ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μπορεί ένα μικρό, με κοφτερά δόντια, αστείο πλάσμα με ξέφρενη γούνα και μόνιμο μειδίαμα να μετατραπεί σε φαινόμενο παγκόσμιας συλλεκτικής υστερίας; Η απάντηση ακούει στο όνομα Labubu — ένα αξιολάτρευτο, αντισυμβατικό πλάσμα που ξεκίνησε ως χαρακτήρας παιδικού βιβλίου και σήμερα δημοπρατείται για εξαψήφια ποσά, εμφανίζεται σε pride παρελάσεις και… συνοδεύει επώνυμες τσάντες στα stories των celebrities.
Και όμως, το φαινόμενο Labubu είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα χαριτωμένο λούτρινο. Είναι ένα case study επιτυχημένου branding, συναισθηματικού marketing και της πιο σύγχρονης εκδοχής του retailtainment.

Labubu και Pop Mart: Οικονομικά μεγέθη και η διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά
Η Pop Mart, ο κατασκευαστής πίσω από το φαινόμενο Labubu, αποτελεί σήμερα έναν από τους πιο ταχέως αναπτυσσόμενους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς designer toys. Σύμφωνα με στοιχεία από το 2023, η εταιρεία σημείωσε έσοδα άνω των 700 εκατ. δολαρίων, με σημαντική άνοδο σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Νοτιοανατολική Ασία. Η εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ το 2020, σε συνδυασμό με την επέκταση μέσω συνεργασιών με ανεξάρτητους καλλιτέχνες, έδωσε στην Pop Mart τον χαρακτήρα μιας νέας «LVMH του παιχνιδιού».
Η τάση εξαπλώνεται ραγδαία και στην Ευρώπη. Εδώ και λίγους μήνες, τα Labubu έχουν αρχίσει να εμφανίζονται και σε ελληνικά concept stores και συλλεκτικά pop-up καταστήματα. Σε καταστήματα της Αθήνας αλλά και μέσω TikTok livestreams που φέρνουν τα blind boxes στην Ελλάδα με real-time πωλήσεις, το κοινό διψά για συλλεκτικές σειρές και τα “rare pulls”.

Πώς ένα παράξενο πλάσμα από τα σκανδιναβικά παραμύθια κατέκτησε τον κόσμο των luxury toys και μπήκε στις τσάντες των σταρ
Αν έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι είναι αυτό το παράξενο πλάσμα με τα μυτερά αυτιά, τα εννιά δοντάκια και το σκανταλιάρικο βλέμμα που εμφανίζεται όλο και συχνότερα στα social media, τότε ήρθε η στιγμή να γνωρίσεις τα Labubu. Δεν είναι απλώς λούτρινα. Είναι φαινόμενο. Και πίσω τους κρύβεται μια από τις πιο ευφυείς ιστορίες σύγχρονου branding.

Από τις σελίδες ενός βιβλίου στον παγκόσμιο θρίαμβο
Ο δημιουργός των Labubu, ο καλλιτέχνης Kasing Lung, γεννήθηκε στο Χονγκ Κονγκ και μεγάλωσε στην Ολλανδία, όπου γοητεύτηκε από τις σκανδιναβικές ιστορίες με ξωτικά και πλάσματα της φαντασίας. Το 2015 λάνσαρε τη σειρά παιδικών βιβλίων The Monsters, μια πολύχρωμη εικονογραφημένη τριλογία, στην οποία πρωταγωνιστούσε μια ομάδα από χαριτωμένα, καλοσυνάτα αλλά συχνά… απρόβλεπτα πλάσματα: τα Labubus.
Ένα από αυτά, το εμβληματικό Labubu, με τη χαριτωμένα διαβολική του μορφή και το σκανταλιάρικο βλέμμα, ξεχώρισε. Ο Lung άρχισε να δημιουργεί φιγούρες εμπνευσμένες από τους ήρωες των βιβλίων του — αλλά η παγκόσμια φρενίτιδα ήρθε λίγα χρόνια αργότερα.
Το όνομα της έγινε viral όταν η Lisa των BLACKPINK άρχισε να κοσμεί τις τσάντες της με φιγούρες Labubu.
Blind boxes και η έκρηξη του «παιχνιδιού της έκπληξης»
Η Pop Mart, εταιρεία-γίγαντας στα designer toys, υπέγραψε αποκλειστική συνεργασία με τον Lung το 2019. Το αποτέλεσμα ήταν η κυκλοφορία των Labubu σε blind boxes – κουτιά όπου δεν γνωρίζεις ποιο σχέδιο αγοράζεις, μέχρι να το ανοίξεις. Μια εμπειρία γεμάτη αναμονή, προσδοκία και αγωνία, που μετατρέπει κάθε αγορά σε τυχερό παιχνίδι.
Το κοινό λάτρεψε τα Labubu charms: μικρά λούτρινα που κρέμονται από τσάντες σαν μαγνήτες προσοχής. Η πρώτη σειρά, «Tasty Macarons», κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2023, με χαρακτήρες-επιδόρπια όπως Lychee Berry, Green Grape, Sea Salt Coconut και άλλα — όλα με ανάλογη… γεύση στη μύτη τους. Η συλλεκτική φιγούρα “Chestnut Cocoa” με κόκκινη μύτη είχε πιθανότητες 1 στις 72 να βρεθεί σε κουτί. Κοινώς: χρυσάφι.

Η νέα γενιά: Have A Seat – πιο μαλακά, πιο παιχνιδιάρικα
Τον Ιούλιο του 2024 λανσαρίστηκε η νέα σειρά, με τίτλο “Have A Seat”. Οι φιγούρες πλέον είναι καθιστές, ακόμα πιο αφράτες και σε τόνους που παραπέμπουν σε candy-coloured αισθητική. Οι εκφράσεις τους εναλλάσσονται: μάτια ανοιχτά, κλειστά ή με ένα αστείο blink. Το χρώμα της μύτης και της ετικέτας ταιριάζει πλέον απολύτως με το κάθε σχέδιο, ενώ και εδώ υπάρχει η μία και μοναδική «μυστική» φιγούρα: η DuoDuo με κόκκινη μύτη και έξτρα λάμψη στα μάτια.
Η συμμαχία με την Pop Mart και η «έκρηξη» της συλλεκτικής κουλτούρας
Το 2019, ο Kasing Lung συνεργάζεται με τον κινεζικό κολοσσό POP MART, ειδικευμένο στα designer toys. Το αποτέλεσμα; Μια συλλογή Labubu που κυκλοφόρησε σε «τυφλά κουτιά» (blind boxes) και ξεπούλησε σε χρόνο ρεκόρ. Η Pop Mart ανακοίνωσε ότι τα έσοδα από τη συγκεκριμένη σειρά έσπασαν κάθε προηγούμενο ρεκόρ στην κατηγορία των art toys.
Η ιδέα του blind box — δηλαδή να αγοράζει κάποιος ένα κουτί χωρίς να γνωρίζει ποια φιγούρα περιέχει — αναζωπύρωσε το στοιχείο της έκπληξης και του κυνηγιού του «σπάνιου». Οι πιο δυσεύρετες φιγούρες, όπως το Chestnut Cocoa Labubu, μεταπωλούνται σε πλατφόρμες όπως το eBay σε τιμές που ξεπερνούν τα 150 δολάρια. Στην Κίνα, το 2024, ένα Labubu σε φυσικό μέγεθος πωλήθηκε σε δημοπρασία της Yongle για πάνω από 170.000 δολάρια, προσελκύοντας σχεδόν 1.000 πλειοδότες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κινεζική εταιρεία παιχνιδιών Pop Mart, που βρίσκεται πίσω από τα δημοφιλή συλλεκτικά κουκλάκια Labubu, γνωρίζει τεράστια οικονομική άνθηση, με εκτίμηση για άνοδο κερδών κατά 350% στο πρώτο εξάμηνο του 2025, καθώς τα έσοδα της τριπλασιάστηκαν. Τον Ιούνιο μόνο, οι πωλήσεις των Labubu στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 5.000% σε σχέση με πέρυσι.
Η χρηματιστηριακή αξία της Pop Mart έχει ξεπεράσει τα 40 δισ. δολάρια, καθώς η φρενίτιδα για τα ξωτικοειδή κουκλάκια έχει εξαπλωθεί παγκοσμίως, με ουρές συλλεκτών να σχηματίζονται πριν καν κυκλοφορήσουν τα προϊόντα στα ράφια. Η τιμή των κουκλών, που ξεκίνησαν από τα 10 δολάρια, φτάνει πλέον μέχρι και τις εκατοντάδες χιλιάδες, ενώ ένα Labubu σε ανθρώπινο μέγεθος πωλήθηκε για 150.000 δολάρια σε δημοπρασία στο Πεκίνο τον Ιούνιο.
Εκτός από τα Labubu, η Pop Mart συνεργάζεται και με κολοσσούς όπως η Coca-Cola και η σειρά One Piece.

Labubu, τελικά, τι είσαι;
Σύμφωνα με τα αυθεντικά βιβλία, η Labubu είναι κορίτσι. Μοιάζει με ξωτικό χωρίς ουρά, με μυτερά αυτιά και ένα διαρκές μειδίαμα ανάμεσα σε τρυφερότητα και αναρχία. Μέχρι σήμερα, έχουν κυκλοφορήσει πάνω από 300 εκδοχές της – σε διαφορετικά μεγέθη, χρώματα και υλικά. Ο συλλεκτικός της χαρακτήρας όμως απογειώθηκε όταν μπήκε στο παιχνίδι η κινεζική Pop Mart.
View this post on Instagram
Από την ποπ κουλτούρα στην πολιτισμική εμβληματικότητα
Τα Labubu δεν είναι απλώς παιχνίδια. Έγιναν σύμβολο μόδας, προσωπικότητας και πολιτισμικής έκφρασης. Έχουν εμφανιστεί σε πασαρέλες, σε μουσικά βίντεο και σε… διαδηλώσεις. Χαρακτηριστικό το στιγμιότυπο από Pride parade στο Λος Άντζελες, όπου άνθρωποι ντυμένοι ως Labubu διαδήλωναν για την ισότητα, αλλά και αντίστοιχη εικόνα σε πορεία κατά των μεταναστευτικών raids. Το Labubu μετατράπηκε σε σύμβολο παιχνιδιάρικης αντίστασης, queer ελευθερίας και χαριτωμένης επαναστατικότητας.
Διασημότητες όπως η Rihanna και η Dua Lipa έχουν φωτογραφηθεί με Labubu να κοσμούν τις τσάντες ή τα ρούχα τους, δίνοντας στο brand το απόλυτο celebrity endorsement χωρίς καν διαφημιστική καμπάνια.
Blind boxes και η έκρηξη του «παιχνιδιού της έκπληξης»
Η Pop Mart, εταιρεία-γίγαντας στα designer toys, υπέγραψε αποκλειστική συνεργασία με τον Lung το 2019. Το αποτέλεσμα ήταν η κυκλοφορία των Labubu σε blind boxes -κουτιά όπου δεν γνωρίζεις ποιο σχέδιο αγοράζεις, μέχρι να το ανοίξεις. Μια εμπειρία γεμάτη αναμονή, προσδοκία και αγωνία, που μετατρέπει κάθε αγορά σε τυχερό παιχνίδι.
Το κοινό λάτρεψε τα Labubu charms: μικρά λούτρινα που κρέμονται από τσάντες σαν μαγνήτες προσοχής. Η πρώτη σειρά, «Tasty Macarons», κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2023, με χαρακτήρες-επιδόρπια όπως Lychee Berry, Green Grape, Sea Salt Coconut και άλλα — όλα με ανάλογη… γεύση στη μύτη τους. Η συλλεκτική φιγούρα “Chestnut Cocoa” με κόκκινη μύτη είχε πιθανότητες 1 στις 72 να βρεθεί σε κουτί. Κοινώς: χρυσάφι.
Η νέα γενιά: Have A Seat – πιο μαλακά, πιο παιχνιδιάρικα
Τον Ιούλιο του 2024 λανσαρίστηκε η νέα σειρά, με τίτλο “Have A Seat”. Οι φιγούρες πλέον είναι καθιστές, ακόμα πιο αφράτες και σε τόνους που παραπέμπουν σε candy-coloured αισθητική. Οι εκφράσεις τους εναλλάσσονται: μάτια ανοιχτά, κλειστά ή με ένα αστείο blink. Το χρώμα της μύτης και της ετικέτας ταιριάζει πλέον απολύτως με το κάθε σχέδιο, ενώ και εδώ υπάρχει η μία και μοναδική «μυστική» φιγούρα: η DuoDuo με κόκκινη μύτη και έξτρα λάμψη στα μάτια.
Labubu beyond toys: Από το pride στη μόδα
Τα Labubu δεν είναι πια απλά φιγούρες. Έχουν εμφανιστεί σε πασαρέλες, μουσικά βίντεο, διαφημίσεις — και, το πιο ενδιαφέρον, σε διαδηλώσεις. Από την Pride Parade του Λος Άντζελες μέχρι πορείες διαμαρτυρίας, το Labubu έχει γίνει σύμβολο αθώας επανάστασης, queer ελευθερίας και πολιτισμικής αυθάδειας.
Η Rihanna, η Dua Lipa και δεκάδες influencers κρατούν ή φορούν Labubu, δίχως καμία πληρωμένη συνεργασία. Το brand κατάφερε να μετατραπεί σε οργανικό πολιτισμικό ρεύμα.
View this post on Instagram
Η ευρωπαϊκή εξάπλωση και τα ελληνικά pop-ups
Η Pop Mart καταγράφει ετήσια έσοδα άνω των 700 εκατ. δολαρίων και έχει ήδη μπει σε αγορές όπως η Ελλάδα, μέσω TikTok livestreams και επιλεγμένων concept stores. Σε καταστήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, οι «τυφλές» αγορές Labubu αποκτούν φανατικό κοινό. Το collectible frenzy ήρθε για να μείνει.
Η οικονομία του «τυφλού κουτιού» και η επιστροφή της παιδικής χαράς
Η επιτυχία των Labubu και των αντίστοιχων συλλεκτικών παιχνιδιών δεν οφείλεται μόνο στην αισθητική ή την ιστορία τους, αλλά και σε μια βαθύτερη ψυχολογική τάση: την ανάγκη των ενηλίκων να ξανασυνδεθούν με την παιδική τους ηλικία. Όπως εξηγούν ερευνητές παιχνιδιών, η κουλτούρα των blind boxes συνδέεται άμεσα με τα «παιχνίδια-έκπληξη» των παιδικών μας χρόνων: από τα δώρα στα δημητριακά, μέχρι τις ιαπωνικές “lucky bags” ή τις κάψουλες vending machine.
Τα Labubu, λοιπόν, μιλούν στην καρδιά του ενήλικα που νοσταλγεί την έκπληξη, την αθωότητα και το παιχνίδι. Και αυτή η συναισθηματική φόρτιση, σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό, καθιστά τα Labubu ένα από τα πιο περιζήτητα αντικείμενα στον κόσμο των fashion toys και του luxury pop culture.
Διαβάστε επίσης:
Will Somerindyke: Ο πρώην έμπορος όπλων που θέλει να γίνει ο Elon Musk της αμυντικής βιομηχανίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πλεύρης: Οι 247 που εισήλθαν παράνομα από τη Λιβύη θα οδηγηθούν σε καθεστώς εγκλεισμού μέχρι την επιστροφή τους
- WSJ: Ο Μπέσεντ προσπάθησε να πείσει τον Τραμπ να μην απολύσει τον Πάουελ
- Ρωσία: Το Κρεμλίνο λέει πως ο Πούτιν είναι έτοιμος να συζητήσει για την ειρήνη στην Ουκρανία αλλά θέλει να επιτύχει τους στόχους του
- Έκτακτη σύσκεψη συντονισμού υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και ΡΑΑΕΥ εν όψει καύσωνα
