• Ναυτιλία

    7 Έλληνες εφοπλιστές με πάνω από 100 πλοία στόλο – Στην κορυφή Φράγκου και Αγγελικούση

    Μαρία Αγγελικούση και Αγγελική Φραγκού

    Μαρία Αγγελικούση και Αγγελική Φραγκού


    Οι μεγαλύτεροι επτά Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν στόλο που αποτελείται από πάνω από 100 πλοία.

    Αυτοί είναι: Αγγελική Φράγκου, Μαρία Αγγελικούση, Πέτρος Παππάς, Γιώργος Οικονόμου, Γιώργος Προκοπίου, Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Κωνσταντίνος Μαρτίνος.

    Τα συνολικά πλοία που διαχειρίζονται οι επτά Έλληνες εφοπλιστές ανέρχονται σε 942 πλοία.

    Επισημαίνεται επίσης ότι στην εικοσάδα των μεγαλύτερων Ελλήνων εφοπλιστών συμπεριλαμβάνονται οι Παναγιώτης Τσάκος, Πάνος Λασκαρίδης, Χάρης και Νίκος Βαφειάς, Θανάσης Μαρτίνος, Άννα Αγγελικούση, Ανδρέας Μαρτίνος, Λου Κολλάκης, Διαμαντής Διαμαντίδης, Ιωάννης Κούστας, Ευάγγελος Μαρινάκης, Γιώργος Γιουρούκος, Σεμίραμις Παληού.

    Οι δεκατρείς εφοπλιστές διαχειρίζονται 986 πλοία.

    Με άλλα λόγια, οι είκοσι μεγαλύτεροι εφοπλιστές κατέχουν συνολικά 1.928 πλοία, που σημαίνει ότι έχουν σχεδόν το μισό ελληνόκτητο στόλο!

    Αλλά ας δούμε τους επτά εφοπλιστές που έχουν πάνω από 100 ποντοπόρα πλοία:

    Η Αγγελική Ν. Φράγκου

    Η Αγγελική Ν. Φράγκου γιγάντωσε την Navios Maritime Partners, η οποία θα διαχειρίζεται πλέον ένα μεικτό στόλο από 188 πλοία: 90 πλοία ξηρού φορτίου, 49 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 49 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων 22 νεότευκτων πλοίων που θα παραδοθούν μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2025.

    Η τελευταία επιχειρηματική κίνηση της Αγγελικής Φράγκου ξάφνιασε για άλλη μία φορά. Αγόρασε από την μητρική εταιρεία Navios Maritime Holdings συνολικά 36 πλοία έναντι 835 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η νέα αρχιτεκτονική δομή διαχείρισης του στόλου της είναι σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2018. Τότε, σχεδίασε την εισαγωγή της πέμπτης ναυτιλιακής εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Αγγελική Φράγκου
    Αγγελική Φράγκου

    Η Αγγελική Φράγκου είναι κόρη του Καρδαμυλίτη καπετάν Νικόλα Φράγκου, ιδρυτή της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας. Ωστόσο, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 χάραξε την δική της ρότα στη ναυτιλία.

    Η Αγγελική Φράγκου σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Farleigh Dickinson στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ και ακολούθως πήρε master από το Columbia University. Στη συνέχεια, το 1987 εργάστηκε ως αναλύτρια στην Republic National Bank, όπου παρέμεινε ως το 1989.

    Σε ηλικία, μόλις 25 ετών αγοράζει το πρώτο της πλοίο, το Fulvia και ίδρυσε την εταιρία Franser και αργότερα την Maritime Enterprises Management. Εξαγόρασε στη συνέχεια την International Shipping Enterprises, την οποία το 2004 εισήγαγε στην δευτερογενή αγορά της Νέας Υόρκης, αντλώντας περί τα 200 εκατ. δολάρια.

    Η Μαρία Ι. Αγγελικούση

    Ο ναυτιλιακός όμιλος της Μαρίας Αγγελικούση που αποτελείται από 152 πλοία και από τις εταιρείες: Maran Gas με 56 πλοία, Maran Dry με 43 πλοία και Maran Tankers με 53 πλοία, διακρίνεται για τέσσερα ρεκόρ.

    Είναι ο όμιλος που διαθέτει τα περισσότερα ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία, ναυπηγεί δεκαπέντε πλοία, απασχολεί τους περισσότερους Έλληνες ναυτικούς, αλλά το σημαντικότερο, απασχολεί ετησίως στα πλοία συνολικά 1.200 δόκιμους πλοιάρχους και μηχανικούς.

    Η Μαρία Αγγελικούση είναι τρίτης γενιάς καραβοκύρισσα. Κόρη του Ιωάννη Α. Αγγελικούση, που για δύο δεκαετίες διατηρούσε τον τίτλο του μεγαλύτερου Έλληνα εφοπλιστή, μέχρι τον θάνατο του.

    Εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση, που στην Κατοχή συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Κράϊπε στην Κρήτη και θεωρείται ο ιδρυτής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης.

    Φέρει το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας Παπαλιού, της ιστορικής ναυτικής οικογένειας.

    Μαρία Αγγελικούση: Παρήγγειλε άλλα δύο πλοία LNG
    Μαρία Αγγελικούση

    Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στη Ζούγκλα της Αφρικής, αλλά τώρα διευθύνει την μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία, από το Μέγαρο της εταιρείας που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο τετράγωνο στην Καλλιθέα με πρόσοψη στη λεωφόρο Συγγρού.

    Μπορεί να μεταβαίνει τα καλοκαίρια και τα Σαββατοκύριακα στο πολυτελέστατο θέρετρο της στη Μύκονο, να απολαμβάνει, αλλά και να εμπνέεται από το γαλάζιο του Αιγαίου, να περνά αρκετό καιρό στο Λονδίνο, ωστόσο σχεδόν σε όλα τα πλοία της, που δεν είναι λίγα, ταξιδεύουν με ελληνική σημαία και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.

    Η Μαρία, αιτιολογώντας την απόφαση της να αναλάβει την διαχείριση της ναυτιλιακής επιχείρησης, είπε με νόημα ότι «η συναναστροφή μου ως γιατρού με πολύ κόσμο και η ικανότητα που αποκτάς να διαβάζεις τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία».

    Ο Πέτρος Α. Παππάς

    Ο εφοπλιστής Πέτρος Παππάς, με την εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk διαχειρίζεται 128 φορτηγά πλοία που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 14 εκατομμύρια dwt.

    Ο Πέτρος Παππάς, γεννήθηκε το 1953 στην Κωνσταντινούπολη, μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε στις ΗΠΑ. Από τα παιδικά του χρόνια ασχολήθηκε με την σκοποβολή. Η αγάπη του για την σκοποβολή δεν τον εμπόδισε να γίνει ένας επιτυχημένος εφοπλιστής.

    Μέσα από το αγαπημένο του άθλημα έμαθε να βάζει στόχους και να τους εκπληρώνει.

    Τέσσερα χρόνια μετά τη συμμετοχή του στους Ολυμπιακούς αγώνες της Μόσχας στο αγώνισμα του “σκητ” ξεκίνησε την αυτόνομη σταδιοδρομία του στη ναυτιλία.

    Φανατικός οπαδός της ΑΕΚ, συμμετείχε ενεργά για αρκετά χρόνια στο διοικητικό συμβούλιο της ΠΑΕ ΑΕΚ και είναι ιδρυτικό μέλος της ”Δικέφαλος 1924 Α.Ε.

    Τα πρώτα του βήματα στη ναυτιλία τα τόλμησε με τον φίλο του και “κολλητό του”, Γιώργο Οικονόμου, ο οποίος έχει και αυτός μια επιτυχημένη πορεία στο χώρο της ναυτιλίας. Η φιλία τους ξεκίνησε όταν ήταν και οι δυο 10 ετών. Αργότερα βρέθηκαν συμμαθητές στο Αμερικανικό Κολέγιο Αθηνών.

    Ο Πέτρος Παππάς, επικεφαλής της ναυτιλιακής εταιρείας, Star Bulk Carriers
    Πέτρος Παππάς, Επικεφαλής Star Bulk Carriers

    Στις αρχές του ΄80 οι δύο φίλοι, ο Πέτρος Παππάς και ο Γιώργος Οικονόμου αποφάσισαν να ασχοληθούν με τη ναυτιλία.

    Ο Πέτρος Παππάς, είχε τότε ένα κεφάλαιο 700.000 δολαρίων, πήρε και ένα δάνειο από τον πατέρα του, ο Γιώργος Οικονόμου πούλησε ένα σπίτι στη Νέα Υόρκη για 396.000 δολάρια, τους ενίσχυσαν οικονομικά και κάποιοι φίλοι και αγοράσαν το πρώτο τους πλοίο.

    Το 1984, σε ηλικία 31 ετών, ίδρυσε τη ναυτιλιακή εταιρεία OceanBulk μαζί με τον πατέρα του Αλέκο Παππά, την αδερφή του Σοφία Γεράρδη και τον θείο του Γιάννη Παππά που ήταν τραπεζίτης στην Ελβετία.

    Υπήρξε αθλητής και μέλος της εθνικής ομάδας σκοποβολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας το 1980, όπου κατατάχθηκε στην 37η θέση.

    Ο Πέτρος Παππάς σπούδασε στις ΗΠΑ από όπου πήρε πτυχίο στα οικονομικά, ενώ στη συνέχεια εξασφάλισε μεταπτυχιακό πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, B.A. στα Οικονομικά και το MBA του από το Πανεπιστήμιο του Michigan, Ann Arbor.

    Ο Πέτρος Παππάς έχει δύο παιδιά.

    Την Μιλένα, η οποία σπούδασε ναυτιλιακά στο City University του Λονδίνου και τον Αλέξανδρο, που συμμετέχει σε διεθνείς ιππικούς αγώνες. Τόσο, η Μιλένα, όσο και ο Αλέξανδρος, ασχολούνται με την ναυτιλιακή επιχείρηση.

    Ο Πέτρος Παππάς βρίσκεται σταθερά στις κορυφαίες θέσεις του πίνακα με τα 100 πιο ισχυρά ονόματα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας σύμφωνα με τη Lloyd’s List.

    Το 2006 ίδρυσε την Star Bulk, προχωρώντας με το δόγμα: «Δώσε μου ένα πλοίο και θα κινήσω τη γη» .

    Ο Γιώργος Οικονόμου

    Ο Γιώργος Οικονόμου, που διαθέτει στόλο με 129 πλοία, γεννήθηκε στην Αθήνα, τον Αύγουστο του 1953. Ο πατέρας του είχε μια μικρή επιχείρηση προϊόντων χαρτιού.

    Φοίτησε στο Κολλέγιο Αθηνών και στη συνέχεια σπούδασε ναυπήγηση και εφαρμοσμένη μηχανική στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, στο ΜΙΤ, από όπου και έλαβε Bachelor of Science και Master of Science ως Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός, αλλά και Master of Science στη Ναυτιλία και Διοίκηση Ναυπηγείων.

    Γιώργος Οικονόμου
    Γιώργος Οικονόμου

    Είναι ο ιδρυτής και διαχειριστής της ναυτιλιακής εταιρείας DryShips, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Ο Γιώργος Οικονόμου ξεκίνησε την καριέρα του το 1976, εργαζόμενος ως Έφορος Μηχανικός στη ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris.

    Από το 1981 μέχρι το 1986 κατείχε τη θέση του Γενικού Διευθυντή στην Oceania Maritime Agency με έδρα τη Νέα Υόρκη.

    Από το 1986 έως το 1991 επένδυσε και συμμετείχε στο σχηματισμό μεγάλου αριθμού ναυτιλιακών εταιρειών και το 1991 ίδρυσε την εταιρεία Cardiff Marine Inc. Group of Companies. Το 2015 περιλαμβανόταν στην λίστα του περιοδικού Forbes με τους πιο πλούσιους ανθρώπους στον πλανήτη, με περιουσία που υπολογιζόταν γύρω στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια!

    Ο Γιώργος Προκοπίου

    Το όνομά του «φιγουράρει» στους 100 σημαντικότερους ανθρώπους της ναυτιλίας σε ετήσια βάση, ενώ οι επενδύσεις του σε ακίνητα θεωρούνται αμύθητης αξίας. Ο Έλληνας εφοπλιστής είναι πλέον και με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

    Διαθέτει 133 πλοία και πάνω από μεγάλο αριθμό ακινήτων.

    Ένας άνθρωπος που ερωτεύτηκε τη θάλασσα από μικρή ηλικία, άριστος ιστιοπλόος ο ίδιος, μεγαλώνοντας ασχολήθηκε τόσο με την οικογενειακή επιχείρηση, το real estate, όσο και με τη ναυτιλία.

    Όσον αφορά τα ακίνητα η πιο διάσημη κατοικία που κατέχει είναι η Villa Christina, ένα κομψοτέχνημα αρχιτεκτονικής, με θέα, στο Πορτοφίνο, την οποία ο Έλληνας εφοπλιστής αγόρασε έναντι 25 εκατ. ευρώ.

    Στη ναυτιλία, που όπως δηλώνει ο ίδιος είναι το χόμπι του, ξεκίνησε πριν από 49 χρόνια αγοράζοντας το 33% ενός δεξαμενόπλοιου αξίας 10 εκατ. δολαρίων με φίλους, και σήμερα ελέγχει ένα στόλο 133 πλοίων.

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Πηγή: Money Marine
    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής

    Μάλιστα ο Γιώργος Προκοπίου είναι ένας από τους τρεις Έλληνες εφοπλιστές με τους μεγαλύτερους στόλους LNG carriers, μαζί με τον όμιλο Αγγελικούση, και τον όμιλο Λιβανού.

    Όσον αφορά την επόμενη ημέρα του ομίλου, έχει χρήσει διαδόχους του, τις τέσσερις κόρες του. Την Eλίζα, την Ιωάννα η οποία έχει δημιουργήσει και τη δική της ναυτιλιακή εταιρεία Prominence Maritime, την Μαρίνα και η μικρότερη κόρη του, την Μαρία – Ελένη.

    Σπούδασε πολιτικός μηχανικός, και μετά τα πρώτα του βήματα στη ναυτιλία, αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία τη Dynacom, μαζί με τον αδελφό του Δημήτρη, με χρηματοδότηση από κεφάλαια που διέθεταν από το real estate.

    Η εταιρεία δυνάμωνε διαρκώς, και το 1996 τα δύο αδέλφια έλαβαν την απόφαση να μοιράσουν τα πλοία της εταιρείας, όπως συνήθως συμβαίνει στην ελληνική ναυτιλία.

    Ο Κωνσταντίνος Β. Κωνσταντακόπουλος

    Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος είναι δεύτερης γενιάς εφοπλιστής, αλλά με ισχυρό ναυτιλιακό DNA και δεν θα μπορούσε αλλιώς, αφού είναι γιος του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, δημιουργού της Costamare.

    Όμως, είναι από εκείνους τους «Γκρηκς» που εντυπωσιάζει με τις κινήσεις του, τις καινοτομίες του, αλλά κυρίως για την διορατικότητα του.

    Σήμερα διαχειρίζεται 118 πλοία, 73 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 45 φορτηγά πλοία.

    Με σπουδές στο εξωτερικό, ο Κωστής, το 1998 σε ηλικία 29 ετών ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και το 2006 ανέλαβε τη διαχείριση του ομίλου.

    Το 2010 σχεδίασε την εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Η Costamare Inc. του Κωστή Κωνσταντακόπουλου αποφάσισε να δημιουργήσει μια νέα πλατφόρμα διαχείρισης πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου με μια ομάδα έμπειρων επαγγελματιών.

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος: «Εφοπλιστής της χρονιάς», αγόρασε 44 Bulk Carriers μέσα σε λίγες ημέρες, 63ος κορυφαίος στον κόσμο!
    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, CEO Costamare Inc.

    Η νέα ναυτιλιακή εταιρεία θα ναυλώνει πλοία χύδην ξηρού φορτίου, θα εξασφαλίζει συμβάσεις ναύλωσης και θα αξιοποιηθούν λύσεις αντιστάθμισης κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων των προθεσμιακών συμφωνιών μεταφοράς εμπορευμάτων και της αντιστάθμισης καυσίμων.

    Το νέο εγχείρημα θα έχει παγκόσμιο αποτύπωμα μέσω των γραφείων της εταιρείας, στην Αθήνα και στο Μονακό, καθώς και των ναυτικών πρακτορείων στην Κοπεγχάγη, το Αμβούργο και τη Σιγκαπούρη.

    Το επιχειρηματικό εγχείρημα θα ξεκινήσει μέσα στον Δεκέμβριο και έχει δεσμευτεί ένα χρηματικό ποσό 200 εκατ. δολαρίων.

    Η αρχική δραστηριότητα της Costamare ήταν σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, αλλά εννέα χρόνια μετά την ίδρυσή της εισήλθε και στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης πριν από 12 χρόνια και εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους παρόχους εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

    Τον Ιούνιο του περασμένου έτους, η οικογενειακή ναυτιλιακή αυτοκρατορία, που ίδρυσε ο αείμνηστος Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ανακοίνωσε ότι επανέρχεται στην διαχείριση πλοίων ξηρού χύδην φορτίου και στους 17 μήνες που μεσολάβησαν δημιούργησε έναν στόλο 45 πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου.

    Ο Κωνσταντίνος Ι. Μαρτίνος

    Η ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris, ανήκει στον Κωνσταντίνο Μαρτίνο, ο οποίος ήταν ο συνεχιστής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης που ίδρυσε η μητέρα του Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου και σήμερα διαχειρίζεται 100 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 11,4 εκατ. dwt.

    Την εταιρεία διευθύνει ο γιος του, Νικόλας Κ. Μαρτίνος, που είναι νυμφευμένος με την Ελένη Προκοπίου, κόρη του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου της Centrofin.

    O Νικόλας, ο οποίος είναι γνωστός και από τον χώρο της μουσικής, δεδομένου ότι έχει παίξει ως DJ σε κοσμοπολίτικα club της Μυκόνου και του εξωτερικού και έχοντας υπογράψει τη μουσική και την παραγωγή στο single Looking for Love. Διευθύνει τη Thenamaris από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.

    Ο Κωνσταντίνος Μαρτίνος, νυμφεύθηκε την Λία Μαρτίνου και απέκτησαν τρία παιδιά: την Ιωάννα, τον Νικόλα και τον Ιωάννη, που ίδρυσε και διευθύνει την Signal Group.

    Διαβάστε επίσης:

    Lloyd’s List: 13 Έλληνες εφοπλιστές στους 100 ισχυρότερους του κόσμου – Ανάμεσά τους 7 γυναίκες



    ΣΧΟΛΙΑ