• Άρθρα

    SHIPPING FOCUS: Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για τις γιάρδες STX France

    ναυτιλία

    Τα ναυπηγεία STX France στο Σαν Ναζέρ (Φωτογραφία: EPA/FRANCK DUBRAY)


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Μέχρι και οκτώ νεότευκτα πλοία μπορεί να προσθέσει στο στόλο της η Aegean Shipping Management

    Στην υπογραφή συμφωνίας με τα ναυπηγεία Cosco Zhoushan προχώρησε η ναυτιλιακή εταιρεία Aegean Shipping Management, της οποίας πρόεδρος είναι ο Γιώργος Μελισσανίδης. Ο Έλληνας εφοπλιστής θεωρεί πως είναι η κατάλληλη στιγμή να επενδύσει στην αγορά του ξηρού φορτίου γεγονός που αποδεικνύεται από την παραγγελία που έκανε και αφορά τέσσερα νεότευκτα bulkers. Στο ναυπηγικό συμβόλαιο υπάρχουν και options για την κατασκευή ακόμη τεσσάρων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα οποία θα διαχειρίζεται η νεοσύστατη εταιρεία Aegean Shipping Dry Bulk.

    Απάντηση της ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ σε ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς σχετικά με το Ε/Γ-Ο/Γ Blue Star Patmos

    Η ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ σε απάντηση του ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, αναφορικά με την προσάραξη του πλοίου BLUE STAR PATMOS στο λιμένα της Ίου, την Τετάρτη 30.08.2017, ανακοινώνει τα ακόλουθα: Οι επιπτώσεις στον κύκλο εργασιών και τα αποτελέσματα του Ομίλου εκτιμάται ότι θα είναι περιορισμένες, λόγω της επερχόμενης χαμηλής περιόδου κίνησης και της δυνατότητας κάλυψης των δρομολογίων του πλοίου με μεταδρομολογήσεις άλλων πλοίων του Ομίλου. Το γεγονός καλύπτεται πλήρως από τις υφιστάμενες ασφαλιστικές καλύψεις του πλοίου BLUE STAR PATMOS για αστική ευθύνη έναντι τρίτων (Protection & Indemnity) και για κινδύνους σκάφους και μηχανής (Hull & Machinery) από διεθνώς αναγνωρισμένους ασφαλιστικούς οίκους. Η διαδικασία αποκόλλησης του πλοίου από τα αβαθή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Τα δρομολόγια του πλοίου εκτελούνται κανονικά από το BLUE STAR NAXOS.

    Το μέλλον είναι εδώ. Απομακρυσμένος έλεγχος πλοίου από τον όμιλο Wärtsilä

    Ο φινλανδικός τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä πέτυχε τον έλεγχο ενός πλοίου της αμερικανικής ναυτιλιακής Gulfmark Offshore από τα γραφεία της στο Σαν Ντιέγκο των ΗΠΑ, ενώ το πλοίο Highland Chieftain βρισκόταν στη Βόρεια Θάλασσα, ανοιχτά της Σκωτίας περίπου 8.000 χιλιόμετρα μακριά. Συγκεκριμένα στο πλοίο επιχειρήθηκαν από τα γραφεία της εταιρείας μία σειρά από μανούβρες, τόσο σε υψηλή όσο και σε χαμηλή ταχύτητα, και όλες εκτελέστηκαν ορθά. Αυτό μάλιστα που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι στη δοκιμή δε χρησιμοποιήθηκε καμία τεχνολογία βασισμένη στην ξηρά, παρά μόνο η δορυφορική επικοινωνία του πλοίου.

    Επιπλέον 31 πλοία για τον γερμανικό όμιλο NSB. 

    Σε κοινοπραξία με την ινδονησιακή εταιρεία Temas Line προχώρησε ο γερμανικός όμιλος NSB με τον στόλο της εταιρείας να απαριθμεί πλέον 96 πλοία. Η νέα κοινοπραξία έχει το όνομα Asia Marine Temas και η έδρα της βρίσκεται στην Τζακάρτα. Ο γερμανικός όμιλος NSB συνεργάστηκε με τη ναυτιλιακή Temas της Ινδονησίας για να διευρύνει τον στόλο της με ακόμη 31 σκάφη που θα διαχειρίζεται πλέον μέσω της κοινοπραξίας. Η Temas έχει στον στόλο της συνολικά 37 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτιών. Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται στενά για την στελέχωση και την τεχνική διαχείριση των πλοίων.

    Νέες διαπραγματεύσεις για τα ναυπηγεία STX France.

    Όπως αναφέρει ο Γάλλος υπουργός οικονομικών, Γαλλία και Ιταλία θα κάτσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για αποφασίσουν το μέλλον των ναυπηγείων STX France. Το που θα καταλήξουν τα ναυπηγεία έχει εξελιχθεί σε ένα θέμα μείζονος σημασίας για τις δύο γειτονικές χώρες, έπειτα και από την πρόθεση του ομίλου Fincantieri να αποκτήσει τις εγκαταστάσεις αυτές. Το Παρίσι ήταν θετικό στο να αφήσει την ιδιωτική νοτιοκορεάτικη εταιρεία STX το πλειοψηφικό πακέτο των ναυπηγείων, αλλά πλέον έχει διαφορετική στάση μετά τις προσπάθειες του ιταλικού ομίλου να αποκτήσει αντίστοιχη θέση με εκείνη της ασιατικής εταιρείας . Εξελίξεις αναμένονται εντός ημερών.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για τη Δευτέρα (04/09/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 1187 (+4)
    • Baltic Capesize Index (BCI): 2243 (-21)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1227 (+29)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 860 (+4)
    • Baltic Handysize Index (BHSI): 487 (+1)

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Μελισσανίδης: Business με την Cosco για 4+4 νεότευκτα bulkers

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Συνεχίζονται οι προσπάθειες αποκόλλησης του Blue Star Patmos (Video)

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Το μέλλον στη ναυτιλία πλησιάζει: Απομακρυσμένος έλεγχος πλοίου από απόσταση 8.000 χιλιομέτρων

     



    ΣΧΟΛΙΑ