5. Σχεδίαση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

mononews

Η σχεδίαση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι τελείως διαφορετική υπόθεση από τη σχεδίαση ενός συμβατικού. Είναι σημαντικό να διαχωρίσουμε μοντέλα που έχουν τόσο συμβατικές όσο και ηλεκτρικές εκδόσεις, από αυτά που σχεδιάστηκαν εξαρχής για ηλεκτρικά όπως π.χ. η Mercedes EQA. Απαλλαγμένοι από την υποχρέωση να ενσωματώσουν έναν ογκώδη θερμικό κινητήρα που μαζί με τα περιφερειακά του συστήματα καταλαμβάνει πολύ χώρο, οι σχεδιαστές έχουν περισσότερες επιλογές. Επιπλέον δεν υπάρχει τεπόζιτο καυσίμου, αλλά ούτε και μπαταρία, μίζα. Ο ηλεκτροκινητήρας ή ηλεκτροκινητήρες γιατί μπορεί να είναι έως τέσσερις, είναι μικροί και συνήθως εδράζονται πάνω στον κινητήριο άξονα. Έτσι μηδενίζονται οι απώλειες. Στα αυτοκίνητα που σχεδιάζονται εξαρχής για ηλεκτρικά το πάτωμά τους, είναι η βάση της μπαταρίας. Εκεί τοποθετούνται οι συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου καθ’ όλο το μήκος του πατώματος. Αυτό αυξάνει σημαντικά την ακαμψία του αμαξώματος και χαμηλώνει αισθητά το κέντρο βάρους. Ως αποτέλεσμα τα οχήματα που σχεδιάστηκαν εξ αρχής πάνω σε ηλεκτρική πλατφόρμα, έχουν ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και σημαντικά καλύτερους χώρους για δεδομένο μήκος αμαξώματος. Έτσι εξοικονομείται πολύτιμος χώρος στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης.