Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Μ. Σταφυλοπάτης: Νέα παραγγελία της Byzantine για νεότευκτα πλοία LPG

σταφυλοπατης μαριος

Ο εφοπλιστής Μάριος Σταφυλοπάτης (αριστερά) με τη σύζυγό του, Μαριάννα (δεξιά) και τον Γιώργο Ραφαήλ (μέση)

Μία νέα παραγγελία για νεότευκτα πλοία μεταφοράς LPG φέρεται να έκανε η ναυτιλιακή Byzantine Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Μάριου Σταφυλοπάτη, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo της Νότιας Κορέας.

Η παραγγελία αφορά σε δύο πλοία χωρητικότητας 38.000 cbm, που προγραμματίζονται προς παράδοση εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2021.

Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς των ναυπηγείων που επικαλείται το TradeWinds, η Byzantine είναι η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από την πρόσφατη ανακοίνωση των ναυπηγείων Hyundai Mipo ότι εξασφάλισαν μία παραγγελία για δύο πλοία μεταφοράς LPG. Αν και στην ανακοίνωση δεν διευκρινιζόταν η εταιρεία που έκανε την παραγγελία, αναφερόταν ότι πρόκειται για εταιρεία με έδρα την Ασία. Όπως εξηγούν οι πηγές από ναυπηγεία, η Byzantine έχει θυγατρικές εταιρείας σε ΗΠΑ και Σιγκαπούρη, και εκτιμάται ότι η συγκεκριμένη παραγγελία έγινε από τη θυγατρική της Σιγκαπούρης.

Ως προς το αντίτιμο για την κατασκευή των πλοίων, αυτό ανέρχεται στα 93,8 εκατ. δολάρια, ή 46,9 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, ενώ δεν είναι σαφές αν η παραγγελία συνοδεύεται από οψιόν για περισσότερα πλοία.

Η Byzantine έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά των πλοίων LPG το 2013, όταν παρήγγειλε τέσσερα πλοία χωρητικότητας 38,000 cbm από τα ναυπηγεία Hyundai Mipo, έναντι περίπου 48 με 49 εκατ. δολαρίων. Το Bakken Lady παραδόθηκε το 2015, ενώ το 2016 παραδόθηκαν τα Eagle Ford Lady, Marcellus Lady και Permian Lady. Και τα τέσσερα πλοία έχουν σημαία Σιγκαπούρης και τα διαχειρίζεται η Western Shipping.

Σύμφωνα με το VesselsValue, η εταιρεία αποχώρησε τον Μάιο από την αγορά των panamaxes ξηρού φορτίου, καθώς πούλησε το πλοίο Marina S (χωρητικότητας 82.700 dwt, κατασκευής 2012, μετονομάστηκε σε Magica G) στην Hydroussa Navigation έναντι 19 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με την Clarksons, η Byzantine διαθέτει 17 πλοία στον στόλο της, μεταξύ των οποίων πλοία ξηρού φορτίου και τάνκερ παραγώγων, ενώ στις αρχές του 2020 αναμένεται να παραλάβει ένα νεότευκτο τάνκερ παραγώγων χωρητικότητας 112.000 dwt από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Sumitomo Heavy Industries, που θα ονομαστεί Spetses Lady.