6. Παθητική ασφάλεια ηλεκτρικού αυτοκινήτου

mononews

Έχοντας σημαντικά μικρότερο όγκο εξαρτημάτων εμπρός τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλεονεκτούν εξ ορισμού. Έτσι φυσιολογικά παρακολουθούμε το ένα μετά το άλλο τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα να αριστεύουν στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Όπως παράδειγμα το αμιγώς ηλεκτρικό Cupra Born που απέσπασε 5 αστέρια. Η αξιολόγηση της προστασίας των επιβατών βασίζεται σε μετωπικές ή πλευρικές συγκρούσεις καθώς και δοκιμές καταπόνησης της σπονδυλικής στήλης, από οπίσθιες συγκρούσεις. Το Cupra Born πέτυχε επίδοση 96% στην προστασία ενηλίκων επιβατών και 90% στην προστασία παιδιών.

Βλέποντας τα βίντεο πρόσκρουσης στη σελίδα του Euro NCAP διαπιστώνεις ότι η βιαιότητα της σύγκρουσης δεν παραμορφώνει την καμπίνα των επιβατών γιατί δεν υπάρχει ο κρίσιμος όγκος του θερμικού κινητήρα εμπρός από οδηγό και συνοδηγό. Η ενέργεια μεταφέρεται ελεγχόμενα χάρη στις ειδικές ζώνες παραμόρφωσης περιμετρικά της καμπίνας επιβατών έτσι απομένει ζωτικός χώρος επιβίωσης. Σημαντικό ρόλο παίζει και η ακαμψία του πατώματος χάρη στην μπαταρία που βρίσκεται εκεί. Εφόσον ο επιβάτης φορά ζώνη και ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι, η πιθανότητα θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού είναι πολύ μικρή.