• Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

    • Έλλη Πατέρα
    tanker


    Αμφιλεγόμενη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η εικόνα στην αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα 19-23 Δεκεμβρίου, με τα capesize να πρωτοστατούν σε σχέση με τους άλλους τύπους πλοίων.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η αγορά σε πλοία τύπου capesize την εβδομάδα που πέρασε αρχικά ξεκίνησε σε υποτονικούς ρυθμούς όμως η εισροή νέων φορτίων και ο περιορισμένος αριθμός διαθέσιμου τονάζ βοήθησε τις τιμές σε γραμμές από τη Βραζιλία ενώ παράλληλα παρατηρήθηκε αύξηση της ζήτησης για κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού με τους ναυλωτές να επιδιώκουν να ολοκληρώσουν συμφωνίες μακροπρόθεσμα.

    Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τη μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασε η γραμμή από Bolivar για το Rotterdam (166,500t coal) όπου η τιμή αυξήθηκε κατά 79% στα $ 7.45 ανά τόνο από τα $ 6.00 που είχε διαμορφωθεί στις 16 Δεκεμβρίου.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στη spot αγορά κινήθηκε ανοδικά κατά 38% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11,273 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Αντίθετη εικόνα παρουσίασε η αγορά για πλοία τύπου panamax με μείωση της δραστηριότητας στις γραμμές από την Ινδονησία και την Αυστραλία ασκώντας έτσι έντονη πίεση στις τιμές στην περιοχή του Ειρηνικού.

    Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά στην περιοχή του Ατλαντικού όπου η έλλειψη νέων φορτίων υπονόμευσε τις τιμές.

    Ενδεικτικά να αναφέρουμε τη συμφωνία πλοίου χωρητικότητας 82,100 dwt του 2012 με παράδοση στην Haldia 23/26 Δεκεμβρίου για ταξίδι μέσω της Δυτικής Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $ 6,500 ημερησίως, ενώ άλλο 81,797 dwt του 2014 συμφωνήθηκε για παράδοση στο Mississippi river αρχές Ιανουαρίου για ταξίδι μέσω του Cape of Good Hope και επαναπαράδοση στη περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $ 12,500 ημερησίως + $ 250,000 ΒΒ.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερήσιων εσόδων στη spot αγορά παρουσίασε πτώση κατά 25% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 7,665 ημερησίως.

    Supramax/Handysize

    Η επιβράδυνση της εισροής φορτίων στην αγορά από την περιοχή της Βόρειας Ασίας συνεχίστηκε κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε ενώ στη περιοχή του Ατλαντικού ο αυξημένος αριθμός διαθέσιμου τονάζ στον κόλπο Μεξικού(Αμερικής) άσκησε σημαντική πίεση στις τιμές για ταξίδια από την περιοχή αυτή.

    Ενδεικτικά, να αναφέρουμε την συμφωνία πλοίου χωρητικότητας 53393 dwt 2007 με παράδοση στον κόλπο Μεξικού(Αμερικής) και επαναπαράδοση στην Ισπανία με πρόθεση να φορτώσει petcoke στα $ 15,000 ημερησίως ενώ άλλο 58,700 dwt 2014 συμφωνήθηκε για παράδοση στο Gresik στις 27 Δεκεμβρίου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα σε τιμή περίπου στα $ 8,100 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων για πλοία τύπου Supramax διαμορφώθηκε στα $ 8,500 ημερησίως με πτώση 7% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ στα Handysize κυμάνθηκε στα $ 9,517 με καμία μεταβολή.

    Οι δείκτες την Παρασκευή 23/12/16 διαμορφώθηκαν ως εξής:

    BDI 961(+33), BCI 1385(+166), BPI 852(-14), BSI 903(-11), BSHI 597(-4)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τσάκος και Hyundai ενώνουν τις δυνάμεις τους: Ανοίγουν εταιρεία διαχείρισης πλοίων στην Ελλάδα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: “Ξύπνησαν” μνήμες από τα Ίμια από την προσάραξη του “Alcatras”

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυτές οι επιχειρήσεις που τώρα είναι zombies μπορούν να επιβιώσουν



    ΣΧΟΛΙΑ