• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Πρωταγωνιστές στις αγορές μεταχειρισμένων τάνκερ – Επενδύσεις 800 εκατ. δολαρίων

    Δ. Διαμαντίδης, Χ. Βαφειάς, Θ. Αγγελόπουλος, Α. Χατζηγιάννης

    Δ. Διαμαντίδης, Χ. Βαφειάς, Θ. Αγγελόπουλος, Α. Χατζηγιάννης


    Μπορεί οι νέες παραγγελίες στον κλάδο των τάνκερ να είναι εξαιρετικά περιορισμένες παγκοσμίως φέτος, ωστόσο, στη second hand αγορά υπάρχει κινητικότητα, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, από τα 207 μεταχειρισμένα τάνκερ που άλλαξαν χέρια τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2022, τα 46 (συνολικής αξίας 800 εκατ. δολαρίων) κατέληξαν σε ελληνικών συμφερόντων στόλους.

    Κατά τη VesselsValue, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των εγχώριων ναυτιλιακών βρίσκονται τα δεξαμενόπλοια τύπου handy, καθώς για την εξαγορά 17 πλοίων αυτής της κατηγορίας επένδυσαν 206 εκατ. δολάρια. Ακολουθούν τα suezmax (επενδύσεις 183,4 εκατ. δολαρίων) και τα aframax (επενδύσεις 118,5 εκατ. δολαρίων).

    Στην εξαγορά δύο τάνκερ suezmax έχει προχωρήσει, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η ναυτιλιακή Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, πραγματοποιώντας τις πρώτες κινήσεις στη second hand αγορά εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο.

    Σύμφωνα με τις Seasure Shipbroking και Banchero Costa το χωρητικότητας 160,000 dwt δεξαμενόπλοιο Stena Supreme, κατασκευής 2012 εξαγοράστηκε από την εταιρεία του κ. Διαμαντίδη.

    Κατά την Seasure το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 37,25 εκατ. δολάρια ενώ κατά την άλλη ναυλομεσιτική στα 37,5 εκατ. δολάρια. Η VesselsValue αποτιμά την αξία του πλοίου στα 37,2 εκατ. δολάρια.

    Το τάνκερ, το οποίο ανήκει στην Doun Kisen βρίσκεται σε bareboat ναύλωση μέχρι το 2028. Σύμφωνα με την Clarksons, πρόκειται να περάσει ειδική επιθεώρηση και να εξοπλιστεί με scrubber εντός του έτους.

    Ωστόσο, άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι η συμφωνία βρίσκεται ακόμη υπό διαπραγμάτευση και δεν έχει ολοκληρωθεί.

    Τον Μάρτιο, η Delta Tankers, εξαγόρασε το suezmax Densa Orca (χωρητικότητας 158,300 dwt, κατασκευής 2012), στην τιμή των 33,5 εκατ. δολαρίων.

    Στην αγορά ενός τάνκερ προχώρησε, σύμφωνα με την VesselsValue, η ναυτιλιακή Eurotankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Ηλία ΓκότσηΤο τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 36,4 εκατ. δολάρια.

    Η ναυτιλιακή Hellenic Tankers του εφοπλιστή Ανδρέα Χατζηγιάννη πρόσθεσε στο στόλο της ένα τάνκερ αξίας 38,5 εκατ. δολαρίων, με βάση τα στοιχεία της VV.

    Η Westport Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Τσάγκαρη, έχει εξαγοράσει κατά την VV, δύο τάνκερ συνολικής αξίας 33,7 εκατ. δολαρίων. Μεταξύ άλλων, ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι απέκτησε το Aframax Taurus Sun (χωρητικότητας 115,600 dwt, κατασκευής 2007) στην τιμή των 17,2 εκατ. δολαρίων.

    Η Imperial Petroleum, η εισηγμένη στην αγορά του Nasdaq ναυτιλιακή, spin-off δεξαμενόπλοιων της StealthGas του Χάρη Βαφειά απέκτησε δύο δεξαμενόπλοια της  Brave Maritime συμφερόντων του Νικόλα Βαφειά, έναντι 31 εκατ. δολαρίων.

    Πρόκειται για δύο τάνκερ MR, κατασκευής 2008 και 2011.

    Παράλληλα, η Brave Maritime, συνδέθηκε από ναυλομεσιτικές πηγές, με την εξαγορά τάνκερ SKS Skeena (χωρητικότητας 158,900 dwt, κατασκευής 2006), που άλλαξε χέρια στην τιμή των 23,5 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, η ναυτιλιακή Metrostar Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόδωρου Αγγελόπουλου, εξαγόρασε ένα τάνκερ suezmax έναντι 21,5 εκατ. δολαρίων.

    Ναυλομεσιτικές πηγές συνδέουν την ελληνική εταιρεία με την απόκτηση του χωρητικότητας 159,000 dwt, Cap Pierre (κατασκευής 2004), που ανήκε στην Euronav. Το πλοίο έχει μετονομαστεί σε Huelva Star.

    Η Intermodal Shipping, συνδέει την ελληνική ναυτιλιακή Coral Shipping, με την εξαγορά του χωρητικότητας 73,919 dwt δεξαμενόπλοιου κατηγορίας LR1, Polar, κατασκευής 2007, έναντι 11,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του κατά την VesselsValue αποτιμάται στα 15,1 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1998 και δραστηριοποιείται στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

    H Seasure Shipbroking αναφέρει ότι η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Spring Marine Management εξαγόρασε το χωρητικότητας 46,000 dwt τάνκερ MR2, Prime Express, κατασκευής 2010, έναντι 16,2 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η ναυτιλιακή Sea Hawk Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Κουρτέση, απέκτησε το τάνκερ MR Hafnia Karava, χωρητικότητας 40,020 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2007, έναντι 9,2 εκατ. δολαρίων. Εάν επιβεβαιωθεί η συναλλαγή, θα σηματοδοτήσει την επέκταση της Sea Hawk, η οποία μέχρι τώρα δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου, και στον κλάδο των τάνκερ.

     Διαβάστε ακόμη:

    Αγγελική Φράγκου: Επένδυση 250 εκατ. δολαρίων σε νεότευκτα τάνκερ από την Navios Partners



    ΣΧΟΛΙΑ