• Ναυτιλία

    Ποιοι είναι οι 73 πανίσχυροι εκατομμυριούχοι Έλληνες εφοπλιστές!

    Ποιοι είναι οι 73 πανίσχυροι εκατομμυριούχοι... Έλληνες εφοπλιστές!

    Βαγγέλης Μαρινάκης, Αγγελική Φράγκου, Γιώργος Προκοπίου, Πέτρος Παππάς, Νίκος Τσάκος


    Πρώτη σε πλοία η Αγγελική Φράγκου, πρώτη σε χωρητικότητα η Μαρία Αγγελικούση.

    Οι Έλληνες εφοπλιστές που διαθέτουν πλοία που η χωρητικότητα τους είναι πάνω από ένα εκατομμύριο DWT, ανέρχονται σε εβδομήντα τρείς. Από την επεξεργασία των στοιχείων του πίνακα που καταρτίζει η Naftiliaki σε ετήσια βάση προκύπτουν τα εξής:

    Πρώτη σε αριθμό πλοίων είναι η Αγγελική Φράγκου, κόρη του καπετάν Νικόλα Φράγκου, με 181 πλοία, που η συνολική τους χωρητικότητα φθάνει τα 18.518.199 dwt.

    Πρώτη σε χωρητικότητα των πλοίων, έρχεται η Μαρία Αγγελικούση, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση. Η χωρητικότητα του στόλου τους είναι 24.822.873 dwt.

    Τα τρία αδέλφια Κωνσταντίνος, Ανδρέας και Αθανάσιος Μαρτίνος με τις εταιρείες τους διαθέτουν συνολικά 247 πλοία που η χωρητικότητα τους φθάνει τα 25 εκατ. dwt.

    Οι μεγαλύτεροι δέκα Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν συνολικά 1.085 πλοία, ενώ ο υπό ελληνική σημαία στόλος, άνω των 1.000 τόνων έχει μόνο 685 πλοία!

    Η συνολική χωρητικότητά του υπό ελληνική σημαία στόλου ανέρχεται σε 37,98 εκατ. dwt, ενώ αθροιστικά η χωρητικότητα των στόλων της Μαρίας Αγγελικούση και της Αγγελικής Φράγκου φθάνει τα 43, 3 εκατ. dwt.

    Συνολικά 38 Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν στόλους άνω των 3 εκατομμυρίων dwt.

    Δώδεκα Έλληνες εφοπλιστές διαχειρίζονται πλοία με χωρητικότητα άνω των 2 εκατ. dwt.

    Είκοσι τρεις Έλληνες εφοπλιστές έχουν πλοία με χωρητικότητα άνω του 1 εκατ. dwt.

    Επτά εφοπλιστές διαθέτουν πάνω από 90 πλοία και αυτοί είναι οι: Αγγελική Φράγκου με 185 πλοία, Πέτρος Παππάς με 153 πλοία, Μαρία Αγγελικούση με 140 πλοία, Γιώργος Προκοπίου με 119 πλοία, Γιώργος Οικονόμου με 118 πλοία, Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος με 98 πλοία και Γιώργος Γιουρούκος με 92 πλοία.

    Είναι εντυπωσιακοί οι αριθμοί, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών που κυριαρχούν στην παγκόσμια ναυτιλία και να σκεφθεί κανείς ότι η χώρα μας δεν διαθέτει δικά της φορτία που να δικαιολογεί αυτή την ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου.

    Είναι ένα μοναδικό φαινόμενο.

    Ένα ελληνόκτητο πλοίο, κατασκευάζεται σε ναυπηγείο του εξωτερικού, χρηματοδοτείται από ξένες τράπεζες, μεταφέρει φορτία σε λιμάνια όλου του κόσμου και τέλος διαλύεται σε διαλυτήρια της Ασίας.

    Ανάμεσα στους υπόλοιπους 23 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, με πάνω από 1 εκατ. τόνους πλοία, είναι οι Καρασταμάτης, Κέρτσικωφ, Χατζηελευθεριάδης με 31 πλοία και 1,5 εκατ. τόνους, Γιάννης Καρράς, με 12 πλοία και 1,1 εκατ. τόνους, Θ. Κυριακού με 6 πλοία και 1,9 εκατ. τόνους, Μ. Λεμός με 12 πλοία και 1,6 εκατ. τόνους.

    Υπενθυμίζεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, διαθέτουν:

    Στόλο 4.901 πλοίων και ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt).

    Ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε περισσότερο από 4% φτάνοντας περίπου τα 364 εκατομμύρια τόνους dwt.

    Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 58% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Οι ελληνικών συμφερόντων παραγγελίες ναυπήγησης ανήλθαν σε 104 πλοία (άνω των 1.000 gt) ή 14,36 εκατομμύρια τόνους dwt, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 10,99% της παγκόσμιας χωρητικότητας υπό παραγγελία.

    Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,54 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,87 έτη).

    Η Ελλάδα παραμένει ένα από τα κορυφαία νηολόγια πλοίων παγκοσμίως: Tο ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατομμύρια gt. Ο στόλος υπό ελληνική σημαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς και στη 2η θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Αναλυτικά οι μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές είναι οι εξής:

    ONOMA ΠΛΟΙΑ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ DWT
    Αγγελικούση Μαρία 140 24.822.873
    Φράγκου Αγγελική 185 18.518.199
    Παππάς Πέτρος 153 16.543.083
    Προκοπίου Γιώργος 119 15.695.179
    Οικονόμου Γιώργος 118 15.695.179
    Euronav Hellas 54 13.082.774
    Μαρτίνος Κωνσταντίνος 95 10.465.694
    Αγγελικούση Άννα 66 9.972.800
    Τσάκος Παναγιώτης και Νίκος 98 9.856.639
    Διαμαντίδης Διαμαντής 61 9.489.582
    Μαρτίνος Ανδρέας 73 8.857.486
    Μαρινάκης Ευάγγελος 79 8.071.421
    Μαρτίνος Αθανάσιος 79 7.011.879
    Βενιάμης Θόδωρος και Τζώρτζης Γκάμπριελ 47 6.886.735
    Πολέμης Α. 39 6.778.192
    Κωνσταντακόπουλος Κων. 76 6.434.500
    Γιουρούκος Γιώργος 92 5.886.697
    Ωνάση Όμιλος 28 5.720.697
    Λασκαρίδης Πάνος 88 5.557.697
    Κολλάκης Παντελής 74 5.498.159
    Παληός Συμεών 41 5. 247.000
    Αλαφούζος Θ. και Γ. 25 4.937.450
    Κούστας Γιάννης 65 4.817.805
    Χατζηιωάννου Β. Πόλυς 49 4.400.000
    Cyprus Maritime 38 4.264.357
    Ν. Σ. Λεμός 24 4.204.432
    Ν. Γ. Μουνδρέας 34 4.058.022
    Ν. Λυκιαρδόπουλος 9 3.989.680
    Centrofin 34 3.950.680
    Επ. Εμπειρίκος 7 3.649.920
    Μ. Χανδρής 30 3.589.368
    Σπ. Πολέμης 25 3.458.069
    Prime 40 3.359.563
    Enterprises Shipping 33 3.178.693
    Transmed 23 3.127.328
    Δ. Μ. Νομικός 58 3.082.221
    Χάρης Βαφειάς 82 3.000.000
    Πήτερ Γ. Λιβανός 34 3.000.000
    Almi Tankers 15 2.901.388
    Τσαντάνης Σταμάτης 15 2.901.388
    Κασιδόκωστας-Λάτσης Πάρης 39 2.640.718
    Λιβανός Σταύρος 27 2.542.516
    Evaled 36 2.518.361
    Βαρδινογιάννης Όμιλος 35 2.365.053
    Παναγιωτίδης Πέτρος 27 2.338.295
    Ιγγλέσης/Samos 21 2.273.683
    Π. Γ. Αγγελόπουλος 21 2.238.789
    Adriatiki 20 2.169.070
    Goldenport 40 2.073.326
    Unisea Shipping 21 2.046.777

    Διαβάστε επίσης:

    Μαρία Αγγελικούση: Πώς η κορυφαία γυναίκα του ελληνικού εφοπλισμού, με 140 πλοία, τα αλλάζει όλα

    Πάνω από 510 πλοία διαχειρίζονται οι γυναίκες της ελληνικής ναυτιλίας

    Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις σε νεότευκτα τάνκερ ύψους 2,01 δισ. δολ. από τις αρχές του έτους



    ΣΧΟΛΙΑ