• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Ποιοι αγοράζουν και ποιοι πουλούν bulkers

    (επάνω) Π. Παππάς, Α. Μαρτίνος, Α. Φράγκου (μέση) Ν. Μαρτίνος, Μ. Αγγελικούση, Στ. Τσαντάνης (κάτω) Ν. Βαφειάς, Αθ. Φειδάκης


    Στην second hand αγορά ξηρού φορτίου έχουν εστιάσει από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς ο κλάδος βρίσκεται στο επίκεντρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, με τις τιμές των ναύλων στα bulkers να διαμορφώνονται σε επίπεδα ρεκόρ.

    Στα μέσα της εβδομάδας ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index, βρέθηκε στο υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να αναζητούν αγοραστικές ευκαιρίες που θα τους αποφέρουν άμεσα κέρδη.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το Mononews.gr η VesselsValue, από τις αρχές του έτους οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές έχουν προχωρήσει συνολικά σε αγορές 95 bulkers, δαπανώντας 1,39 δισ. δολάρια. Αντίστοιχα, εκμεταλλευόμενοι την αύξηση των τιμών έχουν προχωρήσει σε πωλήσεις 53 φορτηγών πλοίων, εισπράττοντας συνολικά 580 εκατ. δολάρια.

    Κεφάλαια 186,2 εκατ. δολαρίων έχει διαθέσει η Star Bulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, ενισχύοντας τον στόλο της με εννέα φορτηγά πλοία. Τον Φεβρουάριο απέκτησε επτά σύγχρονα πλοία από την Scorpio Bulkers, με την μέθοδο του leasing, με τις υποχρεώσεις των πλοίων να ανέρχονται στα 102,3 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για τρία bulker τύπου ultramaxes τα SBI Pegasus, SBI Ursa και SBI Subaru και τέσσερα τύπου κamsarmaxes, τα SBI Capoeira, SBI Carioca, SBI Lambada, και SBI Macarena.

    Στη συνέχεια ανακοίνωσε την εξαγορά δύο οικολογικού τύπου Kamsarmaxes χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο. Τα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2021 αντίστοιχα, από το ναυπηγείο Yamic (μία κοινοπραξία των Mitsui και New Yangzijiang).

    Η  Seanergy Maritime Holdings με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη έχει αγοράσει από τις αρχές του έτους τέσσερα φορτηγά πλοία, συνολικής αξίας 100,6 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VV.

    Μπαράζ εξαγορών φορτηγών πλοίων έχει πραγματοποιήσει από τις αρχές του 2021 η ναυτιλιακή  Castor Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη. Η εταιρεία έχει ενισχύσει τον στόλο της με εννέα μεταχειρισμένα bulkers, διαφόρων κατηγοριών.

    H Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη ανακοίνωσε πρόσφατα την εξαγορά ενός οικολογικού τύπου Kamsarmax κατασκευής 2018, το οποίο κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangzi, έναντι 27 εκατ. δολαρίων.  Τον Φεβρουάριο η εταιρεία απέκτησε ένα ακόμη kamsarmax κατασκευής 2011, στο ναυπηγείο Universal Shipbuilding Corporation της Ιαπωνίας. Η τιμή εξαγοράς καθορίστηκε στα 16,5 εκατ. δολάρια αν το πλοίο παραδοθεί μέχρι τις 31 Μαΐου και στα 16,2 εκατ. δολάρια αν παραδοθεί το διάστημα μεταξύ 1η Ιουνίου έως 15 Αυγούστου 2021.

    Maran Dry, του ομίλου που ηγείται η Μαρία Αγγελικούση. εξαγόρασε, σύμφωνα με την VV,  τo Capesize Atlantic Bear χωρητικότητας 210,000 dwt, που κατασκευάστηκε το 2021 στο ναυπηγείο  Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding, στην τιμή των 53 εκατ. δολαρίων.

    H Minerva Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου, έχει εξαγοράσει φέτος δύο πλοία ξηρού φορτίου, συνολικής αξίας 35,3 εκατ. δολαρίων. Τον περασμένο μήνα εξαγόρασε το capesize Cape Providence (169,200 dwt, κατασκευής 2010, Daehan)  στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 21,68 εκατ. δολάρια.

    Brave Maritime Corporation, του Νίκου Βαφειά, εξαγόρασε τρία φορτηγά πλοία τύπου handysize, σύμφωνα με τα στοιχεία της VV, συνολικής αξίας 33,5 εκατ. δολαρίων.

    Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, το Supramax Winning Bright χωρητικότητας 58,800 dwt, κατασκευής 2012, στο ναυπηγείο Nantong COSCO KHI, πουλήθηκε στην Nomikos AM έναντι 14,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 13,05 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με την VV, η Thenamaris επικεφαλής της οποίας είναι ο Νικόλας Μαρτίνος, απέκτησε το panamax Yangze 16 , χωρητικότητας 81,800 dwt που κατασκευάστηκε το 2019, στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangzijiang. Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 26,5 εκατ. δολάρια, με την αξία του πλοίου να αποτιμάται στα 26,87 εκατ. δολάρια.

    Οι πωλήσεις

    H εταιρεία Samos Steamship, συμφερόντων της οικογένειας Ιγγλέση, έχει πουλήσει, σύμφωνα με την VesselsValue, τρία πλοία, συνολικής αξίας 69,7 εκατ. δολαρίων.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για το ιαπωνικής κατασκευής kamsarmax Karlovasi, χωρητικότητας 82,400 dwt και κατασκευής 2016 που πουλήθηκε στην τιμή των 26,9 εκατ. δολαρίων, καθώς και το χωρητικότητας 84,700-dwt Limnionas (κατασκευής 2017) έναντι 29 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα, η ναυτιλιακή πούλησε, σύμφωνα με τις ίδιες πληγές, το χωρητικότητας 56,100 dwt Mykali, κατασκευής 2011, στην τιμή πέριξ των 13,5 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, η Navios Maritime Holdings  συμφερόντων της πλοιοκτήτριας Αγγελικής Φράγκουπούλησε το Supramax Navios Astra (53,500 DWT, κατασκευής 2006, Imabari) σε Τούρκους αγοραστές έναντι 6,8 εκατ. δολαρίων.  Παράλληλα, πούλησε τα Panamaxes Navios Centaurus (81,500 DWT, κατασκευής 2012, Sungdong) και Navios Avior (81,400 DWT, κατασκευής 2012, Sungdong) τα οποία παρέμειναν στον όμιλο αφού εξαγοράστηκαν από την Navios Maritime Partners LP στη συνολική τιμή των 39,30 εκατ. δολαρίων.

    Επίσης, ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η Navios Maritime Holdings πούλησε το χωρητικότητας 34,700-dwt Navios Serenity κατασκευής 2011, στην τιμή των 10,5 εκατ. δολαρίων.

    H ναυτιλιακή Sea World Management & Trading, συμφερόντων του εφοπλιστή Βασίλη Λαλιώτηπούλησε σύμφωνα με την VV, δύο kamsarmax στην τιμή των 31,5 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας κέρδη, αφού είχε αγοράσει τα συγκεκριμένα πλοία στις αρχές του 2016, όταν η αγορά ξηρού φορτίου βρίσκονταν χαμηλά.

    Η ναυτιλιακή Nereus Shipping, θυγατρικής της CM Lemos, πούλησε δύο φορτηγά πλοία τύπου supramax, τα οποία είχε παραγγείλει το 2008, κατά την περίοδο άνθησης της αγοράς ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, πρόκειται για τα χωρητικότητας 58,500 dwt, Laconic και Asiatic, κατασκευής 2012, που πουλήθηκαν έναντι 11,5 εκατ. δολαρίων έκαστο, το πρώτο σε Κινέζους αγοραστές και το δεύτερο σε ελληνική ναυτιλιακή. Ωστόσο, σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία τους αποτιμάται σε 12,6 εκατ. δολάρια και 12,5 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.

    H Chronos Shipping του Πρόδρομου Τσαντάογλου και η Empire Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη, έχουν προχωρήσει σύμφωνα με την VesselsValue, στην πώληση δύο  φορτηγών πλοίων η κάθε μία.

    Thenamaris  του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, με βάση τα στοιχεία της VesselsValue πούλησε δύο supramax bulkers, τα χωρητικότητας 56,895 dwt αδελφά πλοία Seahope II και Seapace, κατασκευής 2010, έναντι 8,25 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ κατά πληροφορίες οι αγοραστές ήταν Κινέζοι.

    Διαβάστε ακόμα:

    Π. Παναγιωτίδης: Συνεχίζει τις εξαγορές η Castor Maritime – Δημιούργησε στόλο με 18 πλοία

    Costamare: Απέκτησε τον πλήρη έλεγχο πέντε πλοίων που είχε με την York Capital

    Β. Βαλέντης: Η νέα κίνηση της Pyxis Tanker στην αγορά των δεξαμενόπλοιων

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ