• Business

    Ποιος κορυφαίος δικηγόρος εφοπλιστών μετακινήθηκε στο Λονδίνο


    Στο Λονδίνο μετακομίζει ο γνωστός δικηγόρος της Ince & Co Nick Shepherd, και μαζί του «μετακομίζουν» και οι δικαστικές υποθέσεις πολλών Ελλήνων πλοιοκτητών. Μετά από 26 χρόνια στην Ince & Co, ο Αυστραλός δικηγόρος εφοπλιστών με έδρα τον Πειραιά προσελήφθη από τη νορβηγική Wikborg Rein, που έχει την έδρα της στο Λονδίνο. Ο Shepherd είναι σήμερα ο «αγαπημένος» δικηγόρος εφοπλιστών όπως ο Γιώργος Οικονόμου και η Αγγελική Φράγκου, ενώ έχει αναλάβει και υποθέσεις αρκετών άλλων, όπως οι Διαμαντής Διαμαντίδης και Άννα Αγγελικούση-Κανελλάκη.

    Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι πολλοί από τους πελάτες του Shepherd θα τον ακολουθήσουν στη Wikborg Rein, μία εταιρεία που είναι πολύ γνωστή στις σκανδιναβικές χώρες, αλλά δεν θα αποτελούσε μέχρι σήμερα μία προφανή επιλογή για τους Έλληνες εφοπλιστές.

    Ο Shepherd μεταξύ άλλων έχει εμπλακεί στην περίφημη υπόθεση του Res Cogitans, που αναμένεται να επηρεάσει τουλάχιστον ακόμα 80 υποθέσεις οι οποίες προέκυψαν μετά την κατάρρευση της OW.

    Διαβάστε εδώ το ιστορικό της υπόθεσης Res Cogitans

    Ο 55χρονος Shepherd εντάχθηκε στο δυναμικό της Ince το 1990 και υπήρξε συνέταιρος για 22 χρόνια στο Λονδίνο και τον Πειραιά. Πέρασε πέντε χρόνια τη δεκαετία του ’90 στην Ελλάδα για το «χτίσιμο» των δραστηριοτήτων της εταιρείας στη χώρα μας, και επέστρεψε το 2009 ως επικεφαλής του γραφείου της Ince στην Ελλάδα. Ο Shepherd τερμάτισε τη συνεργασία του με την Ince την περασμένη Τρίτη και ήδη από την Τετάρτη έχει ξεκινήσει η συνεργασία του με τη Wikborg Rein.

    «Σε έναν ιδανικό κόσμο θα προτιμούσα ένα μικρό διάλειμμα», δήλωσε ο Shepherd. «Αλλά έχω ένα αρκετά βαρύ εργασιακό πρόγραμμα, οπότε πραγματικά έπρεπε να συνεχίσω. Μόλις ένας πελάτης δώσει εντολή να μεταφερθεί μία υπόθεση, τότε τα ηλεκτρονικά και μη έγγραφα μετακινούνται. Είναι μία σχετικά συχνή πρακτική όταν κάποιος αλλάζει εταιρεία».

    Ο Shepherd αναφέρει πως συνήθως χειρίζεται πενήντα ή και παραπάνω υποθέσεις ταυτόχρονα, και τουλάχιστον με τα ηλεκτρονικά αρχεία η διαδικασία μεταφοράς είναι γρήγορη και ανώδυνη.

    Ο ίδιος περιγράφει τον εαυτό του ως «πρακτικό λύτη προβλημάτων για τους πελάτες».

    «Το κυριότερο που κάνω δεν είναι να διεκδικώ υποθέσεις», δηλώνει. «Είναι να βοηθώ πελάτες από τη στιγμή που θα εμφανιστεί ένα πρόβλημα και να σιγουρευτώ ότι δεν θα καταλήξει στα δικαστήρια ή σε διαιτησία».

    Ο Shepherd είχε εμπλακεί στις νομικές διαμάχες για τις προσπάθειες της Cosco να επαναδιαπραγματευθεί μακροπρόθεσμες συμφωνίες πριν από πέντε χρόνια με διάφορους εφοπλιστές, πολλούς εξ αυτών Έλληνες. Ήταν επίσης αυτός που ανέλαβε τη διεκδίκηση της ασφάλειας μετά την τραγική απώλεια του πλοίου Alexandros T (έτος κατασκευής 1989), που βυθίστηκε το 2006 με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 26 μέλη του πληρώματος.

    Τα τελευταία τρία χρόνια το σχέδιο της Navios να αναπτύξει ένα μεγάλο τερματικό μεταφόρτωσης μεταλλεύματος σιδήρου στη Nueva Palmira της Ουρουγουάης παρέχει σταθερή απασχόληση στον Shepherd.

    Ο Shepherd γιόρτασε τα πεντηκοστά του γενέθλια δουλεύοντας στην υπόθεση της απώλειας του πλοίου Oliva (έτος κατασκευής 2009), που προσάραξε στο νησί Nightingale, στο Tristan da Cunha.

    Ωστόσο, κάποιες από τις μεγαλύτερες μάχες του Shepherd αφορούσαν σε υποθέσεις διαφορών που ανακύπτουν από συμβόλαια ναύλωσης, οι οποίες δεν είδαν ποτέ το φως της μέρας, καθώς επιλύθηκαν μέσω συμβιβασμού.

    Ο Shepherd αποφάσισε πέρυσι ότι χρειαζόταν μία αλλαγή και αρχικά σκεφτόταν να απασχοληθεί σε κάποια ναυτιλιακή εταιρεία. Όμως όταν μαθεύτηκε πως αναζητούσε κάτι καινούργιο, πέντε δικηγορικές εταιρείες τον προσέγγισαν, με τη Wikborg Rein να τον «κερδίζει».

    «Μου αρέσει η ιδέα του να δουλέψω σε ένα μικρότερο, πιο συνεργατικό γραφείο, μία εταιρεία όπως στην αρχή που ήμουν στον Πειραιά», δήλωσε ο Shepherd.

    Γιατί λοιπόν ο Αυστραλός δικηγόρος αποφάσισε να κάνει αυτό το βήμα στην καριέρα του; «Ήμουν εκεί (σ.σ. στην Ince) για 26 χρόνια, οπότε απλά ένιωσα ότι χρειαζόμουν μία αλλαγή και μία νέα πρόκληση», εξηγεί.

    Όσο για το γεγονός ότι η Ince έχει χάσει και άλλους γνωστούς δικηγόρους πέρα από τον ίδιο, ο Shepherd σημειώνει ότι δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα στην εταιρεία. «Οι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις για τους δικούς τους προσωπικούς λόγους», υποστηρίζει. «Στην περίπτωσή μου, δεν ήθελα να κάνω το ίδιο πράγμα που έκανα τα τελευταία 20 χρόνια. Ήθελα ένα νέο ξεκίνημα».

    Πώς αισθάνεται που φεύγει από την Ελλάδα; «Φεύγω από την Ελλάδα με πολλή στεναχώρια. Είναι ζεστά, πάντα βλέπεις βάρκες και πλοία, και είναι μία αγορά που πραγματικά ζει και αναπνέει για τη ναυτιλία. Δε δουλεύεις με απρόσωπες εταιρείες, αλλά με διευθυντές ή με τους σημαντικούς ανθρώπους που λειτουργούν την εταιρεία. Αλλά κρατάω ένα διαμέρισμα στην Ελλάδα και θα επιστρέφω πολύ τακτικά. Τουλάχιστον κάθε τέσσερις-πέντε εβδομάδες. Οπότε, κατά κάποιον τρόπο, δε φεύγω».

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/vesselsvalue-pente-chroniakathorizi-tis-times-ton-plion/47070



    ΣΧΟΛΙΑ