουν να αποκαλύψω το όνομα του συνομιλητή μου.

    Μπορώ μόνον  ακροθιγώς να τον περιγράψω,  ως κορυφαίο οικονομικό παράγοντα ο οποίος και αυτός έχει «μετάσχει  της  Βρετανικής παιδείας – σε μεταπτυχιακό όμως επίπεδο – και μάλιστα έχει αναγορευθεί διδάκτωρ στην Οξφόρδη.

    «Πως βλέπεις να κινείται ο διάδοχος του Βαρουφάκη;» τον είχα ρωτήσει.

    Με κοιτάζει με πονηρό χαμόγελο και μου απαντά υπαινικτικά «είναι καλός… αλλά μεγάλος ντιλάκιας».

    Επειδή τη στήλη την διαβάσουν κυρίως άνθρωποι της αγοράς δεν χρειάζεται να κουράζω με περιττές μεταφράσεις.

     

    H καλύτερη διαφήμιση της Ελλάδας από τον ceo της Deutsche Telekom, Tim Höttges.

    Δεν λέω καλή και χρήσιμη η καμπάνια του ΕΟΤ για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό, όταν όμως αποσπάς τέτοιες κριτικές από ξένους, είναι σαν να τρέχουν «δέκα καμπάνιες τουτόχρονα».

    Από τα πολλά διθυραμβικά που έγραψε στο λογαριασμό του στο Linkedin, σταχυολογώ το:

    «Μπορείτε να κάνετε λόγο για «κάθαρση» ή για καλό μάνατζμεντ.

    Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα αποδεικνύει πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι εφικτός.

    Τόσο στις εταιρείες όσο και στις κυβερνήσεις.

    Με σαφή στρατηγική και τολμηρές αποφάσεις.

    Εγώ, προσωπικά, παραμένω εντυπωσιασμένος.

    «Οι διακοπές στην Ελλάδα» θα πρέπει να είναι ο επόμενος «τουρισμός στη [Σίλικον] Βάλεϊ».

     

    Ο Μόλαρης και το ιρανικό πετρέλαιο

    Οι Αμερικανοί δεν αστειεύονται. Η Empire Navigation με έδρα την Ελλάδα διερευνά εάν μεταφέρθηκε ιρανικό πετρέλαιο με ένα από τα πλοία που διαχειρίζεται, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ναυτιλιακή, μετά από τον σχετικό ισχυρισμό ομάδας ελέγχου των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα.

    Οι κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς πετρελαίου επισημαίνουν ότι αντιμετωπίζουν αυξανόμενο κίνδυνο χειρισμού των αποστολών πετρελαίου που προέρχονται από χώρες που έχουν τεθεί στο στόχαστρο των κυρώσεων των ΗΠΑ, όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα.

    Τυχόν παραβίαση των αμερικανικών θα μπορούσε να σημάνει για μια εταιρεία απαγόρευση της πρόσβασης στο χρηματοπιστωτικό σύστημα του δολαρίου, κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων και ακύρωση της ασφαλιστικής κάλυψης των πλοίων, λένε αξιωματούχοι των ΗΠΑ και του ασφαλιστικού κλάδου.

    Η ναυτιλιακή συμφερόντων του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη δήλωσε ότι «έλαβε γνώση των ισχυρισμών περί μη συμμόρφωσης του υπό διαχείριση πλοίου της, Suez Rajan, που σχετίζεται με τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο».

    «Λαμβάνουμε αυτούς τους ισχυρισμούς πολύ σοβαρά και θα συνεργαστούμε με τις αρχές για να διερευνήσουμε αυτό το θέμα», ανέφερε σε δήλωσή της.

    Από την πλευρά της η εταιρεία Fleetscape με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία χρηματοδοτεί (lease finance) το Suez Rajan, δήλωσε νωρίτερα ότι  επίσης εξετάζει την πιθανή μεταφορά ιρανικού πετρελαίου με το τάνκερ.

    Σημειώνεται ότι η United Against Nuclear Iran (UANI) είχε επικοινωνία για το θέμα με την αμερικανική επενδυτική εταιρεία Oaktree Capital Management, η οποία στηρίζει την Fleetscape.

    Πάντως η Fleetscape πρόσθεσε ότι «είναι πάροχος χρηματοδοτικής μίσθωσης στην Empire Navigation και δεν έχει κανένα ρόλο στη λειτουργία του στόλου της».

    Η μεταφόρτωση

    Η UANI διατύπωσε σε επιστολή της στις 15 Φεβρουαρίου που επικαλείται το Reuters την εκτίμηση της ότι το ιρανικό πετρέλαιο μεταφέρθηκε στο Suez Rajan από ένα πλοίο με την ονομασία Virgo, στις 13 Φεβρουαρίου.

    Όπως επισήμανε, υπάρχει υποψία ότι το Virgo παρέλαβε πετρέλαιο από τον τερματικό σταθμό του Ιράν στο νησί Kharg τον Ιανουάριο 22.

    Η UANI δεν ανέφερε την ποσότητα πετρελαίου που πιστεύεται ότι είχε φορτωθεί στο δεξαμενόπλοιο.

    Τα ναυτιλιακά δεδομένα έδειξαν ότι έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει το πολύ σχεδόν 1 εκατομμύριο βαρέλια του εμπορεύματος.

    Μία από τις ασφαλίστριες του Suez Rajan (κατασκευής 2011), το UK P&I Club, σε ξεχωριστή δήλωση επισήμανε ότι είχε “ειδοποιηθεί για τη συγκεκριμένη μεταφόρτωση” και διερευνούσε το θέμα.

    Η τελευταία θέση του δεξαμενόπλοιου, στις 16 Φεβρουαρίου ήταν κοντά στα στενά της Σιγκαπούρης σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων στο Eikon, και ήταν σχεδόν γεμάτο με πετρέλαιο.

    Εφοπλιστικές πηγές σχολιάζουν όταν αναφέρονται στον εφοπλιστή “ότι  το βιογραφικό του κ. Μόλαρη δεν είναι κάτι σπουδαίο. Απέκτησε πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και τα Οικονομικά από το Richmond College του Λονδίνου και μεταπτυχιακό στη Χρηματοοικονομική από το Πανεπιστήμιο Strathclyde της Γλασκόβης. Ξεκίνησε την καριέρα του ως υπεύθυνος εσωτερικού ελέγχου για την Arthur Andersen!!!”

    Σταμάτης Μόλαρης, Empire Navigation

    Πήρε και επιστρεπτέες σε πάνω  από 2 ΑΦΜ;

    Την μεγάλη πίστα της φοροδιαφυγής την θυμάστε.

    Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) υπό τον Γιώργο Πιτσιλή αποκάλυψε προ λίγων ημέρων, ότι ο ιδιοκτήτης μιας από τις μεγαλύτερες πίστες της Ελλάδας έχει “συλληφθεί” για φοροδιαφυγή.

    Για να σας φρεσκάρουμε την μνήμη μετά από ενδελεχή έλεγχο, διαπιστώθηκαν τα εξής:

    “Μόνο το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021, η επιχείρηση είχε αποκρύψει έσοδα πάνω από 3 εκατομμύρια ευρώ, βάζοντας στα ταμεία της ΦΠΑ, που ξεπερνά τα 700.000 ευρώ.

    Επιπλέον, η απόκρυψη εσόδων για το 2019 και το 2020 ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ και ο ΦΠΑ, που δεν έχει αποδοθεί, τα 500.000 ευρώ.”

    Ο έλεγχος συνεχίζεται στα βιβλία της επιχείρησης, τόσο στις παλαιότερες χρήσεις, όσο και σε φυσικά πρόσωπα, που συνδέονται με αυτή.

    Ο έλεγχος γίνεται επίσης για να διαπιστωθεί το ακριβές ύψος των επιστρεπτέων προκαταβολών, που έλαβε ο επιχειρηματίας κατά την διάρκεια του 2020 και του 2021.

    Επίσης πόσα ΑΦΜ έχει ο επιχειρηματίας, πόσα εκατομμύρια συνολικά του έδωσε ο κρατικός προϋπολογισμός και το σημαντικότερο από όλα είναι τι έκανε αυτά τα λεφτά.

    Τα νούμερα είναι σχεδόν γνωστά και θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώρες.

    Οι εφοριακοί είναι σίγουροι ότι έχει πάνω από 2 ΑΦΜ.

    Άρα πάνω οι επιστρεπτέες προκαταβολές είναι πάνω από 1 εκατ. ευρώ.

    Ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, πρέπει να νομοθετήσει άμεσα να του κατασχεθούν όλα τα χρήματα από τις επιστρεπτέες προκαταβολές.

     

    Ποιος εφοπλιστής κινδυνεύει να συνδεθεί με Ιρακινό πετρέλαιο, ποιος μεγαλοφοροφυγάς της νύχτας πήρε επιστρεπτέες προκαταβολές, ο διαγωνισμός με τα χαλασμένα κινεζικά λεωφορεία και ποιος έγινε CEO για λίγες ώρες
    Σύντομα ο φοροφυγάς επιχειρηματίας της νύχτας θα καθίσει στο εδώλιο

     

    Στην Λευκάδα βίλα με 16.700 το τ.μ.

    REAL ESTATE στην Ελλάδα δεν είναι μόνο στην Αττική, στην Μύκονο και στην Σαντορίνη.

    Τα τελευταία χρόνια πολλές περιοχές στην Ελλάδα ανεβαίνουν κατακόρυφα και το ενδιαφέρον των ξένων είναι πραγματικά εντυπωσιακό.

    Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που σημειώνουν μεγάλη αύξηση της ζήτησης από διεθνείς αγοραστές  που ενδιαφέρονται για πολυτελή ακίνητα  ένα κομμάτι της αγοράς ακινήτων που θα βρίσκεται στο επίκεντρο και τη φετινή χρονιά, σύμφωνα με την τελευταία  ανάλυση για τις προοπτικές της αγοράς το 2022 ‘’Luxury Outlook 2022’’ του Sothebys International Realty η οποία διαχειρίζεται τις πωλήσεις μερικών από τα πιο ακριβά ακίνητα στον κόσμο.

    Η ανάλυση της εταιρείας εστιάζει στο γεγονός ότι το 2021 συνολικά «Διεθνώς, περιοχές όπως το Σίδνεϊ στην Αυστραλία, η Ελλάδα και η Γαλλική Ριβιέρα σημείωσαν αύξηση του ενδιαφέροντος από τους αγοραστές, συμπεριλαμβανομένων και ξένων επενδυτών».

    Σύμφωνα με πηγές της αγοράς το ακριβότερο ακίνητο της εταιρείας για το 2021, πουλήθηκε στην Λευκάδα, αντί του ποσού των 16.700 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

    Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.